プレスリリースがニュース記事の最も信頼されるソース、PRニュースワイヤーの記者アンケート

PRニュースワイヤー

プレスリリースがニュース記事の最も信頼されるソース、PRニュースワイヤーの記者アンケート

AsiaNet 66119

香港, 2016年10月17日 /PRNewswire/ --

・ニュース記事執筆または事実確認のソースとして、回答者の22%がプレスリリースを、21%が企業の広報担当者を、19%が企業の公式ウェブサイトをそれぞれ利用。

・写真、ビデオ、インフォグラフィックスのようなマルチメディア要素は、ジャーナリストがプレスリリースで望ましいトップ3種の情報の1つ。

PRニュースワイヤー(PR Newswire)は12日、アジア太平洋地域(APAC)のジャーナリストやメディア・プロフェッショナルの活動状況や取材習慣を把握するために実施したアンケート調査の結果を発表した。調査は2016年上半期にAPACのオーストラリア、香港、インドネシア、マレーシア、シンガポール、台湾の6つのキーマーケットで実施され、ジャーナリストおよびメディア・プロフェッショナル計482人から回答を得た。

調査は、PR担当者、マーケティング担当者、企業広報担当者が最新のメディアの状況やトレンドの概要を把握するのに資する洞察を提供し、メディアとどのように関わり、共生関係を強化するかについて理解を深めることを目的としている。

調査結果(英語版レポート)はダウンロード(http://misc.prnasia.com/atd/custeventreg.php?event_id=263&utm_source=web&utm_medium=pressrelease&utm_campaign=ADSurveyReport )できる。

PRニュースワイヤー・アジアのYujie Chen上級副社長は「デジタルおよびソーシャルメディアの発展は、ニューズルームの状況を急速に変えつつある」と指摘した。同氏は「ニュースサイクルの回転時間は短くなりつつあり、ブレーキングニュースが新聞で印刷、報道されるより先にオンラインで報道されるのは当たり前になりつつある。ジャーナリストは、より多くのニュース記事をより速く生産するオンライン現象にプレッシャーを感じている同時に、彼らはソーシャルメディアが人々の生活における重要な一部になっているという事実を痛感している。これには、記事のアイデアを集め、オーディエンスの範囲を拡大し、より有意義で個人的なやり方で彼らとの関係を促進するソーシャルメディアを利用してきたメディアが含まれる」と述べた。

調査結果の主要な内容は以下の通り。

・プレスリリースは、ジャーナリストの間で依然としてニュース記事執筆と事実確認のための最も信頼されている主要なソースである。これに次ぐソースは、企業広報担当者および企業の公式ウェブサイトである。

・ソーシャルメディアと検索エンジンは、ジャーナリストがニュースのアップデートに利用する最も人気のある2つの手段である。各ブランドにとっては、ソーシャルメディアの活動範囲には良い関係を樹立するためのメディア・プロフェッショナルとの関わりも含まれるべきである。ポジティブな相互関係はブランドの影響力と信用を拡大するのに資することができる。

・調査対象ジャーナリストの圧倒的多数は、自分たちの仕事に満足を表明しており、メディア業界で彼らのキャリアが将来拡大する可能性があるとみている。しかしながら、彼らは変化するメディア環境によりよく適応するために、自分自身をより高め、より多くの技能を取得する必要があると考えている。

・従来のジャーナリズムの技能が依然重要である一方で、記事はますますデジタル機器やウェブのために生産されている。このためビデオ作製、グラフィック・デザイン、写真が、ジャーナリストが取得したいとする技能のリストのトップを占めている。

・Eメールがジャーナリストにとって仕事の際に利用するコミュニケーションの手段として最も一般的だが、他方ブランド側は、ネットワーキング・セッションや面と向かっての直接のミーティングを通してメディア・プロフェッショナルとの具体的な関係を樹立するよう強く奨励されている。

調査回答者の大半はニュース記者、ニュース編集者、編集責任者で構成されており、いずれも彼らの実務習慣やPRおよび企業広報担当者との個人的経験に基づくアンケート調査に答えた。一部の選ばれた回答者については、結果についての彼らの洞察を得るために面談や電話インタビューが実施された。

Online News Association Singapore(シンガポール・オンラインニュース協会)、Singapore Press Club(シンガポール・プレスクラブ)、 Media Publishers Association Singapore(シンガポール・メディア発行者協会)は、調査についてその会員にプロモートすることにより調査をサポートした協力者である。

▽調査報告(英語版)をダウンロード(http://misc.prnasia.com/atd/custeventreg.php?event_id=263&utm_source=web&utm_medium=pressrelease&utm_campaign=ADSurveyReport )。

▽PRニュースワイヤーについて

Cision傘下のPRニュースワイヤーは、マルチメディア・プラットフォームおよび配信の世界をリードするプロバイダーであり、マーケティング担当者、企業広報担当者、主要幹部、対外的・投資関係幹部らがこれらのプラットフォームを活用して主要なオーディエンスとの関係を構築している。60年以上前に企業情報配信業界のパイオニアとして創業されたPRニュースワイヤーは現在、コンテンツの制作、最適化、ターゲッティングを行うエンドツーエンド・ソリューションを提供し、配信し、その結果について評価を行っている。世界最大のマルチチャンネル、多文化的なコンテンツ配信と最適化ネットワークを包括的なワークフロー・ツールおよびプラットフォームと結合することにより、PRニュースワイヤーは世界中の組織・団体の記事を届ける。PRニュースワイヤーのサービスは米州、欧州、中東、アフリカ、アジア太平洋地域のオフィスの数万のクライアントに利用されている。

Cisionは世界をリードするメディア情報企業であり、今の時代の広報通信プロフェッショナルの完全なワークフローに役立つサービスを提供している。

▽詳細情報の問い合わせ先

PR Newswire's Asia Marketing Team

+852-2572-8228

asia.marketing@prnasia.com

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(日本語リリース:クライアント提供)

PR Newswire's Journalist Survey Reveals Press Releases as the Most Trusted Source for News Stories

PR66119

HONG KONG, Oct. 12, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- 22% of respondents use press releases as a source to write news stories or

  verify facts, followed by the corporate communications spokesperson (21%)

  and company's official website (19%)

- Multimedia element such as image, video and infographic is one of the top

  three kinds of information journalists wish to see in a press release

Today, PR Newswire releases findings from its survey report that aims to

identify the working status and news gathering habits of journalists and media

professionals in Asia-Pacific (APAC). Conducted in the first half of 2016

across six key markets in APAC -- Australia, Hong Kong, Indonesia, Malaysia,

Singapore and Taiwan, the survey garnered responses from 482 journalists and

media professionals.

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20161008/8521606424-a

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20161008/8521606424-b

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20161008/8521606424-c

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160617/8521603993LOGO-d

The report hopes to provide insights that could help PR practitioners,

marketers and corporate communications professionals keep abreast of the latest

media developments and trends, to better understand how they can engage with

the media and strengthen the symbiotic relationship. The survey report is now

available for download (

http://misc.prnasia.com/atd/custeventreg.php?event_id=263&utm_source=web&utm_medium=pressrelease&utm_campaign=ADSurveyReport).

"The proliferation of digital and social media is rapidly changing the

landscape of newsrooms," said Yujie Chen, Senior Vice President of PR Newswire

Asia. "The news cycle turnaround is getting shorter, and it is becoming a norm

to have breaking news published online before it gets printed. Although

journalists are feeling the pressure from this online phenomenon to produce

more news stories and more quickly, they are at the same time succumbing to the

fact that social media is an essential part of everyone's life. This includes

media which have used social media to gather story ideas, amplify audience

reach and promote engagement with them in a more meaningful and personal way."

Key findings from the report include:

- Press releases are still the most trusted and go-to sources for writing news

  stories or verifying facts amongst journalists; followed by the corporate

  communications spokesperson and company's official website.

- Social media and search engines are two of the most popular channels that

  journalists use to stay up-to-date with the news. For brands, social media

  outreach should also include engaging with media professionals to build good

  relationships. Positive interactions can help boost brand influence and

  credibility.

- An overwhelming majority of surveyed journalists expressed satisfaction with

  their jobs and see potential in growing their career in the media industry.

  However, they see the need to enrich themselves and acquire more skills to

  better adapt to the changing media environment.

- Whilst traditional journalism skills are still important, stories are

  increasingly produced for digital devices and the web. Thus, video

  production, graphic design and photography top the list of skills that

  journalists wish to acquire.

- Email is the most commonly used medium of communication at work for

  journalists, although brands are strongly encouraged to build tangible

  relationships with media professionals through networking sessions or

  face-to-face meetings.

The survey respondents were mostly comprised of news reporters, news editors

and editors-in-chief, all of which answered the survey based on their work

habits and personal experiences with PR and corporate communications

professionals. Face-to-face and telephone interviews were conducted with

selected respondents to gather their insights on the results.  

Online News Association Singapore, Singapore Press Club and Media Publishers

Association Singapore are partners who have supported the survey by promoting

it to their members.

Download the survey report now at

http://misc.prnasia.com/atd/custeventreg.php?event_id=263&utm_source=web&utm_medium=pressrelease&utm_campaign=ADSurveyReport

About PR Newswire    

PR Newswire, a Cision company, is the premier global provider of multimedia

platforms and distribution that marketers, corporate communicators,

sustainability officers, public affairs and investor relations officers

leverage to engage key audiences. Having pioneered the commercial news

distribution industry over 60 years ago, PR Newswire today provides end-to- end

solutions to produce, optimize and target content -- and then distribute and

measure results. Combining the world's largest multi-channel, multi-cultural

content distribution and optimization network with comprehensive workflow tools

and platforms, PR Newswire powers the stories of organizations around the

world. PR Newswire serves tens of thousands of clients from offices in the

Americas, Europe, Middle East, Africa and Asia-Pacific regions.

Cision is a leading global media intelligence company, serving the complete

workflow of today's communication professionals.

For further information, please contact:

PR Newswire's Asia Marketing Team

+852-2572-8228

asia.marketing@prnasia.com

SOURCE  PR Newswire

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