タイトル:エイゴン、エイゴン・インサイト・ジャパンを新たにスタート
タイトル:エイゴン、エイゴン・インサイト・ジャパンを新たにスタート
AsiaNet 66436
2016年11月8日
タイトル:エイゴン、エイゴン・インサイト・ジャパンを新たにスタート
エイゴン・ダイレクト&アフィニティ・マーケティング・サービシズ株式会社(ADAMS)は、今後その膨大な顧客データの活用を通じて、チャネルの好みなど顧客の理解をより深めることを目指し、2016年11月8日をもちましてエイゴン・インサイト株式会社に社名を変更いたしました。アジア一帯をリードする保険マーケティングのコンサルティング会社として、新エイゴン・インサイトはビジネス・パートナーがさらなる顧客価値を創出できるよう継続的にサポートします。
新社名「エイゴン インサイト」は、お客様をより深く知るために高度なデータ分析を取り入れ、様々なインサイトを導き出すことを反映しています。
エイゴン インサイトは、カスタマーエクスペリエンスの提供にあたり、データに基づくE2Eオムニチャネル保険販売プラットフォーム「エイゴンアイリス」を利用し、お客様の声に耳を傾け、そのニーズを理解し、恒常的にカスタマーエクスペリエンスの質を高めるよう努めます。
データサイエンティストの専門チームがカスタマージャニーの設計の中核となるデータ分析を行い、保険加入プロセスにおいて包括的なカスタマーエクスペリエンスの提供を行う手法を取り入れています。これにより、ビジネス・パートナーの顧客は、顧客主導で自身のニーズにあった保険商品を自ら見出すことができます。
■エイゴン インサイト ジャパンについて
アジア太平洋地区で活動する保険マーケティング会社 エイゴン インサイトは、世界でも有数の規模を誇る生命保険、年金、資産運用業を行うグループ会社、エイゴン・グループの一員です。エイゴン インサイトは香港に地域本部を置き、日本、オーストラリア、中国、インドネシアやタイの各拠点で活動しています。ビジネス・パートナーとその顧客に対して、データ分析、革新的な保険商品設計やマーケティングキャンペーンの企画・立案、オムニチャネル販売に至るまで、様々なソリューションを提供する会社です。
www.aegoninsights.jp
Contact: Keiko Matsuzawa/Marketing /+81 3 5275 6711/keiko.matsuzawa@aegon.com
Contact: Amy Cheung/ Director, Marketing (regional office)/ +852 36558431/
amy.cheung@aegon.com
Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20161107/8521607227LOGO
(日本語リリース:クライアント提供)
Aegon Introduces Aegon Insights
PR66436
HONG KONG, Nov. 8, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Aegon Direct & Affinity Marketing Services (ADAMS) has rebranded as Aegon
Insights to better reflect its enhanced use and application of data, providing
a deeper understanding of customers and their channel preferences. As one of
Asia's leading insurance marketing consultancy companies, the new Aegon
Insights will continue with the mission of helping its business partners create
more customer value, but according to Mr. Richard Ng, President, it was time
for a change.
"We've always been a customer-centric organization," he stated in announcing
the rebranding, "but as our approach has become more dynamic and in-tune with
customer preferences, the time is right to highlight our evolution as a more
data-driven organization. We are now providing our business partners with even
deeper insight into their customers' behavior, and our new name is a reflection
of that."
Also behind the new name is a highly qualified team of data scientists who work
to turn information and intelligence into actionable insights, paving the way
for a more relevant, meaningful customer experience during the insurance
purchase journey. Dr. Hongjuan Liu, Regional Director, Customer Analytics &
Behavioral Insights, puts it this way: "Instead of just analyzing data
reactively, we proactively apply our insights to guide us in designing the
customer journey, making sure every contact experience leaves customers feeling
heard and in control."
The cornerstone of Aegon Insights is Aegon IRIS, a proprietary, end-to-end
platform that provides data-driven omni-channel insurance distribution. "With
Aegon IRIS," says Mr. Ng, "we help our partners to listen to customers,
understand their protection needs and create customized journeys via their
preferred channels, keeping the focus on the quality of the experience itself."
ABOUT AEGON INSIGHTS
Aegon Insights is the Asia Pacific-based insurance marketing and consulting arm
of Aegon, one of the world's leading financial services organizations,
providing life insurance, pensions and asset management. Aegon Insights has
operations in Australia, China, Indonesia, Japan and Thailand, with its
regional office in Hong Kong.
With expertise in customer journey design and distribution of protection
products, Aegon Insights provides solutions for its business partners and their
customers; from customer analytics insights with actionable models, integrated
distribution platform solutions, innovative product design, marketing campaign
and omni-channel distribution design; through to assistance with policy
administration and claims management.
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Contact:
Amy Cheung
Director, Marketing
+852-3655-8431
amy.cheung@aegon.com
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SOURCE Aegon Direct & Affinity Marketing Services (ADAMS)
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