ペプシ(R)がサッカー・スーパーファンの広がる情熱を祝福

ペプシコ(PepsiCo)

2017/2/8 17:05

ペプシ(R)がサッカー・スーパーファンの広がる情熱を祝福

AsiaNet 67279(0140)

【パーチェス(米ニューヨーク州)2017年2月8日PR Newswire=共同通信JBN】

*UEFAチャンピオンリーグとの提携2年目、ペプシが瞬間に生きる世界のファンに褒賞

#PEPSIMOMENT-ペプシ(R)は2017年を通じて、今このときを生きる人生を祝福する。われわれが自分を解き放つ決心をし、行動を選び、情熱に従い、妨げるものがない瞬間である。今このとき、本物のサッカーファンが持つ情熱の自由な瞬間ほど素晴らしい人生はない。ペプシコ(PepsiCo)と欧州サッカー連盟(UEFA)の提携は2年目となったが、ブランドのゼロカロリー提供の優先度を上げるとともに、ペプシ・サッカーキャンペーンはブランドの世界的な「Moments」プラットフォームの再来で、アイコニックな商標全体で実現されることになる。

インタラクティブ・マルチメディアのニュースリリース体験は以下参照。

http://www.multivu.com/players/ja/8034651-pepsimoment-football/

ペプシは、英国ウェールズのカーディフで6月3日行われるUEFAチャンピオンリーグ決勝が近づくにつれ興奮を呼び起こすためにオールスター・アスリートの協力を求めて、2017年グローバルロースターとして、セルヒオ・アグエロ、アレクシス・サンチェス、ヴァンサン・コンパニの3選手を指名した。

ペプシコのグローバル・ビバレッジ・グループ社長、ブラッド・ジェイクマン氏は「ペプシは2017年いっぱい、日常の素晴らしい瞬間から、UEFAチャンピオンリーグ決勝のような真の大イベントまで、さまざまな瞬間を祝福する。ペプシは世界のビューティフルゲーム有数のアイコニックなサポーター、長年にわたるファンであり、われわれは今年、世界的なサッカーキャンペーンをピッチからスタンドに移していく。周囲のファンを活気づけて広がる情熱を祝って点火し、このゲームに生きて愛することにどれだけ大きな意味があるかを世界に示す」と話した。

ペプシはスーパーファンをたたえるフィルム「We Know How Much It Means(どれだけ大きな意味があるか分かっている)」[INSERT HYPERLINK]によって、ファン自身と数多くの瞬間に争点を向ける。それは、ウオーミングアップの緊張と気さくな会話から本番の急展開、試合終了の笛が鳴ったときの喜びの爆発、あるいは悲嘆まで、サッカーの試合中ずっとわれわれの情熱をかき立てる。ペプシは、このような情熱の瞬間が、友人と公園でサッカー遊びに興じて感じるのと世界の栄光のスタジアムで感じるものとが、どのように同じであるかを例証する。

コンテンツ豊富なキャンペーンは約75カ国で開始され、決勝トーナメントからUEFAチャンピオンリーグ決勝に至るまで、ファンの情熱に点火し、それを持続し、広げていく。創造的コンテンツに加えて、破壊的デザインのプログラムはペプシの商標であるブルー、ブラック、シルバーの商品を支援するためにパッケージ、屋外、店内に出現し、ファンの応援の声を高める。常時接続の限定コンテンツと共有可能なソーシャルメディア作品は、大手サッカーファン向けのCopa90とBleacher Reportとの国際的提携によって増幅される。今まで類を見ないパートナーシップは世界中のさまざまなファンクリエーターとともに、正真正銘かつファン中心のサッカー熱を表現する独自のオンラインコンテンツを生み出す。モバイルの瞬間をとらえるコンテンツは、Facebook、Instagram Stories、Snapchatでライブ中継される。さらに、入場券プレゼントはスーパーファンに一生一度の賞品、すなわち、世界最大級の年次スポーツイベント、UEFAチャンピオンリーグ決勝の入場券を手に入れるためどれだけ遠くまで行けるか誓約するチャンスを提供する。

▽ペプシコについて

世界200を超える国・地域の消費者が1日に10億回、ペプシコ製品を楽しんでいる。ペプシコは、フリトレー、ゲータレード、ペプシコーラ、クエーカー、トロピカーナなどの補助食品・飲料ポートフォリオにリードされて、2015年には630億ドル以上の純収入を上げた。ペプシコーラの製品ポートフォリオには、推定年間小売額が10億米ドルを超える22のブランドをはじめとして、楽しむことのできる幅広い食品・飲料が含まれる。

ペプシコの神髄は「目的のあるパフォーマンス」であり、その成功はわれわれを取り巻く世界の持続可能性と密接不可分である。われわれは引き続き販売製品を改善し、地球保護の責任ある経営を行い、世界の人々に活力を付与することこそ、ペプシがグローバル企業として成功し、社会と株主に長期的な価値を生み出すことを可能にすると考えている。

詳しい情報は、www.pepsico.com を参照。

▽欧州サッカー連盟(UEFA)について

欧州サッカー連盟(UEFA)は欧州サッカーの統括組織で、域内55カ国のサッカー協会の上部組織である。結成の目的は、欧州サッカー界に関連するすべての問題について政治、人種、宗教、性別、その他の理由にとらわれることなく団結、連帯、平和、理解、フェアプレーの精神でサッカーを促進することにある。また、欧州サッカーの価値を守り、欧州サッカーに関わるすべての関係者との関係を維持し、欧州の試合の総合的健全性のためにメンバー協会をサポート、保護することにある。

ソース:PepsiCo

▽問い合わせ先

PepsiCo

Nicole Tronolone

Nicole.Tronolone@pepsico.com

UEFA Media & Public Relations

media@uefa.ch /

+41 (0) 848 04 27 27

Pepsi(R) Celebrates Moments Of Contagious Superfan Passion

PR67279

PURCHASE, N.Y., Feb. 8, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    -- IN THE SECOND YEAR OF ITS GLOBAL UEFA CHAMPIONS LEAGUE PARTNERSHIP,

          PEPSI REWARDS FANS AROUND THE WORLD WHO LIVE FOR THE MOMENT

#PEPSIMOMENT - Throughout 2017, Pepsi(R) is celebrating life's live for now

moments. Moments when we decide to let go, choose to act, follow our passion

and nothing holds us back. And there is no better live for now moment than the

uninhibited moment of passion from a true football fan. In PepsiCo's second

year of its UEFA Champions League partnership, the Pepsi football campaign is

the first iteration of the brand's global "Moments" platform coming to life

across its iconic trademark - with increased priority on the brand’s zero

calorie offerings.

Experience the interactive Multimedia News Release here:

http://www.multivu.com/players/English/8034651-pepsimoment-football

Enlisting the help of all-star athletes to spark excitement in the lead up to

the UEFA Champions League Final on June 3rd in Cardiff, Wales, Pepsi has named

Sergio Aguero, Alexis Sanchez and Vincent Kompany to its global 2017 roster.

Brad Jakeman, President, Global Beverage Group, PepsiCo, said: "Throughout the

year, Pepsi will celebrate a variety of moments - from the everyday good

moments made great, to the truly epic like the UEFA Champions League Final.

Pepsi is one of the most iconic supporters and longstanding fans of the world's

beautiful game, and this year we're taking our global football campaign from

the pitch to the stands - celebrating and igniting the contagious passion that

comes to life in the fans around us, showing the world how much it means to

live and love the game."

Through a superfan anthem film titled "We Know How Much It Means

[https://youtu.be/m1zB_mLAhbg ]," Pepsi turns the focus to the fans themselves

and the multitude of moments that stir our passions throughout a game of

football - from the tension and banter of the pre-match build-up, through the

rollercoaster of the match itself, to the eruption or heartbreak at the final

whistle. Pepsi illustrates how these moments of passion are as relevant to a

local kick about in a park among friends as they are to the glorious stadiums

around the world.

The content-rich campaign will roll-out across nearly 75 countries to ignite,

engage and spread fan passion from the knock-out rounds to the UEFA Champions

League Final. In addition to the creative content, a disruptive design program

fuels the fan rally cry appearing across packaging, out of home and in-store

for the full Pepsi trademark of blue, black and silver offerings. Always-on

exclusive content and sharable social media creative is amplified by a global

partnership with the leading football fan authorities, Copa90 and Bleacher

Report. The first-of-its-kind partnership will create unique online content

with various fan creators around the globe for a truly authentic and

fan-centric expression of football passion. Owning mobile moments, the content

will live across Facebook, Instagram Stories and Snapchat. Additionally, a

ticket giveaway will offer superfans the chance to pledge just how far they'd

go to get their hands on a once-in-a-lifetime prize: tickets for the world's

biggest annual sporting event, the UEFA Champions League Final.  

About PepsiCo

PepsiCo products are enjoyed by consumers one billion times a day in more than

200 countries and territories around the world. PepsiCo generated more than $63

billion in net revenue in 2015, driven by a complementary food and beverage

portfolio that includes Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker and Tropicana.

PepsiCo's product portfolio includes a wide range of enjoyable foods and

beverages, including 22 brands that generate more than $1 billion each in

estimated annual retail sales.

At the heart of PepsiCo is Performance with Purpose - our fundamental belief

that the success of our company is inextricably linked to the sustainability of

the world around us. We believe that continuously improving the products we

sell, operating responsibly to protect our planet and empowering people around

the world is what enables PepsiCo to run a successful global company that

creates long-term value for society and our shareholders. For more information,

visit www.pepsico.com.

About UEFA

UEFA - the Union of European Football Associations - is the governing body of

European football. It is the umbrella organisation for 55 national football

associations across Europe. Its objectives are to deal with all questions

relating to European football, to promote football in a spirit of unity,

solidarity, peace, understanding and fair play, without any discrimination on

the part of politics, race, religion, gender or any other reason, to safeguard

the values of European football, maintain relations with all stakeholders

involved in European football, and support and safeguard its member

associations for the overall well-being of the European game.

SOURCE:   PepsiCo

CONTACT: PepsiCo: Nicole Tronolone, Nicole.Tronolone@pepsico.com; UEFA Media &

Public Relations: media@uefa.ch / +41 (0) 848 04 27 27

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