Ascensia Diabetes Careが2016年世界糖尿病デーサポートのソーシャルメディアイニシアチブ
Ascensia Diabetes Careが2016年世界糖尿病デーサポートのソーシャルメディアイニシアチブ
AsiaNet 66502 (1456)
【バーゼル(スイス)2016年11月14日PR Newswire=共同通信JBN】Ascensia Diabetes Careは14日、糖尿病管理におけるモバイル技術の積極的な役割を強調する世界的なソーシャルメディア理解促進イニシアチブを開始することによって世界糖尿病デーをサポートすることを示した。このイニシアチブはソーシャルメディア・チャンネルを通じて世界の視聴者に呼びかけ、一般のひとびとを動員して、携帯電話の使用によって世界糖尿病デーをサポートして糖尿病の理解を高めることを目的としている。こうした努力を通じてAscensia Diabetes Careは糖尿病のひとびとが自分の病気をよりよく理解し、管理するのを助けるためにモバイルテクノロジーとコネクティビティーの持つ重要性を示すことを目指している。
イニシアチブの一環としてAscensiaは自社の従業員、糖尿病のひとびと、健康管理専門家、世界のさまざまな土地の一般のひとびとが照明付きの携帯電話を使って「糖尿病」の単語を書く写真を撮影した。このイニシアチブは一般のひとびとがソーシャルメディア・チャンネルで世界各地からのこうしたデジタル絵葉書を好み、共有し、反応して世界糖尿病デーに対するそれぞれのサポートを示すように力づける。
糖尿病管理におけるモバイル機器の使用は増加しており、糖尿病のひとびとの多くがモバイル機器を使って病状の管理や追跡を助けている。欧州の数カ国の糖尿病患者909人の調査では患者の71%がスマートフォンを持っており、42%は健康、処方薬情報のために自分のスマートフォンを使い、52%は健康、福利のアプリを使っており、その結果として行動が変わったと語っていることが示されている(注1)。モバイル技術の進歩によって収集、分析された情報からの知見を収集、共有、抽出するのが容易になり、患者が自分の生活に円滑に組み込めるアプリケーションを使って自分の病気の管理を助ける力を与えている。
Ascensia Diabetes Careのミカエル・クロス最高経営責任者(CEO)は「1企業単独で初めて世界糖尿病デーに参加することに大変興奮している。この病気の理解向上へのサポートに力を貸すのは光栄である。糖尿病に100%集中している企業としてわが社は糖尿病のひとびとの生活改善を助けることに情熱を持っている」と説明している。
2016年世界糖尿病デーのテーマは「糖尿病に目を向ける」であり、2型糖尿病の早期診断と治療を勧め、深刻な合併症のリスク削減を助けるための検査の重要性を理解させることである。糖尿病管理アプリを備えたモバイル機器の使用は糖尿病の検査と長期管理のサポートを助けるだろう。
ミカエル・クロス氏はさらに「糖尿病は管理が難しい病気であり、世界の患者と健康管理専門家にとって多くの困難がある。デジタル・ツールとモバイル機器には、糖尿病管理を容易にする正確で実用的な情報を提供することによって、各個人の病状の一貫した追跡を支援できる可能性がある」と付け加えている。
この活動を見て、デジタル絵葉書を好むか共有することによって世界糖尿病デーのサポートに加わるにはAscensia Diabetes CareのTwitter(https://twitter.com/contourascensia )Facebook(https://www.facebook.com/ContourAscensia )、Instagram(https://www.instagram.com/contour_ascensia )のページへ。
編集者注
▽Ascensia Diabetes Careについて
Ascensia Diabetes Careは世界的な糖尿病ケア専門会社であり、糖尿病のひとびとを助けることに専念している。同社の使命は糖尿病のひとびとの生活を簡素化し改善する革新的ソリューションを通じて糖尿病のひとびとを力づけることである。同社は自社のイノベーションと糖尿病に関する特別な専門知識を利用して糖尿病のひとびとに前向きの日々の違いをもたらす高品質のソリューションとツールを開発している。
血糖値モニター・システムの世界で有名なCONTOUR(TM)ポートフォリオの本拠であり、同社の製品は先進的な技術と糖尿病のひとびとの病気の管理を助けるユーザーにやさしい機能を結びつけている。同社は継続的な研究、イノベーション、新しい製品とソリューションの開発にコミットしている。糖尿病コミュニティーの信頼されるパートナーとして同社は健康管理専門家などのパートナーと緊密に協力して、自社製品が確実に最高標準の正確性、精密性、信頼性を満たすこと、確実に法に従って誠実にビジネスを行うことを保証している。
Ascensia Diabetes CareはBayer Diabete Careのパナソニックヘルスケアホールディングス株式会社への売却を通じて、2016年に設立された。Ascensia Diabetes Careの製品は125カ国以上で販売されている。すべての国における移管処理の終了後、Ascensia Diabetes Careの従業員は約1700人、事業活動範囲は38カ国になる。
詳しい情報はAscensia Diabetes Careのウェブサイト(http://www.ascensia.com )へ。
CONTOUR(TM) はAscensia Diabetes Care Holdings AGの登録商標である。
参考
(注1)Multichannel Consumer Health Marketing 2015. Cybercitizen Health(R)
Europe 2014, Bayer EU9
▽詳しい情報の問い合わせ先
Joseph Delahunty
FTI Consulting
joseph.delahunty@fticonsulting.com
Tel: +44(0)20-3727-1000
ソース:Ascensia Diabetes Care
Ascensia Diabetes Care Launches Global Social Media Initiative to Support World Diabetes Day 2016
PR66502
BASEL, Switzerland, Nov. 14 / PRNewswire=KYODO JBN /--
Today, Ascensia Diabetes Care is showing its support for World Diabetes Day
by launching a global social media awareness initiative to highlight the
positive role of mobile technology in the management of diabetes. The
initiative is designed to reach a global audience via social media channels and
mobilize members of the public to support World Diabetes Day by using their
mobile phones to raise awareness of diabetes. Through these efforts, Ascensia
Diabetes Care aims to demonstrate the importance of mobile technology and
connectivity in helping people living with diabetes to better understand and
manage their condition.
As part of the initiative, Ascensia has taken photos of their employees,
people with diabetes, healthcare professionals and members of the public in
various locations worldwide using illuminated mobile phones to spell out the
word "DIABETES". The initiative encourages members of the public to like, share
or react to these digital postcards from across the world on their social media
channels to show individual support for World Diabetes Day.
The use of mobile devices in diabetes management is increasing, with more
and more people with diabetes using their mobile devices to help manage and
track their condition. A survey of 909 people with diabetes in several European
countries has shown that 71% of people with diabetes own a smartphone, 42% of
them are using their smartphones for health or prescription drug information
and 52% of them who are using a health or wellness app say they have changed
their behavior as a result[1]. Advances in mobile technology are making it
easier to collect, share, and draw insights from collected and analyzed
information, empowering patients to help manage their condition using
applications that seamlessly integrate into their lives.
"We are very excited to be participating in our first World Diabetes Day as
a standalone company," explained Michael Kloss, CEO of Ascensia Diabetes Care.
"We are proud to lend our support to raising awareness for this condition. As a
company that is 100% focused on diabetes, we are passionate about helping to
improve the lives of people with diabetes."
The theme of World Diabetes Day 2016 is "Eyes on Diabetes", promoting the
importance of screening to encourage early diagnosis and treatment of type 2
diabetes, and help reduce the risk of serious complications. The use of mobile
devices with diabetes management apps may help support testing and long-term
management of diabetes.
Michael added, "Diabetes is a difficult disease to manage and there are
many challenges for patients and healthcare professionals across the world. We
believe that digital tools and mobile devices have the potential to help
individuals consistently track their condition, by providing accurate,
actionable information that may facilitate diabetes management."
To see this activity and lend your support for World Diabetes Day by liking
or sharing our digital postcards, visit Ascensia Diabetes Care's Twitter
[https://twitter.com/contourascensia ] and Facebook
[https://www.facebook.com/ContourAscensia ] and Instagram
[https://www.instagram.com/contour_ascensia ] pages.
Notes for Editors
About Ascensia Diabetes Care
Ascensia Diabetes Care is a global specialist diabetes care company,
dedicated to helping people living with diabetes. Our mission is to empower
people living with diabetes through innovative solutions that simplify and
improve their lives. We use our innovation and specialist expertise in diabetes
to develop high quality solutions and tools that make a positive, daily
difference for people with diabetes.
Home to the world renowned CONTOUR(TM) portfolio of blood glucose
monitoring systems, our products combine advanced technology with user-friendly
functionality that help people with diabetes to manage their condition. We are
committed to continued research, innovation and development of new products and
solutions. As a trusted partner in the diabetes community, we collaborate
closely with healthcare professionals and other partners to ensure our products
meet the highest standards of accuracy, precision and reliability, and that we
conduct our business compliantly and with integrity.
Ascensia Diabetes Care was established in 2016 through the sale of Bayer
Diabetes Care to Panasonic Healthcare Holdings Co., Ltd. Ascensia Diabetes Care
products are sold in more than 125 countries. Following the close of the
transaction in all countries, Ascensia Diabetes Care will have around 1,700
employees and operations in 38 countries.
For further information please visit the Ascensia Diabetes Care website at:
CONTOUR(TM) is a registered trademark of Ascensia Diabetes Care Holdings AG.
References
[1] Multichannel Consumer Health Marketing 2015. Cybercitizen Health(R)
Europe 2014, Bayer EU9
For more information please contact:
Joseph Delahunty
FTI Consulting
joseph.delahunty@fticonsulting.com
Tel: +44(0)20-3727-1000
SOURCE: Ascensia Diabetes Care
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