ファーウェイが世界に著名なサーチ・ギャラリーとの国際提携を発表

ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループ

2017/2/17 16:30

ファーウェイが世界に著名なサーチ・ギャラリーとの国際提携を発表

AsiaNet 67433 (0208)

【ロンドン2017年2月16日PR Newswire=共同通信JBN】

*2月26日から、HUAWEI P10のレンズを通してポートレート写真撮影を再定義

ファーウェイ(華為技術)は16日、世界に著名なサーチ・ギャラリー(Saatchi Gallery)との国際提携を発表した。ファーウェイは2月26日、新製品のHUAWEI P10スマートフォンを披露するが、技術とデザインによってポートレート写真撮影を再定義し、サーチ・ギャラリーおよび従来のパートナー、ライカカメラ(Leica Camera)とともに、HUAWEI P10のレンズを通して引き続きこの表現手段を探求する。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160506/364549LOGO

現代芸術に対する先駆的な取り組みで定評があるサーチ・ギャラリーは、トレイシー・エミン、ダミアン・ハースト、ジェフ・クーンズら同時代の多数の有力アーティストの跳躍台になってきた。このパートナーシップはポートレート写真の進化に注目し、現代ポートレート写真撮影の再定義を可能にする文化と技術の融合を探求する。

サーチ・ギャラリーとライカカメラは著名写真家7人に、HUAWEI P10を使ってこの新しい物語をそれぞれ固有のスタイルで探求するよう依頼した。スマートフォンの画期的なデュアルレンズ・カメラで周囲の世界を独自解釈してもらう。この独占作品は、2017年2月26日から3月2日までバルセロナで開催されるMobile World Congress(WMC)の特別展で初披露される。WMCにニューアートが紹介されるのは初めてとなる。

世界3位のスマートフォン・メーカーであるファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループ(Huawei Consumer Business Group)は2014年、権威ある世界ブランド価値評価ランキング(Interbrand Best Global Brands)に初登場し、2016年は72位に上昇した。サーチ・ギャラリーおよび従来のパートナー、ライカカメラとの提携は、世界販売が1000万台を超えたHUAWEI P9およびP9 Plusなど最新デバイスの成功の上になり立つ。

ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループのリチャード・ユー最高経営責任者(CEO)は「ファーウェイでわれわれはいつも、工学と技術で達成可能なものの限界を追い求めたいと望んでいる。サーチ・ギャラリー、ライカとともに喜んで、技術と文化の交差点を祝い、探求し、HUAWEI P10のレンズを通して現代のポートレート写真の解釈を共有したい」と語った。

サーチ・ギャラリーのナイジェル・ハースト館長兼CEOは「アーティストやプロ写真家、ファンの作品も同じく、技術がますます重要な役割を担うようになっている。ファーウェイに協力し、写真表現手段を通じて新たな可能性を探求できるのはうれしい。現代のポートレート写真に対する彼らの多様なアプローチを公開することによって、これら新しい美学の可能性をめぐる著名国際写真家の独自解釈を提示するのを楽しみにしている」と付け加えた。

ライカ・ギャラリーズ・インターナショナルのカリン・レーン=カウフマン代表兼アートディレクターは「ファーウェイの先進的な工業デザイン専門知識とライカカメラの特徴的な写真スタイルをサーチ・ギャラリーの先駆的な現代芸術アプローチと結びつけることによって、われわれは新しい創造的かつ審美的な可能性を探求する機会を得る。HUAWEI P10は、スマートフォンで彼らの創造性を表現しポートレート写真撮影を再定義するアートマインド・ツールをもたらし、新世代の写真ファンを感化、刺激するのに役に立つ」とコメントした。

▽ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループ(Huawei Consumer Business Group)について

ファーウェイの製品およびサービスは170カ国以上で利用可能で、世界の人口の3分の1が利用しており、2014年の携帯電話出荷で世界3位になった。米国、ドイツ、スウェーデン、ロシア、インド、中国の16カ所に研究開発センターが設置されている。ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループはファーウェイの3事業部門の1つであり、スマートフォン、モバイルブロードバンド・デバイス、ホームデバイス、クラウドサービスを事業対象にしている。ファーウェイのグローバルネットワークは通信業界での20年にわたる専門技術に基づいており、世界中の消費者に最新の技術進歩を提供することに専念している。

詳細は次を参照:http://consumer.huawei.com

ファーウェイ・コンシューマーBGに関する定期的な情報更新は以下を参照。

Twitter https://twitter.com/huaweimobile

Instagram https://www.instagram.com/huaweimobile

Facebook https://www.facebook.com/huaweimobile

YouTube https://www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCo

Google+ https://plus.google.com/+HuaweiMobile

LinkedIn https://www.linkedin.com/company/huawei-consumer-business-group

▽Leica Cameraについて

ライカカメラAG(Leica Camera AG)はカメラとスポーツオプティクス製品を国際展開するプレミアム企業である。ライカの伝説は長い歴史を持つ企業のレンズに基づいている。ライカは革新的技術によって、あらゆるビジョンと認識に関わる優れた映像を提供する。ライカカメラはドイツ・ヘッセン州のウェツラーに本社を構え、ポルトガルのビラノバデファマリカンに第2製造施設を置いている。オーストラリア、中国、英国、フランス、イタリア、日本、スイス、シンガポール、韓国、米国に支店がある。新しい革新的製品がライカの最近の発展を推進している。

▽サーチ・ギャラリーについて

サーチ・ギャラリー(Saatchi Gallery)は1985年、できるだけ幅広いオーディエンスに現代芸術をもたらし、それが利用できる革新的プラットフォームを提供するために設立された。

英専門誌アート・ニュースペーパーによる国際美術館の年次入館者調査によると、サーチ・ギャラリーはここ5年、ロンドンで最も入場者が多かった展覧会20のうち15を主催し、Facebook、Twitter、Instagram、Google+で好まれた世界の美術館トップ5にランクされた。サーチ・ギャラリーの展覧会は全て入場無料である。

http://www.saatchigallery.com

Hannah Moseley,

Hannah.moseley@hkstrategies.com

+44 (0)20 7413 3205

ソース:Huawei Consumer Business Group

Huawei Announces International Partnership With World-Renowned Saatchi Gallery

PR67433

LONDON, Feb. 16, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Partnership will redefine portrait photography through the lens of the Huawei

P10, launching 26 February

    Huawei has today announced an international partnership with the

world-renowned Saatchi Gallery. With the introduction of the new Huawei P10

smartphone on 26 February, Huawei will redefine portrait photography through

technology and design, and together with Saatchi Gallery and existing partner

Leica Camera it will continue to explore this medium through the lens of the

new Huawei P10.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160506/364549LOGO )

    Recognised for its pioneering approach to contemporary art, Saatchi Gallery

has been a launch platform for many of the most influential artists of our

time, including Tracey Emin, Damien Hirst and Jeff Koons. Focusing its

attention on the evolution of portraiture, the partnership will explore the

fusion of culture and technology, to enable the redefinition of contemporary

portrait photography.

    The Saatchi Gallery and Leica Camera have commissioned seven renowned

photographers to use the Huawei P10 to explore this new narrative in their own

unique style, using their own interpretation of the world around them through

the smartphone's ground-breaking dual lens camera. The exclusive works will

debut for the first time at a special exhibition at Mobile World Congress,

Barcelona, from 26 February - 2 March 2017, bringing new art to MWC for the

first time.

    As the world's third-largest smartphone manufacturer, Huawei Consumer

Business Group debuted on the prestigious Interbrand Best Global Brands list in

2014 and rose to number 72 in 2016. This partnership with Saatchi Gallery along

with existing partner Leica Camera,  looks to build on the success of recent

devices, including the Huawei P9 and P9 Plus which have exceeded 10 million

global sales worldwide.

    Richard Yu, CEO of Huawei Consumer Business Group, said: "At Huawei we

always want to push the boundaries of what is possible to achieve through

engineering and technology. We are delighted to celebrate and explore the

intersection of technology and culture, with Saatchi Gallery and Leica and to

share interpretations of contemporary portrait photography through the lens of

the Huawei P10."

    Nigel Hurst, Gallery Director & Chief Executive of Saatchi Gallery, adds:

"Technology is playing an increasingly important role in the work of artists,

professional photographers and enthusiasts alike. We are delighted to be

working with Huawei to explore new possibilities through the medium of

photography. We look forward to presenting these internationally-renowned

photographers' own interpretations of these new aesthetic possibilities by

revealing their diverse approaches to contemporary portraiture."

    "By combining Huawei's advanced industry design expertise and Leica

Camera's signature photographic style with Saatchi Gallery's pioneering

approach to contemporary art, we embrace the opportunity to explore new

creative and aesthetic possibilities" comments Karin Rehn-Kaufmann, Art

Director & Chief Representative, Leica Galleries International. "The Huawei P10

gives the artistic minded the tool to express their creativity and redefines

portrait photography in a smartphone, helping to influence and inspire a new

generation of photography enthusiasts."

    About Huawei Consumer Business Group

    Huawei's products and services are available in more than 170 countries and

are used by a third of the world's population, ranking third in the world in

mobile phone shipments in 2014.  Sixteen R&D centers have been set up in the

United States, Germany, Sweden, Russia, India, and China. Huawei Consumer

Business Group is one of Huawei's three business units and covers smartphones,

mobile broadband devices, home devices and cloud services. Huawei's global

network is built on 20 years of expertise in the telecom industry and is

dedicated to delivering the latest technological advances to consumers around

the world.

    For more information please visit: http://consumer.huawei.com

    For regular updates on Huawei Consumer BG, follow us on:

    Twitter https://twitter.com/huaweimobile

    Instagram https://www.instagram.com/huaweimobile

    Facebook https://www.facebook.com/huaweimobile

    YouTube https://www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCo

    Google+ https://plus.google.com/+HuaweiMobile

    LinkedIn https://www.linkedin.com/company/huawei-consumer-business-group

    About Leica Camera

    Leica Camera AG is an internationally operating premium manufacturer of

cameras and sport optics products. The Leica legend is founded on the lenses of

the long-established company. Together with innovative technologies, they

provide for better images in all concerns of vision and perception. Leica

Camera AG has its headquarters in Wetzlar, in the state of Hesse in Germany,

and a second production site in Vila Nova de Famalicao, Portugal. The company

is internationally represented by its branch offices in Australia, China,

England, France, Italy, Japan, Switzerland, Singapore, South Korea and the USA.

New,  innovative products have pushed the company's recent positive development.

    About Saatchi Gallery

    The Saatchi Gallery was founded in 1985 to provide an innovative platform

to bring contemporary art to as wide an audience as possible and make it

accessible.

    Over the last five years the Saatchi Gallery has hosted 15 out of the top

20 most visited exhibitions in London, according to The Art Newspaper's annual

survey of international museum attendance and is also ranked amongst the

world's top five most liked museums on Facebook, Twitter, Instagram and

Google+. Entry to all the Saatchi Gallery's exhibitions is free.

    http://www.saatchigallery.com

    Hannah Moseley, Hannah.moseley@hkstrategies.com +44 (0)20 7413 3205

Source: Huawei Consumer Business Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中