トレセメのグローバル・ヘアスタイリストにセレブ美容師のジャスティン・マージャン氏

ユニリーバ(Unilever)

トレセメのグローバル・ヘアスタイリストにセレブ美容師のジャスティン・マージャン氏

AsiaNet 67346 (0164)

【ニューヨーク2017年2月9日PR Newswire=共同通信JBN】

*ヘア専門家でソーシャルメディアの達人がニューヨーク・ファッションウィークでトレセメの女性ヘアスタイリストチームに参加

トレセメ(TRESemme)がInstagramで評判のセレブヘアスタイリスト、ジャスティン・マージャン氏が率いる女性だけのスタイリストチームを招集し、男性主体のヘアケア業界で姿勢を示す。ジャスティン氏は話題の三つ編みとトレンディーなヘアスタイルで、たちまち人気者のヘア教祖になった。ハリウッドで名高い巻き毛をスタイリングした仕事で知られるジャスティン氏は、世界の有力女性たちにすっかりおなじみである。ジャスティン氏はグローバルアンバサダーとしてブランドの熱意を実現する一方、世界の女性にヒントとツールを与えて、最高の姿に磨く。

トレセメのグローバル・ヘアスタイリスト、ジャスティン・マージャン氏は「最高の姿に磨き世界の女性に自信を与えた女性が創設したブランド、トレセメと提携することを喜んでいる。今や女性はこれまで以上に結集する必要があり、トレセメチームとともに生み出すマジックを早く見てみたい」と話した。

トレセメは、公式ヘアケア・スポンサーとして18シーズン目のニューヨーク・ファッションウィーク(NYFW)でジャスティン氏との提携を公表する。ジャスティン氏には、パウロ・アルベルディ、マリアナ・ヒューイット、ケーシー・ホームズ、エイミー・リー、ナタリア・カベサス、スザンヌ・ボナルディの各氏を含む業界有数の情報通インフルエンサーが加わり、トップデザイナー・ショーへの独占的アクセスと自宅でヘアスタイルを再現するヒントを世界の女性に与える。

Unilever Hairのヘザー・ミッチェルPR・デジタル担当グローバル代表は「トレセメは毎日、世界の女性を刺激する方法を模索している。われわれのインスピレーションは、ほぼ70年前の一流スタイリストで画期的なビジネスウーマンでもある創業者のエドナ・エメ氏から来ている。エドナ氏と同じように、ジャスティン氏はヘアケア業界有数の影響力あるスタイリストで、勇敢な女性ヘアスタイリストが道を切り開くレガシーをしのばせる」と語った。また「ジャスティン氏はグローバル・ヘアスタイリストとしてわれわれに加わり、世界のトップ女性インフルエンサーの面々とともにニューヨーク・ファッションウィークの幕を開く。この女性たちはともに、ファッション界最大のショーの独占的な舞台裏アクセスと前列シートを人々に与える」と述べた。

トレセメは有名なファッションウィークのベテラン、オディル・ギルバート、ホリー・スミスの各氏とNYFWヘアスタイリストチームに磨きをかける。彼らはアルチュザラ、Creatures of Comfort、Carolina Herrera、ナイームカーン、MONSE、ジェニーパッカム、アリスアンドオリビア、ジョナサンシンカイ、タクーン、Charles Youssefらのトップデザイナーとともに、人目を引きつけるヘアスタイルを生み出す。

シーズン中のライブアップデートはFacebook(http://www.facebook.com/tresemme )、Twitter(https://twitter.com/tresemme?lang=en-gb )、Instagram(https://www.instagram.com/tresemme/ )の#TRESnyfwで会話に参加およびトレセメのインフルエンサーをフォロー。

詳しい情報、映像、インタビューについては以下に問い合わせを。

Allison Goldberg, Edelman

+1 (917) 639-4923

▽Unilever United States, Inc.について

ユニリーバ(Unilever)は190カ国以上で毎日20億人の消費者に食品、飲料、ホーム・パーソナルケア製品を提供する世界的なサプライヤーの1社である。米国のポートフォリオはAxe(アックス)、ベン&ジェリーズ、Breyers、Caress、Clear Scalp & Hair Therapy、Country Crock、Degree、Dollar Shave Club、ダヴ、Good Humor、Hellmann's(ヘルマン)、I Can't Believe It's Not Butter!、Klondike、Knorr(クノール)、Lever 2000、リプトン、Magnum(マグナム)、ネクサス、Noxzema、ポンズ、Popsicle(ポップシクル)、Promise、Q-tips、Seventh Generation、Simple、St. Ives、Suave、Talenti Gelato &Sorbetto、TIGI、TONI&GUY、トレセメ、ヴァセリンなどのブランドアイコンを含んでいる。これらのブランド名はいずれもUnilever Group of Companiesの商標あるいは登録商標である。

ユニリーバは米国で約8000人を雇用し、2016年の売上高は90億ドルを超えた。

Unilever’s Sustainable Living Plan(USLP)は以下にコミットしている:

*2020年までに10億人以上が健康と生活改善の行動を起こす手助け

*2030年までに製品の環境負荷を半減

*2020年までに数百万人の生計を向上

ユニリーバは2016年、ダウ・ジョーンズ持続性索引データの関連部門でナンバーワンにランクされた。

Unilever U.S.とそのブランドに関する詳しい情報はhttp://www.unileverusa.com を参照。

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TwitterでUnilever U.S.にコネクトするにはhttps://twitter.com/unileverusa を参照(@unileverusa)。

▽問い合わせ先

Allison Goldberg/Edelman

+1 (917) 639-4923 / +1 (847) 971-4920 (m)

Allison.Goldberg@Edelman.com

ソース:Unilever

TRESemme Signs Celebrity Hairstylist Justine Marjan To Serve As Global Hairstylist

PR67346

NEW YORK, Feb. 9, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Hair Expert and Social Media Maven to Join the TRESemme All-Female Team of

Lead Hair Stylists at New York Fashion Week

TRESemme is taking a stance within the male-dominated haircare industry by

enlisting an all-female team of stylists, led by celebrity hairstylist and

Instagram sensation Justine Marjan. Justine quickly became the go-to hair guru

for women around the world with her buzz-worthy braids and trendy hairstyles.

Known for her work styling some of the most famous locks in Hollywood, Justine

is all-too-familiar working with some of the most empowered women in the world.

In her role as global ambassador, Justine will be charged with bringing the

brand ambition to life and arming women around the world with tips and tools to

put their best look forward.

"I am thrilled to be partnering with TRESemme, a brand created by a woman to

give women around the world the confidence to put their best look forward,"

said Justine Marjan, TRESemme Global Hairstylist. "Now, more than ever, women

need to rally together and I can't wait to see what magic I can create with the

TRESemme team."

TRESemme will make its relationship with Justine official at New York Fashion

Week, marking its 18th season as the official hair care sponsor. Justine will

be joined by some of the industry's most socially-savvy influencers, including

Paulo Alberdi, Marianna Hewitt, Casey Holmes, Amy Lee, Natalia Cabezas and

Suzanne Bonaldi to give women around the world exclusive access to top designer

shows and tips on how to re-create the hair looks at home.

"Every day, TRESemme looks for ways to inspire women around the world. Our

inspiration comes from our founder, Edna Emme - who nearly 70 years ago was a

leading stylist and groundbreaking businesswoman. Just like Edna, Justine is

one of the most influential stylists in the hair care industry, and

commemorates the legacy as a bold female hairstylist paving a new way forward,"

said Heather Mitchell, Global Head of PR and Digital Engagement for Unilever

Hair. "Justine joins us as our Global Hairstylist and will kick off New York

Fashion Week beside a roster of top female influencers from around the world.

Together, these women will give others exclusive backstage access and a front

row seat to some of fashion's biggest shows."

TRESemme will round out its team of NYFW hairstylists with renowned fashion

week veterans Odile Gilbert and Holli Smith. The stylists will create

show-stopping hairstyles with some of the top designers, including: Altuzarra,

Creatures of Comfort, Carolina Herrera, Naeem Khan, MONSE, Jenny Packham, Alice

& Olivia, Jonathan Simkhai, Thakoon, and Charles Youssef. Join the conversation

and follow the TRESemme influencers with #TRESnyfw and on Facebook

(http://www.facebook.com/tresemme ), Twitter

(https://twitter.com/tresemme?lang=en-gb ) and Instagram

(https://www.instagram.com/tresemme/ ) for live updates throughout the season.

Please contact Allison Goldberg, Edelman, at +1 (917) 639-4923 for further

information, images or interviews.

About Unilever United States, Inc.

Unilever is one of the world's leading suppliers of Food, Home Care, Personal

Care and Refreshment products with sales in more than 190 countries and

reaching 2 billion consumers a day. In the United States, the portfolio

includes brand icons such as Axe, Ben & Jerry's, Breyers, Caress, Clear Scalp &

Hair Therapy, Country Crock, Degree, Dollar Shave Club, Dove, Good Humor,

Hellmann's, I Can't Believe It's Not Butter!, Klondike, Knorr, Lever 2000,

Lipton, Magnum, Nexxus, Noxzema, Pond's, Popsicle, Promise, Q-tips, Seventh

Generation, Simple, St. Ives, Suave, Talenti Gelato & Sorbetto, TIGI, TONI&GUY,

TRESemme and Vaseline. All of the preceding brand names are trademarks or

registered trademarks of the Unilever Group of Companies.

Unilever employs approximately 8,000 people in the United States - generating

more than $9 billion in sales in 2016.

The Unilever Sustainable Living Plan commits to:

    - Helping more than a billion people take action to improve their health

      and well-being by 2020.

    - Halving the environmental impact of our products by 2030.

    - Enhancing the livelihoods of millions of people by 2020.

Unilever ranked number one in its sector on the 2016 Dow Jones Sustainability

Index.

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http://www.unileverusa.com

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To connect with Unilever U.S. via Twitter follow: @unileverusa

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Contact:

Allison Goldberg/Edelman

+1 (917) 639-4923 / +1 (847) 971-4920 (m)

Allison.Goldberg@Edelman.com

SOURCE: Unilever

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