ナタリー・マセネット が ファーフェッチに共同会長パートナーとして正式に就任

ファーフェッチ・グループ(Farfetch Group)

ナタリー・マセネット が ファーフェッチに共同会長パートナーとして正式に就任

AsiaNet 67605

ロンドン(英国)、2017年3月1日/PRニュースワイヤー

ファーフェッチ・グループ(Farfetch Group)は、ネッタポルテ・グループ(Net-A-Porter Group)創業者で英国ファッション協議会(British Fashion Council)会長のナタリー・マセネット(Dame Natalie Massenet)がファーフェッチCEO、創業者兼執行役共同会長のジョゼ・ネヴェスとパートナーを組み、非業務執行共同会長として取締会に参加、世界のラグジュアリーファッションのショッピングを改革することを発表。

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ラグジュアリーファッション業界の真のパイオニアの一人であるマセネットは、実績あるビジネス感覚、直感、情熱を今後はファーフェッチ事業のために注ぎます。 ファーフェッチというグローバルブランドを成長させ、ファッション業界との提携を強化することを特にフォーカスしていきます。

ファッションとテクノロジーがいかにして一体となり消費者体験を拡大するかというネヴェスとの共通の戦略的ビジョンを、共同会長パートナーという他に類を見ない立場で、ラグジュアリーファッションの世界的プラットフォームをリードするため、ファーフェッチの次なる発展に貢献します。

ネヴェスは、次のように述べました。「ネッタポルテの立ち上げ以来、私はナタリーの大ファンです。彼女はまさに紛れもないパイオニアで、ラグジュアリー商品がオンラインで販売できることばかりでなく、インターネットが消費者とブランドを繋ぐ主要な手段となることを早期に予測し、その道を世界に切り開いてくれました。

ナタリーは抜きんでた起業家の直感を持ち、ラグジュアリー商品の消費者を深く理解しており、世界的ブランドの作り方を誰よりも熟知しています。ラグジュアリー商品の未来を形作るという共通のビジョンを、 ナタリーのような非常に大きな意志の力を持つ人をパートナーにし、実現していけるとは夢が一つ叶いました。」

マセネットは、次のように語りました。「ファッションとテクノロジーの未来という独自のビジョンを築き続けるジョゼとファーフェッチのチームをサポートできることは大変光栄なことであり、胸が高鳴ります。顧客体験を高めるためにテクノロジーと実店舗をどう繋げるかというルールブックを書き換えたファーフェッチの実績は、業界でも際立っています。ジョゼが声をかけてくれた時は、断れないチャンスでした。彼は真のイノベーターですので、私はファーフェッチをラグジュアリーファッションに最適なオンラインプラットフォームに成長させるため、彼に協力するのが楽しみです」

マセネットは2000年に初のラグジュアリーファッション・オンラインショップのネッタポルテ(Net-A-Porter.com)を創立したのち、15年間でアウトネット(TheOutnet.com)、ミスターポルテ(MrPorter.com)、ポルテ・マガジン(PORTER Magazine)、ソーシャル・ショッピング・プラットフォームのネットセット(NETSET)からなるネッタポルテ・グループを築き上げ、世界有数の強力なオンライン小売ブランドを作ってラグジュアリー商品販売の姿を絶えず変革しています。

ジョゼ・ネヴェスは8歳でプログラミングを始め、1993年に19歳で初めてのテクノロジービジネスを成し遂げ、1996年にはロンドンで靴ブランドのスウェア(Swear)を開業しました。2008年にネヴェスはファッションとテクノロジーに対する二つの情熱を一つにして、ラグジュアリーファッションを対象とした初の世界的eコマース・プラットフォーム、ファーフェッチを立ち上げました。アレクサ(Alexa)、コムスコア(ComScore)、シミラーウェブ(SimilarWeb)によれば、ファーフェッチはヨーロッパの新興企業から「ユニコーン企業」へと登りつめ、今やトラフィックはフルプライスのラグジュアリー商品のショッピングスポットナンバーワンとなっています。

編集者への注:

「ファーフェッチ・グループ」とは全世界のファーフェッチの子会社、オフィス、Farfetch.comプラットフォームの各事業部門、ブラウンズ(Browns)、ブラック&ホワイト(Black & White)、ストア・オブ・ザ・フューチャー(Store of The Future)を含みます。

ファーフェッチとジョゼ・ネヴェスに関するお問い合わせ:

sameera.hassan@farfetch.com

ナタリー・マセネット に関するお問い合わせ:

ipetersen@milltownpartners.com

4月12日、ネヴェスとマセネットが初めて公式のスピーチを行う同社の第1回カンファレンス、ファーフェッチOS(FarfetchOS)でストア・オブ・ザ

フューチャーの詳細が発表になります。ファーフェッチOSの詳細:

https://www.farfetchos.com/

@Farfetch @JoseFarfetch @Nat_Mass #FARFETCHforFASHION

ナタリー・マセネットについて

ナタリー・マセネットは2000年にラグジュアリー商品販売大手のネッタポルテを創業しました。次の10年間でナタリーはネッタポルテ、アウトネット、ミスターポルテ、ネットセットを含む世界有数のオンライン小売業、メディア、出版のグループを築き上げました。ロンドン、ニューヨーク、香港、上海に2,500人以上のチームを持つマセネットは、世界のラグジュアリーファッション消費者のために桁外れの実績を形にしました。ユークス(YOOX)とネッタポルテの合併でナタリーが役を退いた前年、ネッタポルテ・グループは純収益10億ドルを記録しています。

ナタリーはWWDとタトラー(Tatler)でジャーナリストとファッション編集者としてのキャリアをスタートしました。2009年にMBE(大英勲章第5位)を、2016年には大英勲章第2位(Dame Commander of the Order of the British Empire)を授与されました。どちらも英国のファッションと小売り産業に対する貢献を認めるものです。ナタリーは2013年から英国ファッション協議会会長を務めており、2016年3月には英国貿易産業省のビジネス大使に任命されました。

ファーフェッチについて

http://www.farfetch.com

・ファーフェッチは40か国でデザイナーとファッションブティック750以上と提携し、190か国以上で百万人以上の顧客を繋ぐ比類のないeコマース・プラットフォームを提供、レディースウェアとメンズウェアの両方を販売しています。

・ファーフェッチは、世界最大、1,500ブランドを超えるラグジュアリーセレクションを備えています。

・ファーフェッチは、比類ないテクノロジーと物流ネットワークの中核に独自のエンドツーエンドAPIを持つ、真にグローバルなオムニチャンネル・プラットフォームです。

・このAPIはファーフェッチのプラットフォームとショッピングアプリにおいて9か国語で使われています。また、ファーフェッチのホワイトラベル部門であるブラック&ホワイトはブラウンズファッション(BrownsFashion.com)、マノロ・ブラニク(ManoloBlahnik.com)、クリストファー・ケイン(ChristopherKane.com)などにもテクノロジー供給しています。

・ファーフェッチはロンドン、ニューヨーク、パリ、ロサンゼルス、マイアミ、マドリッド、ミラノ、バルセロナ、ローマの10都市で即日発送を行っています。

「ストア・オブ・ザ・フューチャー」は、オフラインとオンラインの世界をつないでブランドやブティックが顧客のエクスペリエンスを向上させられるように開発され、カスタマイズしたテクノロジーです。

・プラットフォームで取引された商品価格を基にすると、ファーフェッチ・グループは2016年12月31までの12か月間で70%以上の成長を遂げました。

・2016年12月31日までの3か月間に主要マーケットプレイスは潜在的収益性をもたらしました。

・主要マーケットプレイスの取引商品価格は、第4四半期に75%以上成長しました。

・2016年12月31日までの1年間のファーフェッチ・グループの総売上は、8億米ドルでした。

・1か月に約1千万回のサイトアクセス。

・トラフィックの60%以上がモバイルとタブレットから。

・9か国語のサイト:ロシア語、日本語、中国語、ドイツ語、韓国語、スペイン語、フランス語、英語、ポルトガル語

・世界11か所のオフィスに1,500人近い従業員:ロンドン、ポルト、ギマランイス、リスボン、モスクワ、ニューヨーク、ロサンゼルス、東京、香港、上海、サンパウロ

・顧客は1オーダーに平均700米ドルを使っています。

・顧客基盤は、過去12か月間で65%以上の成長。

・500人のエンジニアと商品エキスパートからなるチームが開発した独自のAPI優先オムニチャンネル・プラットフォームは、2018年までに1000に増加の予定。

・1970年創業のブラウンズは、2015年5月に買収され、ホーリー・ロジャーズがCEOに任命されました。ホーリー・の指揮のもと、売上高は過去12か月で3倍になりました。

・2016年5月ファーフェッチは、従来からの投資会社ヴィトルーヴィアン・パートナーズ(Vitruvian Partners)もラウンドに参加し、テマセク(Temasek)、IDGキャピタルパートナーズ(IDG Capital Partners)、ユーラゼオ(Eurazeo)が主導するシリーズFラウンドで1億1千万米ドルの資金調達を確保しました。

・同社の市場価格は現在十億米ドル。

(日本語リリース:クライアント提供)

Dame Natalie Massenet Joins Farfetch

PR67605

LONDON, Mar. 1, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     The Farfetch Group announces that Dame Natalie Massenet, Founder of the

Net-A-Porter Group and Chairman of the British Fashion Council, will join the

Board of Directors as non-executive Co-Chairman of Farfetch, partnering with

Jose Neves, CEO, Founder and executive Co-Chairman of Farfetch to continue to

revolutionise the way the world shops for luxury fashion.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/471681/Farfetch_Group.jpg )

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/471682/Farfetch_Group_2.jpg )

    Massenet, one of the true pioneers of the luxury fashion industry, will

bring her proven business acumen, intuitive feel and passion for the way

technology can transform the consumer experience to the Farfetch business. She

will have a particular focus on growing the global brand and strengthening its

partnerships with the fashion industry.

    Massenet and Neves' shared strategic vision of how fashion and technology

can work together to amplify the consumer experience puts them in an unrivalled

position to partner as co-Chairs and focus on the next stage of Farfetch's

development as the leading global platform for luxury fashion.

    Neves said: "I have, since Net-A-Porter launched, been a huge admirer of

Natalie, she really is THE undisputed pioneer, paving the way for the rest of

us by demonstrating that not only could luxury be sold online but also that the

internet would eventually become the primary way consumers engage with brands,

globally.

    Natalie has unrivalled entrepreneurial instinct, understanding of the

luxury consumer and knows how to build global brands like no one else. It is

simply a dream come true to have Natalie partner with me, with a shared vision

and tremendous will to - yet again - shape the future of luxury."

    Massenet said: "I am honoured and excited to support Jose and the Farfetch

team as they continue to build a unique vision of what the future of fashion

and technology looks like. What Farfetch has done to rewrite the rulebook on

how technology can work alongside bricks and mortar to elevate the customer

experience stands out in the industry - when Jose asked me to come on board it

was an opportunity I couldn't turn down. Jose is a true innovator, and I am

thrilled to join him as he grows Farfetch into the online platform of choice

for luxury fashion."

    Massenet founded Net-A-Porter.com, the first luxury fashion shopping online

store in 2000, building the company in 15 years into The NET-A-PORTER GROUP

with TheOutnet.com, MrPorter.com PORTER Magazine and the social shopping

platform the NETSET, creating one of the most powerful global online retail

brands and forever changing the face of luxury shopping.

    Jose Neves started programming at the age of 8, launched his first tech

business in 1993 at the age of 19 and the Swear shoe label in London in 1996.

In 2008 Neves merged his two passions for fashion and technology and launched

Farfetch, the first global e-commerce platform for luxury fashion. Farfetch has

ascended from its origins as a European start-up to a "unicorn business" and is

now the number-one full-price destination for luxury shopping in terms of

traffic, according to Alexa, ComScore and SimilarWeb.

    Notes to Editors

    The term 'Farfetch Group' covers all Farfetch's global subsidiaries,

offices and the business units of the Farfetch.com platform, Browns, Black &

White and Store of The Future.

    Details of Store of The Future will be unveiled at the company's first

conference, FarfetchOS, on 12 April where Neves and Massenet will make their

first public address. More information about FarfetchOS:

https://www.farfetchos.com

    @Farfetch @JoseFarfetch @Nat_Mass #FARFETCHforFASHION

    About Dame Natalie Massenet

    Dame Natalie Massenet founded luxury shopping giant, Net-A-Porter in 2000.

The following decade saw Natalie build one of the most powerful global online

retail, media and publishing groups encompassing net-a-porter.com,

theoutnet.com, mrporter.com and the Net Set. With a team of over 2,500 people

across London, New York, Hong Kong and Shanghai, Massenet shaped an

extraordinary experience for the global luxury fashion consumer. In the year

before Natalie stepped down from her role following the YOOX Net-A-Porter

merger, the Net-A-Porter-Group recorded net revenues of $1billion.

    Natalie began her career as a journalist and fashion editor, working at WWD

and Tatler. In 2009, Natalie was awarded an MBE, and in 2016 she was made a

Dame Commander of the Order of the British Empire; both in recognition of her

contributions to the UK fashion and retail industry. Natalie has been Chairman

of the British Fashion Council since 2013, and was appointed a UK DTI Business

Ambassador in March 2016.

    About Farfetch

    http://www.farfetch.com

    - Farfetch partners directly with over 750 designers and fashion boutiques

across 40 countries, providing them with an unrivalled e-commerce platform to

connect and sell to over 1 million customers in over 190 countries selling both

womenswear and menswear     

- Farfetch showcases the world's greatest selection of luxury from over 1,500

brands     

- Farfetch is a true global omni-channel platform with the proprietary

end-to-end API at the core of an unrivalled technology and logistics

network     

- This API powers the Farfetch.com platform and shopping app in 9 languages;

and Farfetch Black & White, the white label division powers the websites of

BrownsFashion.com, ManoloBlahnik.com and ChristopherKane.com, among others     

- Farfetch offers same day delivery in 10 cities: London, NY, Paris, LA, Miami,

Madrid, Milan, Barcelona and Rome; click & collect and returns in store.     

- "Store of The Future" is a customised suite of technologies which have been

developed in order to help brands and boutiques enhance the customer journey by

bridging the offline and online worlds     

- The Farfetch Group grew at +70% over the 12 months ended 31/12/16 based on

the value of goods traded across the platform     

- In the three months ending 31/12/16 the core marketplace delivered

significant underlying profitability     

- The core market place grew traded merchandise value by +75% across Q4     

- $800m USD in gross sales across Farfetch Group in the calendar year ended

31/12/16     

- Approximately 10 million site visits per month     

- Over 60% of traffic from mobile and tablet     

- 9 local language sites: Russian, Japanese, Chinese, German, Korean, Spanish,

French, English and Portuguese     

- Offices in 11 global locations with almost 1,500 employees: London, Porto,

Guimaraes, Lisbon, Moscow, New York, Los Angeles, Tokyo, Hong Kong, Shanghai

and Sao Paulo     

- Customers spend on average $700 USD per order     

- Customer base grew by +65% in the past 12 months     

- Proprietary API-first omni-channel platform, developed by a team of 500

engineers and product experts, planned to grow to 1000 by 2018     

- Browns, est. 1970, was acquired in May 2015, with Holli Rogers appointed as

CEO. Under Holli's leadership turnover has multiplied by 3 in the last 12

months     

- May 2016 Farfetch secured a Series F round of investment of US $110 million,

led by new investors Temasek, IDG Capital Partners and Eurazeo with existing

investor Vitruvian Partners also participating in the round.    

- The company is currently valued at over US $1 billion

SOURCE: Farfetch Group

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