Telepizzaがサウジアラビアに初の3店舗を展開

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Telepizzaがサウジアラビアに初の3店舗を展開

AsiaNet 66317(1376)

【マドリード2016年10月28日PR Newswire=共同通信JBN】

*サウジアラビア最大のビジネスグループのひとつであるAl Bayan Holding Groupとのマスターフランチャイズ契約の結果

*今回の店舗開設は、今後10年間に100店舗の開店を見込むTelepizzaのサウジアラビア成長戦略の一部を形成

*Telepizzaは、サウジアラビアのピザ宅配事業でマーケットリーダーを目指す。Euromonitorによると、2016年のサウジアラビアの市場価値は13億ユーロ、今後5年間に6%の成長が見込まれる

Telepizzaはサウジアラビアの首都リヤドに初めて3店舗をオープンすると発表した。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a

これらの店舗は、今後10年間にサウジアラビアで開店を見込む100店舗の第1陣であり、今後数カ月間にリヤド市民に奉仕する5店舗のうちの3店舗である。Telepizzaブランドは今後、サウジアラビアの西部(ジェッダ)と東部地域に展開する。

Telepizzaのサウジアラビア進出は、域内の戦略的パートナーであるEmtyaz Catering Companyとのマスターフランチャイズ契約の結果である。同社は国内主要ビジネスグループのひとつ、Al Bayan Holding Groupの子会社。同グループは食品、飲料および土地開発、建設市場などの分野に関わる一連の企業を抱えている。

Telepizzaの国際戦略は、現在営業中の市場における成長と新事業機会の開拓、組織的な地元企業の買収、もしくはマスターフランチャイズを通じた新市場参入を重視している。

同社は現在、15カ国に展開し、スペイン国外の売上高は全体の30%を超える。

▽Telepizzaについて

Telepizzaは欧州、中南米その他の地域の15カ国でマスターフランチャイズ契約を中心に自社ブランドを展開している。2016年9月現在、Telepizzaは1325店舗(直営店454、フランチャイズおよびマスターフランチャイズ店871)のネットワークを有し、ピザ生地製造の7施設を通して垂直統合型の事業モデルを採用している。

Telepizzaグループの2015年の売上高は4億9180万ユーロ、金利・税金・償却前利益(EBITDA)は5770万ユーロだった。

http://www.telepizza.com

▽問い合わせ先

Ketchum

+34-91-788-32-00

Monica Escusa

Ana Moreno

prensa.telepizza@ketchum.es

ソース:Telepizza

  Telepizza Opens its First Three Stores in Saudi Arabia

PR66317

MADRID, Oct. 28, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

      The result of the master franchise agreement with the Al Bayan Holding

Group, one of the country's largest business groups

    - The openings form part of the company's growth strategy in the country,

where it anticipates opening up a hundred stores over the next ten years

    - Telepizza aims to become market leader for pizza delivery business in

Saudi Arabia, whose market value in 2016 is estimated by Euromonitor to be 1.3

billion euros and has growth prospects of 6% over the next five years.

    Telepizza announces the opening of its first three stores in Saudi Arabia,

located in the country's capital, Riyadh.

      (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )

    The stores are the first of the hundred the company expects to open up in

the country over the next ten years and are three of the five that will serve

the public in Riyadh in the coming months. Subsequently, the brand will be

present in the west (Jeddah) and the eastern areas of the country.

    Telepizza's expansion into Saudi Arabia is the result of the master

franchise agreement with its strategic partner in the region, Emtyaz Catering

Company, the subsidiary company of the Al Bayan Holding Group and one of the

country's principal business groups. It holds interests in a number of

companies in sectors like food and drinks as well as the property development

and construction market.

    Telepizza's international strategy is focused on growth in markets where it

is currently operating, exploring new business opportunities, and entering new

markets, either organically, through acquisitions of local companies or via

master franchises.

    Currently, the company is present in 15 countries and its sales outside

Spain exceed 30% of the total.

    About Telepizza

    Telepizza operates in 15 countries with its own brand throughout Europe,

Latin America and other geographies mostly through master franchise agreements.

As of September 2016, the company has a network of 1,325 stores (454 own stores

and 871 franchised and master franchised stores) and employs a

vertically-integrated business model through seven dough production facilities.

    In 2015, the Group recorded EUR491.8 million in chain sales and EUR57.7

million in EBITDA.

    http://www.telepizza.com

     Further information:

     Ketchum - +34-91-788-32-00

     Monica Escusa

     Ana Moreno

     prensa.telepizza@ketchum.es

SOURCE: Telepizza

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