アドボイスがインドで世界初の電気通信広告ネットワークを開始

アドボイス(AdVoice)

アドボイスがインドで世界初の電気通信広告ネットワークを開始

AsiaNet 67532

ムンバイ(インド)、2017年2月24日/PRニュースワイヤー/ --

インドの広告主は今後、世界的に拡大を続けるアドボイス(AdVoice)の電気通信広告ネットワークでターゲットを定めたモバイル・オーディオ広告でインド最大のインベントリーにアクセスできます。

(ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161101/434880LOGO )

アドボイスを使い、広告主は携帯電話の発信者にオーディオ広告を流すことができます。リワードチューン(Reward Tunes)サービスを選択したバーティ・エアテル(Bharti Airtel)加入者の呼び出し音に代わるものです。アドボイスが技術とオンライン・キャンペーン申し込みプラットフォームを提供、広告販売を管理する一方、バーティ・エアテルのネットワークはインドのどのメディアよりも広告主のリーチを広げます。

モバイルにターゲットを定めたオーディオ広告は、通話開始時の10から15秒間に集中する消費者の心の鍵を開けます。文字通り耳の中に入るのです。統計データを見ると、利用可能なインベントリーの数は驚くほどあります。一人の通話者が電話のつながるのを待つのに費やす時間は1年間で平均500分になります。加入者一人につき年間1800回も通話するため、インドでは1兆8千億インプレッションが見込まれます。

従来の呼び出し音の代わりにこのようなオーディオ広告を流すのは、他のどのメディアよりもリーチが広範囲になります。インドには、かつてないほど多くの携帯電話のアクティブコネックションがあります。人口10億以上で、人口の65%が今でもフィーチャーフォンを使用しており、30%はメディアダークの農村地域に住んでいます。

携帯電話はかつてないほどのスケールです。この点ではテレビ、パソコン、タブレット、ラジオや日刊紙の数を上回っています。モバイル広告は世界規模で1千億ドルの産業ですが、インベントリーをデジタル広告主が利用できないため、携帯電話会社はそこから利益を得ることができません。

2020年までに広告料の3分の1がモバイル広告に費やされるようになり、アドボイスは電気通信事業者をこのエコシステムに組み入れます。わが社はデジタル広告業界の基準に沿って基礎を築き、ブランド、メディア機関、DSPが電気通信事業者のチャンネル経由で希望の視聴者に到達できるようにします。

テレビもラジオもデジタルも、これらインドのすべての視聴者層に到達することはできませんが、アドボイスならできます。

アドボイスCEOのDennis Oudejansは、次のように述べています。「呼び出す間に広告を流せば、発信者がキーを押すことで製品に対する興味を表現できるため、広告主は可測性、ゼロウエイスト、高度なターゲティング、囚われの聴衆、リード・ジェネレーションの機能という恩恵を受けます」

ターゲットを定めたオーディオのコマーシャルはどのような電話にでも使え、1日に数百万インプレッションのインベントリーを持つアドボイスは、フェイスブックやグーグルと並んで国内主要広告ネットワークのトップに立っています。

世界的には毎日150億のオーディオ広告インプレッションがあります。インターネット検索の4倍の数です。アドボイスの旅は始まったばかりです。

アドボイスについて

アドボイスは、マーケティング担当者がSMS、USSD、ビデオストリーミングやリングバックトーン、IVR、ストリーミングのようなオーディオフォーマットで視聴者をターゲットにできるようにする世界初で唯一のグローバル電気通信広告ネットワークです。アドボイスのオンラインインターフェースとプロファイリングエンジンにより、電気通信事業者のインベントリーにデジタルかつプログラム的方法でアクセスできるようになるため、広告主に最高レベルのリーチ、ターゲティング、リード・ジェネレーション、分析を提供します。

アドボイス

Igor Hendriksen

マーケティング・ディレクター

igor.hendriksen@advoice.com

+971(0)56-899-6945

ソース: アドボイス(AdVoice)

(日本語リリース:クライアント提供)

AdVoice Launches World's First Telco Ad Network in India

PR67532

MUMBAI, Feb. 24, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     India's advertisers can now access India's largest inventory of targeted

mobile audio ads through the continuously globally expanding AdVoice telco ad

network.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161101/434880LOGO )

    AdVoice enables advertisers to play audio ads to mobile callers. It

replaces the call-waiting tone of Bharti Airtel subscribers who have opted in

for the Reward Tunes service. AdVoice provides the technology, the online

campaign booking platform and manages the ad sales, whereas Bharti Airtel's

network gives advertisers a wider reach than any other media in India.

    The mobile targeted audio ad unlocks 10-15 seconds of a consumer's

undivided attention while initiating a phone call. It is literally in their

ear. There is an astonishing amount of unlocked inventory available considering

the statistics: an average of 500 minutes per caller per year is spent on

waiting for calls to be picked up. With some 1800 calls per subscriber per

year, there is a potential of 1.8 trillion impressions in India.

    Serving these audio ads instead of the traditional call-waiting tone has a

wider reach than any other medium. There is a unprecedented pool of active

mobile phone connections in India. Over 1 billion, with 65% of the population

still on feature phones, thereof 30% living in media dark rural areas.

    Mobile phones have a scale that is unprecedented. They outnumber TV's,

PC's, Tablets and Radios or daily newspapers for that matter. Mobile

advertising is a $100 billion industry globally, yet mobile operators don't

benefit from it as their inventory is not accessible by digital advertisers.

    By 2020, 1 in every 3 advertising dollars is spent on mobile advertising

and AdVoice provides Telcos with inclusion into this eco-system. We profile the

base in compliance with the digital ad industry standards and enable brands,

media agencies and DSP's to reach their preferred audiences via the Telco

channels.

    Neither TV, nor Radio, nor Digital can reach these - let alone - all of

India's audience segments. AdVoice can.

    Dennis Oudejans, CEO of AdVoice, states that "serving ads during the

call-waiting benefts the advertiser with measurability, zero wastage, advanced

targeting, captive audiences and lead generating capabilities as callers can

express product interest by pressing a key."

    Targeted audio jingles work on any phone and with millions of daily

impression inventories AdVoice places itself in the top of the nation's leading

ad networks alongside Facebook and Google.

    Globally, there are 15 billion audio ad impressions daily. This is four

times the number of Internet searches. AdVoice's journey has just begun.

    About AdVoice

    AdVoice is the world's first and only global telco ad network that enables

marketers to target consumer audiences via SMS, USSD, Video Streaming and Audio

formats such as Ring Back Tone, IVR and streaming. AdVoice's online interface

and profiling engine make telco's inventory accessible in a digital and

programmatic way thus giving advertisers the highest level of reach, targeting,

lead generation and analytics.

AdVoice     

Igor Hendriksen     

Marketing Director     

igor.hendriksen@advoice.com     

+971(0)56-899-6945  

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