BARC Indiaが契約者向けの戦略コンサルティング提供企業にRFP提出を要請
BARC Indiaが契約者向けの戦略コンサルティング提供企業にRFP提出を要請
AsiaNet 66681(1535)
【ムンバイ2016年11月28日PR Newswire=共同通信JBN】インドで強力なテレビ視聴測定企業を立ち上げたBroadcast Audience Research Council(BARC)Indiaはこのほど、BARC India契約者に戦略的なコンサルティングを提供する専門的なコンサルティングサービス・プロバイダーに提案依頼書(RFP)の提出を要請した。MIBガイドラインはBARC Indiaに対し、テレビ視聴率調査の主目的との潜在的利害対立につながるようなコンサルティングや助言を与える活動に関与することを禁じている。しかし、多くの契約者がこのサービスの必要性を表明していることから、有名なData Insightコンサルタントが提供する可能性がある。これは、共同業界企業が視聴率調査を行う世界的ベストプラクティスにも沿っている。
Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150828/10129285
このためBARC Indiaは、認可されたコンサルタント企業の小グループ編成を目指している。それは契約者がサプライヤーを選択できるようにするとともに、潜在的な競合クライアント対応で利害対立の可能性を軽減することにも役立つ。関係者は関心表明のメールを専用ウェブサイト(Sc_rfp@barcindia.co.in)に送り、最後にBARC India契約者にテレビ視聴率関連コンサルティングサービスを提供する提案を出すことが可能である。
BARC Indiaのデータは引き続き、BARC India Media Workstation(BMW)解析システムを通じて契約者に直送されるが、コンサルタント企業は独自システムでこのデータを解析して、コンサルティング結果を生み出すことができる。しかし、契約者はこれらのシステムをBMWシステムの代替としては利用できない。
BARC Indiaのパルト・ダスグプタ最高経営責任者(CEO)は「BARC Indiaは放送局、メディア機関、広告会社の共同業界企業として独立性と客観性を維持する必要があり、契約者にコンサルティングサービスを提供することはできない。しかし、われわれは国内の強力なテレビ視聴測定システム構築を受けて、特定コンサルタント企業に契約者への解析提供の許可を与えると決めた。契約者は、BARC Indiaのデータを効果的に活用・戦略化する専門的なコンサルティングサービスを必要としている」と語った。
▽問い合わせ先
Mr. Partho Dasgupta
CEO, BARC India
partho.dasgupta@barcindia.co.in
+91-2249226611
Ms. Seema Singh
Sr. Manager - PR & Communications
seema.singh@barcindia.co.in
+91-9702333354
ソース:Broadcast Audience Research Council India
BARC India Calls for RFPs From Organisations to Provide Independent Strategic Consultancy to Subscribers
PR66681
MUMBAI, Nov. 28 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
After building a strong TV Viewership measurement company in the country, BARC
India has now called Request for Proposals (RFPs) from professional consultancy
service providers who would provide strategic consultancy to BARC India
subscribers. MIB guidelines prohibit BARC India from involving itself in any
activity like consultancy or any such advisory role, which would lead to a
potential conflict of interest with its main objective of TV ratings. However,
many subscribers have been expressing their need for this service and hence
reputed Data Insight consultants may provide this. This is also in line with
global best practices where the ratings are being done by joint industry
companies.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150828/10129285 )
With this, BARC India is seeking to build a small pool of approved consultancy
companies, which will allow subscribers to choose their supplier and also help
mitigate against potential conflicts of interest when dealing with potentially
competing clients. Interested parties can mail their expression of interest to
Sc_rfp@barcindia.co.in and finally submit proposals for providing TV Viewership
related consultancy services to BARC India subscribers.
While BARC India data will continue to be delivered directly to subscribers via
the BARC India Media Workstation (BMW) analysis system, consultancy companies
will be able to analyze this data using their own systems to generate
consultancy outputs. However, these systems cannot be made available to
subscribers as an alternative to BMW system.
"BARC India being a joint industry company of broadcasters, media agencies and
advertisers needs to remain independent and objective and hence cannot provide
consultancy service to subscribers. However, after building a strong television
audience measurement system in the country, we have now decided to grant
licenses to select consultancy companies to provide analysis to our subscribers
who are in need of professional consultancy service to effectively utilize and
strategise with BARC India data," said Partho Dasgupta, CEO, BARC India.
For further queries, please contact:
Mr. Partho Dasgupta
CEO, BARC India
partho.dasgupta@barcindia.co.in
+91-2249226611
Ms. Seema Singh
Sr. Manager - PR & Communications
seema.singh@barcindia.co.in
+91-9702333354
Source: Broadcast Audience Research Council India
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