Nexen Tireが提携企業向け2017年「パープル・サミット、マンチェスター」を開催

Nexen Tire

Nexen Tireが提携企業向け2017年「パープル・サミット、マンチェスター」を開催

AsiaNet 67876 (0410)

【ソウル(韓国)2017年3月20日PR Newswire=共同通信JBN】

*Nexen Tireは世界のグローバル・ビジネスパートナーとより強力な関係構築

*より一層積極的なビジネスパートナーシップ・マーケティング展開のため「Purple Summit(パープル・サミット)」を引き続き活用

グローバルな大手タイヤメーカー、Nexen Tireは、世界のパートナーに同社のコミットメントを実際に説明するため、「2017年パープル・サミット、マンチェスター」を開催した。

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20170320/8521701828

Nexen Tireは同社の総合的マーケティングキャンペーンとして「パープル・サミット」の名称のもとで、世界中のビジネスパートナーとの関係の育成、強化を目指し、世界市場におけるNexen Tireのプレゼンス拡大を図るため「パープル・サミット」を組織し始めた。今回のサミットには、世界34か国から選び抜かれた貴重なパートナーが参加した。

Nexen Tireは世界中から集まったビジネスパートナーと共に、さまざまなエキサイティングな活動を用意した。参加者は歓迎夕食会でパートナー間の強力な関係の基盤を構築する機会を得、その後マンチェスター・シティー・フットボールアカデミーでNexen Tireのスリルに満ちた世界マーケティング活動や最高級製品を紹介する会議に出席した。さらにその後はマンチェスター・シティー・フットボールクラブのホーム、エティハド・スタジアムでマンチェスター・シティーF.CとリバプールF.C.のエキサイティングな試合を観戦した。

この試合は、Nexen Tireが主催する「特別スポンサーのマッチデーイベント」として企画された。Nexen Tireはマンチェスター・シティーF.C.の第2シーズンの主要スポンサーである。またこの試合は、Nexen Tireとマンチェスター・シティーF.C.が、英プレミアリーグ(EPL)歴史上初めてとなるジャージーの袖に付けるブランドのスポンサーになることで合意したと発表、強力な関係を明らかにした直後に行われた意義深い試合だった。ハーフタイムには「Nexen Tire Skills Challenge」として、ファンの中から選ばれた人がNexen のタイヤの中を通してシュートし、特別賞を獲得する催しが行われた。

Nexen Tireのトラビス・カン最高経営責任者(CEO)は「ワールド・ビジネスパートナーと顧客のために『2017年パープル・サミット、マンチェスター』を開催でき、さらに緊密で長期的な関係を構築でき誇りに思う。われわれは引き続き、世界の当社パートナーおよび顧客との関係強化に投資し成長させていくことにコミットし続ける」と語った。

▽Nexen Tireについて

Nexen Tireは1942年に創立された世界的なタイヤメーカーで、韓国の慶尚南道梁山とソウルに本社がある。世界で最も急速に成長しているタイヤメーカーの1つであるNexen Tireは、世界の140カ国にある390のディーラーと連携(2016年12月現在)し、3つの製造工場-韓国に2カ所(梁山と昌寧)、中国の青島に1カ所-を保有している。その他の製造工場はチェコのジャテツで2018年に操業を開始する。Nexen Tireは、先端技術と優れた設計により、乗用車やスポーツタイプ多目的車(SUV)、小型トラック向けのタイヤを生産している。同社は、先端技術を駆使したUHP(ウルトラ・ハイ・パフォーマンス)タイヤの生産にも力を入れている。同社は世界中さまざまな国の世界的自動車メーカーにOEタイヤ(新車装着タイヤ)を供給している。2014年に世界のタイヤメーカーの中で初めて4つの世界トップデザイン賞すべてを獲得するグランドスラムを達成した。詳しい情報はhttp://www.nexentire.com を参照。

ソース:Nexen Tire

Nexen Tire Holds '2017 Purple Summit, Manchester' for Worldwide Business Partners

PR67876

SEOUL, South Korea, Mar. 20, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- With its global business partners around the world, Nexen Tire builds

stronger ties

- Will continuously utilize the 'Purple Summit' campaign for further aggressive

business partnership marketing

Nexen Tire, a leading global tire manufacturer, held the '2017 Purple Summit,

Manchester,' to demonstrate its commitment to its worldwide partners.  

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20170320/8521701828

Under the name of 'Purple Summit' -- an integrated marketing campaign of Nexen

Tire -- Nexen Tire began organizing the 'Purple Summit' in an effort to foster

and strengthen its relationships with worldwide business partners and increase

the company's presence in the global market. This year, selected valuable

business partners from 34 countries have attended the event.

Together with business partners from around the world, Nexen Tire has arranged

various exciting activities. The attendees had the opportunity to build a

foundation for strong ties among the partners through relaxing welcome dinner,

followed by conferences highlighting Nexen Tire's thrilling global marketing

activities and its high-end quality of products at Manchester City Football

Academy, followed by an exciting soccer match between Manchester City F.C. and

Liverpool F.C. at Etihad Stadium, the home stadium of Manchester City F.C.

The match was organized as a 'special sponsor's match day event', hosted by

Nexen Tire, who is a major sponsor of the club for a second season. It was a

significant match held right after Nexen Tire and Manchester city F.C.

announced the sponsorship for EPL's historical first jersey branding on sleeve,

boasting a stronger relationship. During halftime of the match, a Nexen Tire

Skills Challenge was held where fans were selected to shoot through a Nexen

tire for special prizes.

"We are proud to organize the '2017 Purple Summit, Manchester' for our

worldwide business partners and customers, and to build deeper, and long-term

business relationships," said Travis Kang, CEO of Nexen Tire. "We will remain

committed to investing in and growing our partnerships with our partners and

customers around the world."

About Nexen Tire

Nexen Tire, established in 1942, is a global tire manufacturer headquartered in

Yangsan, South Gyeongsang Province, and in Seoul, South Korea. Nexen Tire, one

of the world's fastest growing tire manufacturers, works with 390 dealers based

in 140 countries around the world (as of Dec 2016) and owns three manufacturing

plants -- two in Korea (Yangsan and Changnyeong) and one in Qingdao, China.

Another plant in Zatec, Czech Republic will be operational by 2018. Nexen Tire

produces tires for passenger cars, SUVs, and light trucks with advanced

technology and excellence in design. The company also focuses on producing UHP

tires, which are based on advanced technologies. Nexen Tire supplies OE tires

to global car makers in various countries around the world. In 2014, the

company achieved a grand slam of the world's top 4 design awards for the first

time amongst the various tire makers in the world. For more information, please

visit http://www.nexentire.com/.

SOURCE:  Nexen Tire

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