Stylus Media GroupにInvestecのPrivate Capitalチームが多額の投資
Stylus Media GroupにInvestecのPrivate Capitalチームが多額の投資
AsiaNet 66747 (1569)
【ロンドン2016年12月1日PR Newswire=共同通信JBN】Stylus Media Group(SMG)は1日、InvestecのPrivate Capitalチームから多額の投資を受けたと発表した。グループ全体で大きく成長しているSMGはこの投資資金によって新興市場での成長を加速するとともに、クライアントベースへのイノベーション・サービスの提供範囲拡大に努める方針だ。
SMGのマーク・ワース最高経営責任者(CEO)は2009年、SMGの中核であるStylusを創設した。その時のマンデートはクライアントとイノベーション戦略で協力し、ビジネスを興隆させることだった。そのマンデートは今日でもSMG全体で有効だ。
ワース氏は業界内のステークホルダーに対して極めて明確なメッセージを発信した。「イノベーションは特に経済が不透明な時期には、ビジネスの成長の原動力になることが分かっている。今回のInvestecとの案件によりSMGは、クライアントが本当に必要とする時に彼らにかつてないほど幅広いイノベーション・ツールとサービスを提供することへ投資し続けることができる」と述べた。
Private Capitalのトップであるスティーブン・ホワイト氏は「この躍動的な成長の時期にSMGを支援できることを喜んでいる。ワース氏はこの分野で立派な実績がある。SMGが積極的な成長計画の達成を目指す中で同社と協力できることは喜ばしい」と付け加えた。
SMGは企業のイノベーション増強を支援し、成長を促進し収益を増大する能力を創出する。SMGのビジネスはファッション、ビューティー、技術、自動車、ホテル、メディアの各業界でのメガトレンドや現象に焦点を当てる。SMGのサービスでは多数の企業を相手に、多くのクライアントとまさに業種を超えた業務を展開している。現在のクライアントは電通、Saatchi & Saatchi、ネスレ、モエヘネシー、イケア、リーボック、日産自動車、Target、英国放送協会(BBC)、起亜、アンハイザー・ブッシュ、Sephora、アディダス、Easyjet、マテル、バンク・オブ・アメリカ、インテル、Twitter、マイクロソフト、ワーナー・ブラザースなど。
SMGは事業を強化するため過去2年間に一連の企業買収を実施した。現在グループはStylus、Stylus Advisory、SMG Eventsを傘下に置き、今後1年半にはさらに買収を進める。
グループ企業としては
1)Stylusは消費者向けのライフスタイルや製品、企画で革新的なアイデアを500以上のブランドに提供する会員制のオンラインプラットフォーム。
2)Stylus Advisoryは生活にトレンドを提案し、会員のためにトレンドを抽出、純化して伝える。
3)Decoded Fashionは意志決定者をつなぎ、ファッションやビューティー、小売業者と振興および既存のテクノロジー企業との提携を育む。
4)unboundイベントはフェスティバル、ラボ、インサイトを通じて、ブランドと企業に強力な技術や製品、新興企業を紹介する。
5)Creative Business Cupはクリエーティブな業界で起業家を励ます世界的な年間イベント。世界中の国の代表がデンマークのコペンハーゲンで毎年11月に開かれるグローバル・アントレプレナーシップ・ウィークに集まり、Creative Business Cupを審査員の前で競う。
6)Stylus Lifeはクリエーティブとイノベーションに関心のある人のための、アイデアにあふれた無料のニュースサイト。
詳しい情報は:http://www.stylusmediagroup.com を参照。
▽メディア問い合わせ先
Emily Bryce-Perkins
emily@brycelondon.com
+44-7899-088006
ソース: Stylus Media Group
Marc Worth's Stylus Media Group Announces Significant Investment from Investec's Private Capital Team
PR66747
LONDON, Dec 1, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Stylus Media Group (SMG) today announced they have received considerable
investment from Investec's Private Capital team. The investment follows huge
growth across the group and is set to kick-start growth in emerging markets
alongside making an immediate impact on expanding the range of innovation
services currently on offer to the SMG client-base.
SMG's CEO Marc Worth founded Stylus, the heart of SMG, in 2009. His
original mandate was to work with clients on their innovation strategies and
enable them to do better business. That mandate still stands throughout all SMG
businesses today.
Worth had a very clear message to stakeholders within the industry: "We
know that innovation, especially in times of economic uncertainty, is a key
driver of business growth. This deal with Investec will allow SMG to continue
to invest in offering an ever- broader range of innovation tools and services
to our clients at a time when they really need it."
Stephen White, Head of Private Capital, followed: "We are pleased to be
backing SMG in this exciting time of growth. Marc has a demonstrable track
record in this space and we are excited to be working with SMG as it seeks to
achieve its ambitious growth plans."
SMG helps businesses strengthen their innovation and create capabilities
that fuel growth and add to their bottom line. SMG businesses highlight
mega-trends and phenomenons across fashion, beauty, technology, automotive,
hospitality and media. It is truly cross-category with many clients working
across multiple companies within the SMG offering. Clients currently include
Dentsu, Saatchi & Saatchi, Nestle, Moet Hennessy, Ikea, Reebok, Nissan,
Target, BBC, Kia, Anheuser-Busch, Sephora, Adidas, Easyjet, Mattel, Bank of
America, Intel, Twitter, Microsoft and Warner Bros.
To bolster their offering, SMG has made a series of acquisitions over the
last 2 years. The group currently houses Stylus, Stylus Advisory and SMG Events
with further acquisitions set to happen over the next 18 months.
Within the group
1) Stylus is a membership based online platform providing innovation
insight across consumer lifestyle, product and engagement to more than 500+
brands.
2) Stylus Advisory brings trends to life and distills, curates and
communicates trends for members.
3) Decoded Fashion connects decision-makers and fosters creative
partnerships between fashion, beauty and retail with emerging and established
technology companies.
4) unbound connects brands and corporations with disruptive technology,
products and services and startups. This is achieved through Festivals, Labs
and Insights.
5) Creative Business Cup is a global all-year initiative that empowers
entrepreneurs in the creative industries. National winners from around the
world compete against each other in front of an international jury at Creative
Business Cup in Copenhagen, Denmark, each November during Global
Entrepreneurship Week.
6) Stylus Life is a free, inspirational news site designed for anyone
interested in creativity and innovation.
For full information go to http://www.stylusmediagroup.com
For all press enquiries, please contact:
Emily Bryce-Perkins | emily@brycelondon.com | +44-7899-088006
SOURCE: Stylus Media Group
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