第3四半期のビジネス用スマホ出荷は好調、タブレット販売は下落 Strategy Analytics
第3四半期のビジネス用スマホ出荷は好調、タブレット販売は下落 Strategy Analytics
AsiaNet 66956 (1648)
【ボストン2016年12月21日PR Newswire=共同通信JBN】
*2016年第3四半期のグローバルなビジネス用スマートフォン出荷台数は1億1220万台に。ビジネス用タブレットは1680万台と低調
2016年第3四半期のビジネス用スマートフォン販売は堅調な売れ行きを示した半面、ビジネス用タブレット市場は市場の飽和状態と製品ライフサイクルの長期化のため引き続き低調だった。第3四半期のBusiness Smartphone Quarterly Tracking(https://www.strategyanalytics.com/access-services/enterprise/mobile-workforce/market-data/report-detail/global-business-smartphone-quarterly-tracking-q3-2016 )および同Global Business Tablet Quarterly Tracking(https://www.strategyanalytics.com/access-services/enterprise/mobile-workforce/market-data/report-detail/global-business-smartphone-quarterly-tracking-q3-2016 )によると、世界のビジネス用スマートフォンの出荷は2016年第3四半期に前年同期比19.4%増の1億1220万台に達したのに対し、ビジネス用タブレット市場は前年同期の1930万台から12.9%減の1680万台に減少した。
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シニアアナリストでStrategy Analytics Mobile Workforce Strategies(MWS)の著者、ジーナ・ルック氏は「ビジネス用スマートフォンは、アジア太平洋地域、中東、アフリカで多数のビジネスユーザーがiPhone7の発売に合わせてスマートフォンを購入したことにより成長が改善した。2016年第3四半期は、AndroidとiOSデバイスが世界のビジネス用スマートフォン出荷の99.5%を占め、Windows 10スマートフォン出荷は引き続き低調で、Blackberryは自社のスマートフォン製造からの撤退を発表した」と指摘している。
Strategy Analyticsの企業リサーチ担当執行ディレクターであるアンドリュー・ブラウン氏は次のように述べている。「2016年第3四半期におけるビジネス用タブレットの販売はがっかりする結果だった。Appleとサムスンはビジネス用タブレット市場をリードしてはいるもののiOSタブレットは前年同期比20.4%減となり、Androidビジネス用タブレットの出荷は同14.1%減となった。唯一プラス面はマイクロソフトで、Windowsタブレットの出荷が前年同期比10.8%増になった。Windowsタブレットのシェアは、新しいモデルが従来のPC販売店で発売されたため改善し続けている。これによって従来のビジネス用ノートブック型PC市場が浸食されてはいるが、ビジネス環境としては他のベンダーもWindowsが主流になっている顧客環境に進出しようとこれまで以上に奮闘していることも示している」
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ソース:Strategy Analytics
Strategy Analytics: Q3 2016 Business Smartphone Shipments Continue to be Strong, But Tablet Sales Suffer Again
PR66956
BOSTON, Dec. 21, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- Worldwide Business Smartphone Shipments Hit 112.2M Units, while the Business
Tablet Market Dropped to 16.8M Units, in Q3 2016
The third quarter of 2016 reflected a solid performance for business
smartphones, but the business tablet market continued to suffer, due to market
saturation and lengthening product lifecycles. According to the latest
quarterly reports, Global Business Smartphone Quarterly Tracking Q3 2016 (
), and Global Business Tablet Quarterly Tracking Q3 2016 (
), worldwide business smartphone shipments grew +19.4% YoY to reach 112.2
million units in Q3 2016, while the worldwide business tablet market dropped to
16.8 million unit shipments in the third quarter 2016, down 12.9% YoY from 19.3
million units.
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20130207/NE56457LOGO-b
"Business smartphone growth improved due to a strong uptake among business
users in APAC and the Middle East and Africa, combined with the launch of the
Apple iPhone 7. Android and iOS devices collectively claimed over 99.5% of
worldwide business use smartphone shipments in Q3 2016, as Windows 10
smartphone shipments continued to slump and Blackberry announced its exit from
manufacturing its own smartphones," said Gina Luk, Senior Analyst and author of
the Strategy Analytics Mobile Workforce Strategies (MWS) reports.
"Business tablet performance in Q3 2016 was disappointing. While Apple and
Samsung continued to lead the business tablet market, iOS shipments plummeted
20.4% YoY, while Android business tablet shipments fell 14.1%. One positive
aspect was Microsoft, with Windows tablet shipments growing by 10.8% YoY.
Windows share continues to improve as more models are launched by traditional
PC vendors. While some of this is cannibalization of the traditional business
notebook market, it also shows that in business environments, other vendors are
struggling to make stronger inroads into Windows-dominated client
environments," said Andrew Brown, Executive Director of Enterprise Research at
Strategy Analytics.
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SOURCE: Strategy Analytics
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