Strategy Analyticsのリポートがペイテレビ料金はほとんどの国で安定状態と報告

Strategy Analytics

2017/1/27 14:48

Strategy Analyticsのリポートがペイテレビ料金はほとんどの国で安定状態と報告

AsiaNet 67235 (0120)

【ボストン2017年1月27日PR Newswire=共同通信JBN】

*極めて少数のチャンネルを提供する「スキニーバンドル」によって、カナダやデンマークなどの数カ国で最低料金の切り下げにつながっている

*OECD31カ国を対象にしたStrategy Analyticsの最新ペイテレビ料金比較によると、国やプロバイダーによって大きな料金の差があることが判明

Strategy AnalyticsのTeligen部門は新しいリポート「Pay TV prices in OECD countries(https://www.strategyanalytics.com/access-services/networks/tariffs---mobile-and-fixed/multiplay-country-analysis/multiplay-basket/reports/report-detail/pay-tv-prices-in-oecd-countries-november-2016?slid=98693&spg=1#.WIoZsVUrKUl ), November 2016(OECD諸国のペイテレビの料金、2016年11月)」をリリースした。リポートは同じ国のプロバイダーの間でもペイテレビ料金に大きな違いがあり、さらに各プロバイダーの最もベーシックなサービスの評価においてもペイテレビ・サービスの構造および基本的な技術にも大きな違いがあることを明らかにした。

Strategy Analyticsは、近年行った多数のクライアント調査を通じてStrategy Analyticsが確立した方法を使って、OECD 31カ国のプロバイダー115社が提供する約1900のペイテレビの料金とコンテンツを調査した。コンテンツ、高解像度、レコーディングなどの技術的能力に対する特定の要件を考慮せずに、ユーザー要件の最もベーシックなパッケージを選ぶと、最も料金が低いのはポーランド、スウェーデン、フィンランド、ハンガリー、エストニア、オーストリア、デンマーク、スロバキア共和国、スロベニア、メキシコの10カ国だった。

最も安価なサービスでも、高解像度やレコーディングなどの最先端の機能を含むペイテレビ・パッケージがある。サービスの幅は国ごとによって大きく変わる可能性がある。最もベーシックなパッケージで、31カ国における平均月額料金は米ドル/PPP21.41(VAT/税金込み)である。これは、多くの国で適用されているテレビライセンス費用は含んでいない。

Teligenのディレクターであるハルボル・サナエス氏は「ペイテレビ料金とその動向は今後も、プロバイダーと国よって大きく異なる」と語った。Teligenのベンチマーキング・コンサルタントであるエドゥアルド・ブファニー氏は「例えば、ペイテレビ市場が成熟し、プロバイダーが『コードカッター(ケーブルテレビ契約を破棄する人)』、とりわけNetflixなどOTTサービスを通じてコンテンツを頻繁に見る若い消費者が増える傾向にあることを懸念している国で、『スキニーバンドル』(極めて少数のチャンネルを提供するベーシックパッケージ)やピックアンドミックスのサービスが今後も増える傾向にある」と語った。

リポートはStrategy AnalyticsのウェブサイトのTeligenセクションで閲覧できる。これは定期的に更新されている。Pay TV prices in OECD countries, November 2016(https://www.strategyanalytics.com/access-services/networks/tariffs---mobile-and-fixed/multiplay-country-analysis/multiplay-basket/reports/report-detail/pay-tv-prices-in-oecd-countries-november-2016?slid=98693&spg=1#.WIoZsVUrKUl

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▽Teligenの問い合わせ先

Halvor Sannaes

+44(0) 208 185 0401

hsannaes@strategyanalytics.com

ソース:Strategy Analytics

Strategy Analytics: Pay TV prices remain stable in most countries. The introduction of "skinny bundles" with very limited number of channels is driving the minimum price down in select countries such as Canada and Denmark.

PR67235

BOSTON, Jan. 27, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Strategy Analytics with new comparison of Pay TV service prices covering 31 of

the OECD countries, showing significant price differences between countries and

providers.

The Teligen division of Strategy Analytics has released a new report; "Pay TV

prices in OECD countries (

https://www.strategyanalytics.com/access-services/networks/tariffs---mobile-and-fixed/multiplay-country-analysis/multiplay-basket/reports/report-detail/pay-tv-prices-in-oecd-countries-november-2016?slid=98693&spg=1#.WIoZsVUrKUl

), November 2016"; showing significant differences in Pay TV prices even

between providers in the same country. The study also shows great variation in

the structures and underlying technologies of the Pay TV offers, even when

benchmarking the most basic offers from each provider.

Strategy Analytics has reviewed the prices and contents of nearly 1900 Pay TV

offers for 115 providers in 31 of the OECD countries, using a methodology

established by Strategy Analytics through a number of client studies in recent

years. When selecting the most basic set of user requirements, without specific

requirements for content or technical capabilities like HD or recording, the

ten countries with lowest prices are Poland, Sweden, Finland, Hungary, Estonia,

Austria, Denmark, Slovak Republic, Slovenia and Mexico.

Even among the cheapest offers per country there are Pay TV packages that

include more advanced properties like HD and recording. The range of offers may

vary significantly between countries. For the most basic requirements the

average monthly price across the 31 countries is US$/PPP 21.41 including

VAT/tax. This does not include the TV License fee found in many countries.

Teligen Director Halvor Sannaes says, "Pay TV prices and trends continue to

vary significantly by provider and country." Teligen Benchmarking Consultant

Edouard Bouffenie adds, "For example, we continue to see a trend towards

'skinny bundles' (basic package with a very limited number of channels) and

pick-and-mix offers in countries where Pay TV market is more mature, and where

providers are concerned about the growing trend of 'cord-cutters', particularly

the younger consumers who are increasingly watching content through OTT

services such as Netflix."

The report is currently available on the Strategy Analytics website, under the

Teligen section. It will be updated regularly. Pay TV prices in OECD countries,

November 2016 (

https://www.strategyanalytics.com/access-services/networks/tariffs---mobile-and-fixed/multiplay-country-analysis/multiplay-basket/reports/report-detail/pay-tv-prices-in-oecd-countries-november-2016?slid=98693&spg=1#.WIoZsVUrKUl

)

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hsannaes@strategyanalytics.com

SOURCE    Strategy Analytics

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