XiaomiがMi TV 4の発表でCESデビューを飾る

Xiaomi(小米科技)

XiaomiがMi TV 4の発表でCESデビューを飾る

AsiaNet 67062 (0043)

【ラスベガス2017年1月6日 PR Newswire=共同通信JBN】

*数百のスマート製品およびインターネット・オブ・シングス(IoT)プラットフォーム上でコネクトする5000万超のデバイスを備えたMi Ecosystemを紹介

大手テクノロジー企業、Xiaomi(小米科技)は6日、Mi TV 4の発表で、ラスベガスで開催中のCES 2017でのデビューの幕を切って落とした。イノベーションの境界を越えて、Mi TV 4は厚さ4.9ミリの超薄型フレームレス・メタルボディを採用している。65インチ型はモジュラーアプローチで設計されており、メインボードとDolby Atmosをサポートするサウンドシステムで構成された別箇のMi TV Barを備え、家庭内で映画館での体験に匹敵する素晴らしい視聴体験を提供する。

同時に、XiaomiはCESショーフロア(LVCC、South Hall 3、#30309)に、Xiaomiの中核となるスマートフォン、スマートTV、スマートルーターなどの70以上の製品を展示するブースを開設した。スマートホーム、健康&フィットネス、個人輸送、スマートトイなどのカテゴリにある数十のMi Ecosystem製品も展示する。

Mi Ecosystemは、Xiaomiのエコシステムパートナーが製造した何百ものスマート製品をカバーしている。Xiaomiのインターネット・オブ・シングス(IoT)への取り組みをユニークなものにするのは、高度に拡張可能性のある方法で製品ラインを効果的に拡大するために、特化した企業をインキュベート(孵化)させ、その企業に投資する手法だ。世界で最も成功したハードウエア・インキュベーターとして、Xiaomiはスマートフォン、スマートテレビ、スマートルーターなど、社内で設計された3つの中核製品分野以外で製品を設計・製造する77社に投資してきた。

Xiaomiはまた、現在までに2300台万超のMi Bandと330万台超のWebカメラを販売し、年間100万台超のMi Air Purifier(空気清浄機)が販売されていると発表した。これらのスマート製品を統合するのはMi Ecosystem IoTプラットフォームであり、今や5000万超のコネクテッド・デバイスがあり、Mi Homeアプリは毎日500万人以上のアクティブユーザーが使用している。

Xiaomiのシアン・ワン上級副社長は「われわれはMi Ecosystemモデルが機能することを証明した。今後の焦点は、このモデルを製品の見地から、また地理的に、さらに拡張することを確実にすることだ。世界のイノベーションを紹介するグローバルなイベントとして、CESはわれわれがこの取り組みを開始するのに理想的な場所である」と述べた。

この日のメディアイベントでは、Xiaomiはクリーンでモダンな仕上がりの豪華な製品である白色バージョンのMi MIXを発表した。Mi MIXは3カ月前に初めて発表され、好評を博した。Mi MIXは世界的に有名なデザイナー、フィリップ・スタルク氏と共同開発したフルディスプレーデザインを採用し、物理的なイヤホンスピーカーと近接センサーを使わない新しいイノベーションにより超高水準のスクリーン対ボディー比を可能にした。白色バージョンは年内に中国で発売される予定。

Xiaomiのフーゴ・バラ副社長は「Xiaomiは、ユーザーにさらに驚くべき機能を提供するために技術革新の最前線を模索する中で、世界に未来を垣間見させている。スマートフォンでセラミックを使用-今回は白色-して引き続き境界線を押し広げている。これは歩留まりの点で課題を増やしている」と語った。

▽Mi TV 4: 革命的なDolby Atmosホームシアターを装備した最も薄型のMi TV

最初のTV以来、Xiaomiはユーザーがスマートテレビから期待するものを再定義してきた。Mi TV 4は、デザイン、ビジュアル、オーディオの面でこのトレンドを続けている。

Mi TV 4は厚さ4.9ミリと非常に薄い。画面が端まで広がるため、4Kディスプレーが中央を占める。これは透明なスタンドによってさらに補完される。

Mi TV 4(65インチ)は、Mi TV 3で最初に導入されたモジュラー設計アプローチで作られた。このテレビセットは、4Kディスプレーと、マザーボードおよび独立したサウンドシステムの両方を組み込んだMi TV Barの2つの部分に分かれる。これらのスピーカーは、サブウーファーと2つの後方ワイヤレスサテライトスピーカーと一緒に、Mi TV 4 Dolby Atmosホームシアターを構成する。

このようなデザインをとることで、Mi TV 4を簡単にアップグレードすることができる。Mi TV Barを変更すると、テレビは新品のように見えるが、4Kパネルはそのままだ。

Mi TV 4は後日、中国で発売開始となる。Dolby Atmosホームシアターを装備した65インチ型の予想価格は2000ドルをかなり下回る見込みだ。

Mi TV 4の主な特長

*4Kディスプレー(3840 x 2160ピクセル)

*厚さ4.9ミリの超薄型メタルボディ

*クアッドコア64ビット・フラグシップTVプロセッサー

*Independent Dolby Atmosシネマティック・サウンドシステム

*DolbyおよびDTSのデュアルオーディオデコーディング

*インテリジェントな提言を与える深層学習AI(人工知能)システム

*大きさ:49インチ/ 55インチ/ 65インチ

製品画像、発表イベント画像などのメディア向けアセットおよび役員プロファイルはhttp://bit.ly/Xiaomi_CES2017 を参照。

▽Xiaomi(小米科技)について

Xiaomiは2010年に「すべての人のためのイノベーション」というビジョンに基づきシリアル起業家、雷軍氏によって設立された。われわれは、最先端技術で構築された高品質の製品は誰にでも手の届くものであるべきだと考えている。われわれはXiaomiのファンの助けを借りて彼らのために、優れたハードウエア、ソフトウエア、インターネットサービスを創造している。われわれは現在、彼らのフィードバックを、MiとRedmiのスマートフォン、Mi TVとセットトップボックス、Miルータ、および、スマートホーム製品、ウエアラブル、その他の付属品を含むMi Ecosystem製品を含む製品ラインナップに取り入れている。2015年に7000万台以上の携帯電話機を販売したXiaomiは、世界に足跡を広げてグローバルブランドになっている。

▽メディア問い合わせ先

Kaylene Hong

khong@xiaomi.com

ソース:Xiaomi

Xiaomi makes its CES debut with showcase of Mi TV 4

PR67062

LAS VEGAS, Jan. 6, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Introduces Mi Ecosystem with hundreds of smart products and over 50 million

devices connected on its IoT platform

Leading technology company Xiaomi kicked off its CES debut in Las Vegas today

with an announcement of Mi TV 4. Pushing the boundaries of innovation, Mi TV 4

has a 4.9mm ultra-thin frameless metal body. The 65-inch version is designed

with a modular approach, with the separate Mi TV Bar consisting of the

mainboard and a sound system that supports Dolby Atmos, delivering a stunning

viewing experience within the home that rivals the experience in a cinema.

At the same time, Xiaomi unveiled its booth on the CES showfloor (LVCC, South

Hall 3, #30309), which will display a range of over 70 products from Xiaomi's

core range of smartphones, smart TVs, and smart routers, as well as dozens of

Mi Ecosystem products in the smart home, health & fitness, personal

transportation, smart toys, and other categories.

Mi Ecosystem covers hundreds of smart products manufactured by Xiaomi's

ecosystem partners. What makes Xiaomi's approach to Internet of Things unique

is the way it incubates and invests in specialized companies to effectively

expand its product line in a highly scalable manner. As the world's most

successful hardware incubator, Xiaomi has invested in 77 companies that design

and manufacture products beyond the three core product categories designed

in-house: smartphones, smart TVs and smart routers.

Xiaomi also announced today that over 23 million Mi Bands and 3.3 million

webcams have been sold to date, and over 1 million Mi Air Purifiers are sold

annually. Tying these smart products together is the Mi Ecosystem IoT platform,

which now has over 50 million connected devices, with the Mi Home app crossing

over 5 million daily active users.

Xiang Wang, Senior Vice President, Xiaomi, said: "We have proved that the Mi

Ecosystem model works, and our focus going forward is to ensure that we can

scale this model further in terms of products, and also geographically. CES, as

a global event that showcases innovations from around the world, is the ideal

place for us to kick off this effort."

At its media event today, Xiaomi also took the wraps off the white version of

Mi MIX, a gorgeous work of art with a clean and modern finish. Mi MIX was first

announced three months ago to wide acclaim. With a full display design jointly

developed with world-renowned designer Philippe Starck, Mi MIX has an

ultra-high screen-to-body ratio made possible because of new innovations that

do away with the physical earpiece speaker and proximity sensor. The white

version will be available in China later this year.

Hugo Barra, Vice President, Xiaomi, said: "Xiaomi is bringing a glimpse of the

future to the world as we explore the frontiers of technological innovation to

deliver even more amazing features to our users. We continue to push boundaries

with the use of ceramic on smartphones, this time in white, which presents more

challenges in terms of yield."

Mi TV 4: The thinnest ever Mi TV with revolutionary Dolby Atmos home theater

Since its first TV, Xiaomi has redefined what users expect from a smart TV. Mi

TV 4 continues this trend in terms of design, visual and audio performance.

Mi TV 4 is extremely thin at 4.9mm. With a screen that goes almost all the way

to the edge, the 4K display takes centerstage. This is further complemented by

a transparent stand.

Mi TV 4 (65") has been crafted with a modular design approach first introduced

with Mi TV 3. The TV set is separated into two parts: a 4K display and the Mi

TV Bar, which incorporates both the motherboard and an independent sound system

that now includes upfiring speakers. These speakers, together with a subwoofer

and two rear wireless satellite speakers together make up the Mi TV 4 Dolby

Atmos home theater.

Having such a design makes Mi TV 4 easily upgradeable, as changing the Mi TV

Bar will make any TV like a brand new product, while keeping the 4K panel

unchanged.

Mi TV 4 will be available in China at a later date, with an estimated price

well under US$2000 for the 65-inch version that comes with the Dolby Atmos home

theater.

Key features of Mi TV 4:

    -- 4K display (3,840 x 2,160 pixels)

    -- 4.9mm ultra-thin metal body

    -- Quad-core 64-bit flagship TV processor

    -- Independent Dolby Atmos cinematic sound system

    -- Dolby and DTS dual audio decoding

    -- Deep learning AI system for intelligent recommendations

    -- Sizes: 49"/ 55"/ 65"

Additional media assets, including product and launch event images, as well as

executive profiles are available here: http://bit.ly/Xiaomi_CES2017

About Xiaomi

Xiaomi was founded in 2010 by serial entrepreneur Lei Jun based on the vision

"innovation for everyone". We believe that high-quality products built with

cutting-edge technology should be made accessible to everyone. We create

remarkable hardware, software, and Internet services for and with the help of

our Mi fans. We incorporate their feedback into our product range, which

currently includes Mi and Redmi smartphones, Mi TVs and set-top boxes, Mi

routers, and Mi Ecosystem products including smart home products, wearables and

other accessories. With more than 70 million handsets sold in 2015, Xiaomi is

expanding its footprint across the world to become a global brand.

Media Contacts

Kaylene Hong

khong@xiaomi.com

SOURCE:  Xiaomi

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