Telepizzaがイラン進出
Telepizzaがイラン進出
AsiaNet 66768(1574)
【マドリード2016年12月2日 PR Newswire=共同通信JBN】
*イランに進出する最初の欧州のQSR(クイック・サービス・レストラン)チェーン店
*今後10年間に200店舗開設へ
*Telepizzaは英国、マルタ、サウジアラビアでの重要な国際事業を最近発表
*Telepizzaは4大陸で1342店舗を営業、顧客は6000万人、売上高合計は5億600万ユーロ
米国圏を除き店舗数で世界最大のピザ宅配企業のTelepizzaは、パートナーであるMomenin Investment Groupとの戦略的マスターフランチャイズ契約を通じ2017年3月にイランに進出し、今後10年間に200店舗を目標とすると発表した。これは毎年約20店舗を開設することと、10年間にMIGが1億ユーロを投資することを意味する。
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161202/444999 )
最初の店舗はイランの首都テヘランに開設され、その後、さらに7店舗が2017年末までに開かれる。
Telepizzaのパブロ・フアンテギ会長兼最高経営責任者(CEO)は「Telepizzaのイラン進出はわれわれの国際的拡大での大きな成果であり、われわれのビジネスにとっての巨大なチャンスを示している。われわれがイランの顧客といかなる時、場所でも、独特の風味を持つピザの提供という、まさにわれわれのブランドのエッセンスをシェアできることは光栄である」と述べた。
Telepizza国際部門のジョルジョ・ミナルディ会長は「極めて将来性のあるイランでの事業を始めるにあたりMomenin Investment Groupのような旅仲間を見つけたことに大変満足している。われわれは、イランに進出する最初の欧州のQSR(クイック・サービス・レストラン)チェーン店となり、これまで満たされなかった顧客の需要に応える」と語った。
Momenin Investment Group代表のハディ・モメニン氏は「Telepizzaは、われわれが誇りをもってイランに紹介することのできる世界的ブランドだ。高水準の製品イノベーション、優れた配達、消費者技術を備えた抜群のブランド・コンセプトは、われわれがイラン国民に、これまで市場には存在しなかった、フレンドリーかつ革新的に配達され、どこででもエンジョイできる新鮮で高品質の手作りピザをもたらすことを可能にする」と述べた。
▽英国、マルタ、サウジアラビアにも進出
Telepizzaは今回のイラン進出のほか、2016年における他の重要な海外展開を発表している。
この点において、TelepizzaはKarali Ventures Limitedとともに今後10年間に英国で80店舗を開設するとともに、20のフランチャイズ加盟店との協力を通じ今後10年間に300店舗を新設することを含むビジネスプランを発展させると発表した。
またTelepizzaはマルタで、ジョセフ・P・アタード氏とのパートナーシップを通じ、2017年第1四半期に1店舗を、今後3年間にさらに3店舗を開設する。
サウジアラビアに関しては、Telepizzaは最近、首都リヤドに3店舗をオープンしている。今後10年間に100店舗の開店を計画しているが、その第1陣だ。サウジアラビア進出は、Al Bayan Holding Group傘下のEmtyaz Catering Companyとの協力により行われた。
▽Telepizzaの国際戦略
1992年のチリ進出以来、Telepizzaの国際的拡大はまだ止まらない。1342店舗(直営店は456店、フランチャイズ店とマスターフランチャイズ店は886店)が欧州、アジア、アフリカ、中南米で営業し、6000万人超の顧客に製品を提供している。売上高合計は5億600万ユーロ。
Telepizzaはまた、自社工場をスペイン、ポルトガル、ポーランド、チリ、コロンビア、ペルーの6カ国に置いている。マスターフランチャイズ工場はサウジアラビア、アラブ首長国連邦(UAE)、中米、ロシア、ボリビア、アンゴラの6地域に、パートナー倉庫はエクアドルとポーランドにある。
▽Telepizza Groupとは
Telepizzaは、米国外を本拠とするピザ宅配会社としては店舗数で世界最大。本社はマドリードにあり、直営店、フランチャイズ店およびマスターフランチャイズ店のネットワークを通じて世界15超の国で営業している。2016年9月30日時点の全世界の店舗数は1342店、うち直営店は456店(34%)、フランチャイズ店とマスターフランチャイズ店は886店(66%)。
米国を本拠とする競争相手各社を含め、ピザ配達分野で店舗数では世界4位。中核市場では店舗数でマーケットリーダーである(スペイン、ポルトガル、チリ、コロンビアでは1位、ポーランドでは2位)。
2016年9月30日までの1年間の直営店、フランチャイズ店およびマスターフランチャイズ店を含むネットワークのチェーン店売上高は5億600万ユーロ、金利・税金・償却前利益(EBITDA)は6340万ユーロだった。
Telepizzaはバルセロナ、ビルバオ、マドリード、バレンシアの各証券取引所に2016年4月27日に上場され、取引が開始された。発行株式数は1億72万679株。
▽詳細情報問い合わせ先
Ketchum - Monica Escusa / Ana Moreno
Tel: +34-917883200
e-mail: prensa.telepizza@ketchum.es
ソース:Telepizza
Telepizza Arrives in Iran
PR66768
MADRID, Dec. 2, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- It is the first European restaurant chain in the QSR sector to set up in
this country
- 200 stores will be opened over 10 years
- The company has recently announced other important international
operations in the UK, Malta, and Saudi Arabia.
- Telepizza operates on four continents with 1,342 stores serving more
than 60 million customers and with total sales of EUR 506 million
Telepizza, the leading non-US pizza delivery company by number of stores,
announces its arrival in Iran in March 2017 via a strategic master franchise
alliance with its partner Momenin Investment Group and the objective of 200
stores in 10 years. This will mean opening some 20 establishments per year and
an investment of EUR 100 million in ten years by MIG.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150317/735407-a )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161202/444999 )
The first store will be found in the country's capital, Teheran, after which
seven others will be opened before the end of the year.
"The arrival of Telepizza in Iran is a major accomplishment in our
international expansion and represents a great opportunity for our business. We
are delighted to share the essence of our brand, nothing less than offering
pizza with a unique flavor at any time or place, with Iranian consumers"
remarks Pablo Juantegui, Chairman and CEO of Telepizza.
"We are very satisfied to have found a travel companion like Momenin
Investment Group to begin our venture in Iran, which promises to be very
interesting. We will be the first European chain in the QSR segment to set up
in this country, catering to the customers' demand that went unmet up to this
point," states Giorgio Minardi, International Chairman of Telepizza.
"Telepizza is a global brand that we are proud to be able to introduce in
Iran. A distinguished brand concept with high degree of product innovation,
excellence in delivery and consumer technology, that will allow us to bring to
Iranian people which was missing today in the market: freshly quality handmade
pizzas, friendly and innovative delivered at a great value to be enjoyed
anywhere", explains Hadi Momenin, representative of Momenin Investment Group.
Other recent international openings: The United Kingdom, Malta, Saudi Arabia
On top of Telepizza's arrival to Iran, the company has announced other
important operations in terms of international expansion throughout 2016.
In this respect, Telepizza has made it known that it will open 80 stores in
the UK over the next 10 years, alongside Karali Ventures Limited, as well as
develop a business plan that includes 300 new establishments in a decade,
through the collaboration of 20 franchisees.
Additionally, in Malta, through the partnership with Joseph P. Attard, the
brand will have one store in the first quarter of 2017 and three more in the
next three years.
As for Saudi Arabia, it is already one of the countries with Telepizza
establishments following the recent inauguration of three stores in Riyadh, the
capital. They are the first of 100 projected stores over a 10-year period. In
this case, the operation was carried out in collaboration with Emtyaz Catering
Company, a subsidiary of Al Bayan Holding Group.
Telepizza, a successful international project
Since its arrival in Chile in 1992, Telepizza's international expansion has
not yet stopped. 1,342 shops (456 company-owned and 886 franchisees and master
franchises) are operating in 15 countries in Europe, Asia, Africa and Latin
America, offering its products to more than 60 million customers with total
sales of EUR 506 million.
The company also has its own factories in six countries (Spain, Portugal,
Poland, Chile, Columbia and Peru) as well as master franchise factories in six
additional territories: Saudi Arabia, United Arab Emirates, Central America,
Russia, Bolivia, and Angola; and also has partner warehouses in Ecuador and
Poland.
Telepizza Group
We are the largest non-U.S.-based pizza delivery company in the world by
number of stores. Headquartered in Madrid, Spain, Telepizza operates in more
than 15 countries through a network of own stores, franchisees and master
franchisees, with 1,342 stores globally, including 456 own stores (34%) and 886
franchised and master franchised stores (66%) as of 30 September, 2016.
Including our U.S.-based competitors, we are the fourth largest global
player in pizza delivery in terms of number of stores. We are the market leader
in our core markets by number of stores (number one in Spain, Portugal, Chile
and Colombia and number two in Poland).
The total sales within our network, including own stores, franchisees and
master franchisees, are recorded as chain sales, which amounted to EUR 506 million
in the twelve months ended 30 September 2016, with an underlying EBITDA of
EUR 63.4 million over the same period.
Telepizza listed on the Barcelona, Bilbao, Madrid and Valencia stock
exchanges with its shares starting trading on 27 April 2016. The total number
of shares is 100,720,679.
More information:
Ketchum - Monica Escusa / Ana Moreno
Tel: +34-917883200
e-mail: prensa.telepizza@ketchum.es
SOURCE: Telepizza
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