ACI、世界の旅行者が選んだ2016年顧客サービスの空港ランキングを発表
ACI、世界の旅行者が選んだ2016年顧客サービスの空港ランキングを発表
AsiaNet 67669 (0320)
【モントリオール2017年3月7日PR Newswire=共同通信JBN】
*2016年空港サービス品質賞
国際空港評議会(Airports Council International、ACI)は7日、2016年の空港サービス品質(Airport Service Quality、ASQ)賞の受賞空港を発表した。顧客に素晴らしい経験を提供するという、世界中のさまざまな規模の空港のコミットメントが示された。
ASQの全ランキングのリストは https://goo.gl/jK4VWM を参照。
ACI Worldのディレクター・ジェネラルであるアンジェラ・ギッテンス氏は「ASQ Programmeが、空港が顧客に最高のサービスを提供する方法を理解するのをサポートする10周年を祝うなかで、受賞空港数が過去最大となったことは喜ばしい。これらの空港は一流の顧客経験を実現するために尽力してきた。たゆまずサービスを向上する文化の促進は、競争上の優位性獲得と非航空系収益実績の最適化に重要である。ACIはこれらの業績を誇りを持って認識するとともに、航空顧客に対しさらに効果的、効率的かつ収益性の高い方法を共に求めることを楽しみにしている」と述べた。
ASQは、空港で乗客に旅行当日にアンケートを行う、唯一の世界規模のプログラムである。このプログラムは毎年、84カ国41言語で60万人に個別アンケートを実施している。空港アクセス、チェックイン、保安検査、化粧室、小売店、レストランを含む34の主要な業績評価指標に関する乗客の意見を測定する。各空港は同一のアンケートを使用し、世界中の他空港と比較することが可能になる業界データベースを作成する。ASA Programmeは空港運営者間で最良の慣行を共有することに役立つという特色も持つ。
ASQ賞は、顧客が年間を通じて最高にランクした空港に授与される。カテゴリーはさまざまな規模・地域の空港の業績を認めるために設けられている。
ASQ授賞式典は、2017年10月16-18日にモーリシャスのポートルイスで開催される第27回ACIアフリカ・世界年次総会のConference & Exhibitionで行われる。
(編集者向け注)
1. ACI(http://www.aci.aero/ )は、加盟空港と国際民間航空機関(International Civil Aviation Organization、ICAO)、国際航空運送協会(International Air Transport Association、IATA)と民間航空交通管制業務提供機構(Civil Air Navigation Services Organisation、CANSO)を含む世界の航空業界パートナーとの協力推進を目的に1991年設立された、世界的な空港事業者団体である。政策策定の重要な段階で空港の最大の利益を代表し、安全・確実・効率的で環境的に持続可能な世界規模の航空輸送システムの確保を目指し、大きく貢献している。2017年1月現在、176カ国の1940の空港を運営する623の加盟者を持つ。
▽メディア問い合わせ先
Anita Berthier
Manager, External Relations and Special Events,
ACI World
+1 514 373 1254
mediarelations@aci.aero
ソース:Airports Council International (ACI)
Airports Council International announces the world's top airports for customer service in 2016, as chosen by the world's travelers
PR67669
MONTREAL, Mar. 7, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- 2016 Airport Service Quality Awards
Airports Council International (ACI) World today announces the winners of
the 2016 Airport Service Quality (ASQ) Awards. Airports large and small from
around the globe demonstrate airports' commitment to providing an excellent
customer experience.
View the full list of ASQ rankings ( https://goo.gl/jK4VWM ).
"I am delighted that as we celebrate the 10th anniversary of helping
airports understand how best to serve their customers with the ASQ Programme,
we see our largest group of winners ever," said Angela Gittens, Director
General, ACI World. "These airports have dedicated themselves to delivering a
stellar customer experience. Promoting a culture of continuous service
improvement has become a matter of gaining competitive advantage and optimising
non-aeronautical revenue performance. ACI proudly recognizes these
accomplishments and we look forward to seeking more effective, efficient and
profitable ways of serving the flying public together."
ASQ is the only worldwide programme to survey passengers at the airport on
their day of travel. Every year, the Programme delivers some 600,000 individual
surveys in 41 languages in 84 countries. It measures passengers' views of 34
key performance indicators, including airport access, check-in, security
screening, restrooms, stores and restaurants. Each airport uses the exact same
survey, creating an industry database that allows airports to compare
themselves to other airports around the world. The ASQ Programme also has a
feature that facilitates sharing of best practices among airport operators.
The ASQ Awards are presented to those airports whose customers have rated
them the highest over the course of the year. The categories have been
designated to recognize the achievements of airports of different sizes and in
different regions.
The ASQ Awards Ceremony will be held at the 27th ACI Africa/World Annual
General Assembly, Conference & Exhibition in Port Louis, Mauritius, 16-18
October 2017.
Notes for editors
1. Airports Council International (ACI) ( http://www.aci.aero/ ), the trade
association of the world's airports, was founded in 1991 with the objective of
fostering cooperation among its member airports and other partners in world
aviation, including the International Civil Aviation Organization, the
International Air Transport Association and the Civil Air Navigation Services
Organisation. In representing the best interests of airports during key phases
of policy development, ACI makes a significant contribution toward ensuring a
global air transport system that is safe, secure, efficient and environmentally
sustainable. As of January 2017, ACI serves 623 members operating 1,940
airports in 176 countries.
Media contact:
Anita Berthier
Manager, External Relations and Special Events
ACI World
Tel: +1-514-373 1254
Email: mediarelations@aci.aero
SOURCE: Airports Council International (ACI)
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