TIDALの2016年は独占の年
TIDALの2016年は独占の年
AsiaNet 66985 (1668)
TIDALの2016年は独占の年
【ニューヨーク2016年12月27日PR Newswire=共同通信JBN】今年、ミュージシャンはバリアを体験したが、それを打ち破り、ファンと親密につながることができた。ミュージック業界は2016年、これまで以上に進化したが、世界のミュージックとエンターテインメント・プラットフォームであるTIDALはその先頭に立ってきた。TIDALはアーティストに制限を課すことなく、そのクリエーティビティーとアートを紹介できるプラットフォームを提供した。
マルチメディア・ニュースリリースはウェブサイトhttp://www.multivu.com/players/English/8011251-tidal-2016-year-of-exclusivesで体験できる。
雑音を突き抜け、TIDALはレモネード(Lemonade)、ANTI、The Life Of Pabloなどのアルバムをリリースしただけでなく、ニューヨーク市のマディソン・スクエア・ガーデンで行われたカニエ・ウェストのイージーシーズン3・ファッションショーや、フランスのパリからリアーナのFenty X Pumaファッションショーのプレミアを含む最も魅力的なイベントをライブストリームした。
TIDALはライブストリームや無料チケットによって、デミ・ローヴァート&ニック・ジョナス、ボン・ジョヴィ、リック・ロス、ローリン・ヒルなどのアイコニックなパフォーマンスをサブスクライバーに直接届けた。サブスクライバーは39のライブストリームにチューンインし、世界中の多数のイベントやフェスティバルに参加できた。18万以上のチケットがTIDALを通じて提供され、その中にはサブスクライバーがブラッドオレンジ、アッシャー、ジューシーJ、CNCOなどのアーティストと個人的に会いあいさつできるものもあった。
TIDALは2016年、プラットフォーム上で32の独占アルバムを提供し、プリンス、ジェイZ、ビヨンセなどのアイコンによるアルバムを収める唯一のストリーミング・プラットフォームである。アーティストは、アーティストをサポートし、ミュージックを意図された共有方法でファンに提供するというプラットフォームのコミットメントに魅力を感じている。ザ・デッド・ウェザー、ダミアン・マーリー、ファット・ジョー、ヴィック・メンサ、TIDALRising Artistのタビ・ボニー(Tabi Bonney)は今年、独占リリースされた45以上のミュージックビデオに貢献した。
TIDALは標準的なミュージック発表やツアーを超えた方法でアーティストをファンにコネクトするため、ドキュメンタリーや舞台裏コンテンツのリリースをサポートし、アルバム、ミュージックビデオ、ツアーなどの制作を垣間見られるようにした。リック・ロス、ニック・ジョナス、21サヴェッジ(21 Savage)まで、TIDALは90以上のビデオをリリースした。さらに、ジェイZ、ジェレミー・スコット、ジューン・アンブローズ、アンジー・マルチネス、エンリケ・イグレシアス、ジャスティス・ウィンスロー、ブレット・エルドリッジ、ソランジュ、レイ・シュリマーなどのアーティスト、セレブ、アスリート、テイストメーカーはTIDAL専用に150以上のプレイリストを制作した。
TIDALはアーティストの慈善活動へのサポートにコミットし、昨年はTIP、リル・ウェインなどと協力して慈善団体の認識を高めた。TIDALはTIDAL X 1015などのチャリティーコンサートによって、アーティストが最も重視する大義や運動を浮き彫りにすることを支援した。TIDALだけが社会的インパクトを世界規模で与えることができる。
▽TIDALについて
TIDALはファンのために構築された世界規模の試行的なエンターテインメント・プラットフォームである。TIDALのメンバーはアーティストとファンを多様な方法で直接結び付ける独自に選ばれたコンテンツを楽しむことができる。サービスは高忠実度なCD音質のミュージック、高解像度ビデオ、TIDAL Risingを通じた新進アーティストを発見する機会、さらにTIDAL Xを通じた独自の体験を提供する。TIDALは52カ国以上で利用可能で、4250万以上の楽曲カタログと14万以上の高品質ビデオを備えている。詳細はウェブサイトhttp://www.tidal.comを参照。
http://facebook.com/tidal 、http://twitter.com/tidalhifi 、https://instagram.com/tidal/ でTIDALのフォローを。
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150904/263788LOGO
ソース:TIDAL
▽問い合わせ先
press@tidal.com
TIDAL 2016: A Year Of Exclusives
PR66985
NEW YORK, Dec. 27, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
This year musicians experimented, broke barriers and connected with their fans
more intimately. The music industry evolved more than ever in 2016 and global
music and entertainment platform, TIDAL was at the forefront. TIDAL provided
artists with a platform to showcase their creativity and art without
restrictions.
Experience the interactive Multimedia News Release here:
http://www.multivu.com/players/English/8011251-tidal-2016-year-of-exclusives
Breaking through the noise TIDAL not only exclusively released albums like
Lemonade, ANTI and The Life Of Pablo, but livestreamed some of the most
compelling events including the premiere of Kanye West's Yeezy Season 3 fashion
show at Madison Square Garden in New York City and Rihanna's Fenty X Puma
fashion show live from Paris, France.
TIDAL brought iconic performances straight to subscribers and fans with
livestreams and ticket giveaways from Demi Lovato & Nick Jonas, Bon Jovi, Rick
Ross, Ms. Lauryn Hill and more. Subscribers were able to tune in to 39
livestreams and attend dozens of events and festivals around the world. More
than 180,000 tickets were given out through TIDAL, which included intimate meet
and greets for subscribers with artists like Blood Orange, Usher, Juicy J, CNCO
and more.
With 32 exclusive albums available on the platform over the course of 2016,
TIDAL is the only streaming platform that is home to albums from icons like
Prince, JAY Z and Beyonce. Artists are drawn to platform's commitment to
supporting the artists and providing fans their music the way it was intended
to be shared. TIP, The Dead Weather, Damian Marley, Fat Joe, Vic Mensa and
TIDAL Rising Artist Tabi Bonney contributed to the more than 45 music videos
exclusively released throughout the year.
To connect artists with their fans in ways that go beyond the standard music
launches and tours, TIDAL supported the release of documentaries and
behind-the-scenes content providing a glimpse into the making of an album,
music video, tour, etc. From Rick Ross to Nick Jonas to 21 Savage, TIDAL
released more than 90 videos. Additionally, artists, celebrities, athletes and
tastemakers like JAY Z, Jeremy Scott, June Ambrose, Angie Martinez, Enrique
Iglesias, Justise Winslow, Brett Eldredge, Solange, Rae Sremmurd and more
created more than 150 playlists exclusively for TIDAL.
TIDAL remains committed to supporting philanthropic endeavors of its artists
and this past year teamed with TIP, Lil Wayne and more to raise awareness for
organizations. With charity concerts like TIDAL X 1015, TIDAL helps artists
shed a light on causes and movements that matter to them most. It has the
unique ability to make a social impact on a global scale.
ABOUT TIDAL
TIDAL is a global, experiential, entertainment platform built for fans,
directly from artists around the world. TIDAL members enjoy exclusively curated
content that directly connect artists with their fans in multiple ways. The
service offers high-fidelity, CD sound quality music, high resolution video, an
opportunity to discover new artists via TIDAL Rising and unique experiences via
TIDAL X. TIDAL is available in more than 52 countries, with more than a 42.5
million song catalog and 140,000 high quality videos. For more information,
please visit http://www.tidal.com.
Follow TIDAL at http://facebook.com/tidal, http://twitter.com/tidalhifi and
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150904/263788LOGO
SOURCE TIDAL
CONTACT: press@tidal.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。