メキシコに2016年は記録的な3500万人の国際観光客

Mexico Tourism Board

メキシコに2016年は記録的な3500万人の国際観光客

AsiaNet 67614(0297)

【メキシコ市2017年3月1日PR Newswire=共同通信JBN】

*世界的に有名なメキシコ流おもてなしと多様な観光体験が成長促進

メキシコ観光局(Mexico Tourism Board)は1日、記録的な3500万人の国際観光客が2016年にメキシコを旅行したと発表した。2015年に比べ9%の増加で、業界の最新報告である世界観光機関(UNWTO)の2017年1月発表による世界の平均成長率の2倍を上回る。国際観光客の消費額の伸びは10.4%とさらに大きく、高級志向観光客へのメキシコの魅力、多様な目的地訪問への関心、メキシコの料理、民芸品や買い物への需要の強さを物語っている。

Photo- http://mma.prnewswire.com/media/472926/Mexico_Tourism_Board_International_Tourists_Infographic.jpg

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/462407/Mexico_Tourism_Board_Logo.jpg

メキシコ観光局のルルデス・ベロ最高経営責任者(CEO)は「メキシコの持続的な急成長は観光の売り物のすばらしい質と多様性、国際、国内双方での全業界の賢明な努力の証しだ。観光・接客業界で働く900万以上のメキシコ人は訪問客にすばらしい体験をしてもらうことを使命としてきた。2017年はこの成果に上乗せし、メキシコがすべての訪問者を歓迎して何回も再訪してもらう理由を与え続けるための計画がすでに始まっている」と語った。

▽メキシコの世界的に有名なおもてなしが訪問客の居心地を良くする

「mi casa es tu casa(わが家はお前の家)」とメキシコの格言が言うように、2016年に世界中から来た旅行者がメキシコを最もくつろげて親しみやすい場所の一つと認めた。実際、メキシコ観光局の国内消費者追跡調査は業界の最も高い得点として、94%以上の訪問客が「期待を上回る」体験だった、86%が6カ月以内に「また来たい」と答えたことを示している。例は次の通り:

*世界的なTravvy Awardsで、メキシコが家族旅行先で世界1位の国、プエルトバジャルタがLGBTQ(レズビアン、ゲイ、バイセクシャル、トランスジェンダー、ジェンダークィア)の旅行で世界2位の行き先に選ばれた。

*191カ国の外国人居住者に対するJohn Mason調査で、メキシコは3年連続で最も親切で最も居心地の良い国だった。

*「Cerca de China(中国に近い)」はホテル、レストラン、旅行業者、ガイドによる中国人旅行者への最良のサービスを伝え、評価する中国とメキシコ共同の特別プログラムである。

*「Halal Mexico」は航空会社、ホテル、レストラン、その他のメキシコ観光業界にハラル食を守る世界中からの旅行者に食事を提供できるように支援する特別プログラムである。

▽航空便利用のメキシコ観光客増加と接続性拡大

航空便で到着する観光客は、接続性の拡大継続が後押しして10.7%増とさらに急増した。これは新たな国際市場から複数のメキシコの行き先へのサービス、既存路線の増便、席数増加と乗客体験の向上をもたらす機材のアップグレードを含む。

▽世界中で宣伝され人気のメキシコ観光地

業界賞から消費者向けメディア、調査と有名ブランドまで、メキシコは2016年にまたもや世界で最も評価される観光地の一つと証明された。例は次の通り:

*ニューヨーク・タイムズは2017年に行くべき52カ所のうち、ティフアナを8位、プエルトエスコンディドを32位とした。メキシコ市は2016年の訪れるべきところのリストで1位だった。

*Travel & Leisureの「World's Best Awards」読者調査でメキシコの5都市が中南米の上位10都市に入った。サンミゲルデアジェンデ1位、オアハカ3位、メキシコ市4位、メリダ5位、グアダラハラ8位である。

*メキシコとその国内の都市や観光地は2017年初め、全体で35のInternational Travvy Awardsを受賞した。メキシコが世界のBest Family Travel Destination、リビエラマヤ地方が中南米のBest Honeymoon Destination、プエルトバジャルタが世界のBest LGBTQ観光地、ロスカボスがメキシコで最高の料理とラグジュアリーサービスに選ばれた。

*Rough Guidesはメキシコ市を訪れるべき都市の2位とした。

*National Geographicはバハカリフォルニアを2017年に訪れるべき場所の一つに挙げた。

*Sports Illustrated Swimsuit 2017はトゥルムを含むリビエラマヤ・ユカタン地方の複数の場所を2017年の最大の呼び物の一つに選んだ。

メキシコ観光局が最近発表した2017年の観光開発戦略はラグジュアリー、結婚とロマンス、ダイビング、生物多様性と自然、文化、料理、注目度の高い行事、スポーツと冒険などの分野のほか、2000年代生まれ、LGBTQ、退職者といった客層別のプログラムにも重点を置いた広範な商品の開発と個別のマーケティングキャンペーンに注力する。

これらの分野のそれぞれで、重要観光地や世界的旅行運営業者との提携があらゆるタイプの観光客に広範なオプションのポートフォリオをもたらすだろう。これらの業界の提携は世界的に新市場の広範な客にアピールするメキシコの目的に不可欠である。これは2021年までに国際的訪問客5000万人実現という新たな野心的目標の達成に役立つだろう。

メキシコに関する詳細は次を参照: www.visitmexico.com

ソース:Mexico Tourism Board

▽問い合わせ先

Melanie Garvey

Melanie.garvey@mslgroup.com 

Mexico Welcomed Record-Breaking 35 Million International Tourists In 2016

PR67614

MEXICO CITY, Mar. 1, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- World-famous Mexican hospitality and diverse tourism experiences fuel

industry growth

The Mexico Tourism Board announced today a record-breaking 35 million

international visitors traveled to Mexico in 2016, representing a growth of 9

percent compared to 2015. This growth is more than twice the global industry

average, most recently reported at 3.9 percent by the World Tourism

Organization (UNWTO) in January 2017.  Additionally, tourism spending by

international visitors grew even faster, at 10.4 percent, highlighting the

strength of Mexico's appeal to luxury travelers, interest in multi-destination

visits, and demand for Mexico's gastronomy, artisanal goods and shopping

offering.

Photo -

http://mma.prnewswire.com/media/472926/Mexico_Tourism_Board_International_Tourists_Infographic.jpg

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/462407/Mexico_Tourism_Board_Logo.jpg

"Mexico's sustained, fast growth is a testament to the incredible quality and

diversity in our tourism offering and the hard work for the entire industry,

both internationally and domestically. More than 9 million Mexicans working in

the tourism and hospitality industry have made it their mission to ensure

visitors have incredible experiences," remarked Lourdes Berho, CEO of the

Mexico Tourism Board.  "Plans are already underway to ensure 2017 builds upon

these achievements and that Mexico continues to welcome all visitors and give

them reasons to come back again and again."

Mexico's World Famous Hospitality Makes Visitors Feel At Home

True to the famous Mexican adage, 'mi casa es tu casa' (my home is your home),

travelers from all over the world have recognized Mexico as being one of the

most welcoming and friendliest places to visit in 2016.  In fact, the Mexico

Tourism Board's internal consumer tracking studies showed more than 94 percent

of visitors reported an experience that "exceeded their expectations" and 86

percent say they would "like to come back again" in the next six months- some

of the highest scores in the industry.  Examples include:

   -- Mexico was awarded #1 country in the world for Family Travel and Puerto

      Vallarta as #2 destination in the world for LGBTQ travel by the global

      Travvy Awards

   -- For the third year in a row, Mexico was ranked as the friendliest and

      most welcoming country in the world by the John Mason survey of

      expatriates in 191 countries

   -- "Close to China" (Cerca de China) is a special program co-created by

      both China and Mexico which shares and recognizes best practices in the

      services offered to Chinese travelers by hotels, restaurants, travel

      agencies and guides

   -- "Halal Mexico" is a special program to help prepare airlines, hotels,

      restaurants and the wider Mexico tourism industry to cater to travelers

      from around the world that maintain a halal diet

Mexico's Visitors by Air and Expanded Connectivity Continues to Grow

Tourists arriving by air grew at an even faster rate of 10.7 percent, propelled

by continued expansion in connectivity.  This includes service from new

international markets to multiple Mexico destinations, expanded frequency on

existing routes, and upgraded aircrafts featuring additional seats along with

improved passenger experiences.

Mexico's Top Destinations Featured and Recognized Around the World

From industry awards to consumer media, surveys and high profile brands, Mexico

has once again proven itself once of the world's most recognized destinations

in 2016.  Examples include:

   -- The New York Times named Tijuana (#8) and Puerto Escondido (#32) in

      their 52 Places to Go in 2017. Mexico City was featured as the #1 place

      to visit in their 2016 list.

   -- Travel & Leisure's "World's Best Awards" reader survey named five

      Mexican cities in its Top 10 Best Cities in Latin America rankings,

      including San Miguel de Allende (#1), Oaxaca (#3), Mexico City (#4),

      Merida (#5), Guadalajara (#8)

   -- Mexico and its local partners and destinations across the country, won a

      collective 35 International Travvy Awards in early 2017 including:

      Mexico as Best Family Travel Destination in the world; Riviera Maya

      region as the Best Honeymoon Destination in Latin America, and Puerto

      Vallarta as Best LGBTQ destination globally. In Mexico, Los Cabos

      received top recognition for its culinary and luxury offerings.

   -- The Rough Guides named Mexico City as the #2 city to visit

   -- National Geographic named Baja California as one of its top places you

      need to visit in 2017

   -- Sports Illustrated Swimsuit 2017 selected multiple locations in the

      Riviera Maya and Yucatan region including Tulum for one of its largest

      features in 2017

The Mexico Tourism Board's recently announced 2017 tourism development strategy

included a focus on developing expanded products and personalized marketing

campaigns focusing on areas such as luxury, weddings and romance, diving,

biodiversity and nature, culture, gastronomy, high-profile events, sports and

adventure, as well as programs for audience segments such as millennials, LGBTQ

and retirees.

In each of these areas, partnerships with key destinations as well as global

travel operators will bring an ever-expanded portfolio of options to travelers

of all types. These industry partnerships are critical to Mexico's goal to

appeal to a broader audience in new markets, globally. This will help in

achieving the new ambitious goal of reaching 50 million international visitors

by 2021.

For more information about Mexico, please visit www.visitmexico.com.

SOURCE: Mexico Tourism Board

CONTACT: Melanie Garvey, Melanie.garvey@mslgroup.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中