StartがStartJG Hong Kongをフィッチに売却

Start

2016/10/25 15:15

StartがStartJG Hong Kongをフィッチに売却

AsiaNet 66255(1349)

【ロンドン2016年10月24日PR Newswire=共同通信JBN】カスタマー・エクスペリエンス・デザイン(顧客体験設計)の独立系コンサルタント会社Startは、フィッチ(Fitch)によるStartJG Hong Kongの取得を発表する。Startはこの売却の一方で、「優良センター」である英国と中東の拠点を通してグローバルな顧客に対し、デジタル技術と高度なカスタマー・エクスピリエンス・デザイン主導のソリューションの提供に努めている。

StartJG Hong Kongは2009年にマネジングディレクターのジョナサン・カミングス氏が設立し、2014年に香港のブランド・コンサルタンシー賞を受賞した。カミングス氏とゼネラルマネジャーのキャリー・ウィリアムズ氏はフィッチの東南アジア・北アジア経営チームに加わる。

カミングス氏は「Startの支援によってわが社は40強に成長し、この地域で認められた大手企業になった。(フィッチによる)買収で、われわれは営業をさらに拡大する。チームを代表して未来への大いなる期待を表明したい」と述べた。

Startのマイク・カーティス社長は「フィッチとこの売却にこぎ着けてうれしい。私は1998年にフィッチとキャリアを始めており、そのビジネスはよく知っている。ジョナサンとチームは多くを成し遂げた。事業の成長でStartが果たした役割に満足し、Fitch Hong Kongの成功を願っている」と語った。

Startはアディダスやバークレイズ、ヴァージンのブランドのためにデジタル変革とカスタマー・エクスペリエンス・デザインを提供した実績があり、今後もデザイン主導ソリューションのポートフォリオを充実することで、グローバルなパートナーシップの拡大に努める。クラウドベースの協調作業プラットフォームを提供する技術に追加投資し、スペシャリストのコアデザイン・スキルとコンサルタント・サービスへのアクセス水準を高めるようにする。

カーティス氏は「顧客はエキスパートチームへの直接アクセスを増やす必要がある。わが社の将来は、どの地域でも今よりスマートな作業方式を実現することにかかっている。Startのコネクテッド・リテール・プラットフォームによってブランド企業は離れた場所でも協調作業環境が可能になった。こうした有形のソリューションでクライアントは、より親密で見識のある顧客関係を築くことができる。このことがよりスマートな作業を示すと確信する。創立20年の今、よりスマートなStartの時である」と付け加えた。

Start UKのケビン・ギル最高経営責任者(CEO)は「英国法人はデザインの優秀性で認められたリーダーであり、世界クラスのデザイン人材の宝庫だ。わがドバイ事務所は戦略的ゲートウエーに成長し、そこからわれわれの新モデルが出現している」と指摘した。

▽Startについて
Startはさまざまなスキルのチームと多彩な技術を持つグローバルで独立したデザイン・コンサルタント会社。顧客体験を改善するための特徴付けとデザインのソリューションによって、クライアントの競争力向上を支援している。

詳細情報: http://www.startjg.com

▽問い合わせ先
Rachel O'Rourke, +44(0)20-7269-0101, rachel.orourke@startjg.com

ソース:Start


Start Sells StartJG Hong Kong to Fitch

PR66255

LONDON, Oct. 24, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Independent customer experience design consultancy Start announces the
acquisition of StartJG Hong Kong by Fitch. The acquisition comes as Start's key
hubs in the UK and Middle East focus on providing digital technologies and
enhanced customer experience design-led solutions to global clients via these
"centres of excellence".

    StartJG Hong Kong, founded in 2009 by Managing Director Jonathan Cummings,
won Hong Kong's Brand Consultancy of the Year award in 2014. Cummings and
General Manager Cally Williams will join Fitch's senior leadership team for
South East and North Asia.

    Cummings said: "With Start's support we've grown to 40-strong and are a
recognised leader in the region. This acquisition lets us further expand our
offer. Speaking on behalf of the team, I can say that we are enormously excited
about the future."

    Start President, Mike Curtis said: "We're pleased to conclude this
acquisition with Fitch, a business I know well having begun my career with them
in 1988. Jonathan and team have achieved a great deal. We're pleased with the
part Start's played in the business growth, and wish Fitch Hong Kong every
success."

    With a track record in digital transformation and customer experience
design for brands Adidas, Barclays and Virgin, Start will focus on growing its
global partnerships through a more expanded portfolio of design-led solutions;
investing further in technology to offer a cloud-based collaborative work
platform and enabling greater levels of access to its specialist core design
skills and consultancy services.

    Curtis added: "Clients need more direct access to expert teams. We believe
our future lies in smarter working practices regardless of location. Start's
Connected Retail Platform already offers brands remote collaborative working
environments. These tangible solutions allow our clients to develop closer,
more insightful, relationships with their customers. We absolutely see this as
indicative of smarter working. Now in our 20th year, it's time for a smarter
Start."

    Kevin Gill, Start UK CEO, added: "The UK is a recognised leader of design
excellence, and our centrepiece of world class design talent. Our Dubai
location has grown into a strategic gateway, and it's from here that our new
model is emerging."

    About Start

    Start is an independent, global design consultancy with multi-skilled teams
and cross-channel expertise. Start helps clients achieve competitive advantage
by defining and designing solutions to improve customer experience.

    More information:

    http://www.startjg.com

    Contact: Rachel O'Rourke, +44(0)20-7269-0101, rachel.orourke@startjg.com

    SOURCE: Start


本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中