ネクセンタイヤとマンチェスター・シティFCがパートナーシップを更新 - EPLでの史上初の公式スリープパートナーに

ネクセンタイヤ、マンチェスター・シティFC

ネクセンタイヤとマンチェスター・シティFCがパートナーシップを更新 - EPLでの史上初の公式スリープパートナーに

AsiaNet67842

マンチェスター(イギリス)およびソウル(韓国)、2017年3月17日/PRニュースワイヤー/ --

・ ネクセンタイヤがマンチェスター・シティFCとの戦略パートナーシップを複数年更新に契約

・ 新規パートナーシップはダブル優勝を果たしたマンチェスター・シティ女子チーム(Manchester City Women's Team)も対象

・ ネクセンタイヤは大胆な世界規模でのブランドマーケティングキャンペーン向けに戦略的プラットフォームを拡大

英国プレミアリーグの一流クラブであるマンチェスター・シティFCは、初のEPLクラブとなり公式スリーブパートナーを発表します。現在のクラブパートナーである韓国大手タイヤ企業のネクセンタイヤは、同クラブとのパートナーシップを更新し、2017年/2018年プレミアリーグキャンペーンの開始と共に始まるこの心躍る新しい資産を活用する最初のブランドとなります。ネクセンタイヤのロゴは、今後プレミアリーグの全試合においてマンチェスター・シティのユニフォームのスリーブを飾ることになります。

このパートナーシップは、女子スーパーリーグおよびリークカップの優勝チームであるマンチェスター・シティ女子チームも対象となります。

ネクセンタイヤは、近年の世界的事業展開の拡大に伴い、様々なマーケティングプラットフォームの構築に重点を置いてきました。今回のパートナーシップ拡大を通して、ネクセンタイヤはアップグレードしたパートナーシップ資産と権利全てをフルに活用し、同社の世界的事業とブランド拡大に役立てます。

マンチェスター・シティFCのシティ・フットボール・アカデミーにて今回のパートナーシップの調印式が催され、ネクセンタイヤとマンチェスター・シティの幹部、クラブマネージャーのPep Guardiola氏、マンチェスター・シティのスター選手であるガブリエル・ジェズス選手およびジル・スコット選手が出席しました。

このパートナーシップを通して、ネクセンタイヤは引き続きマンチェスター・シティのプレミアリーグおよび国内のカップ戦全てにおける大きな存在となり、世界での韓国ブランドの知名度と存在が高まることでしょう。

ネクセンタイヤは、もともと2015年8月に同クラブとの提携を開始し、この間、当初からのチーム選手であるラヒーム・スターリング選手、ケレチ・イヘアナチョ選手、ノリート選手とのサッカーチャレンジなどいくつかの思い出に残る活性化活動やコンテンツを作り出してきました。

ネクセンタイヤのCEOトラビス・カン氏は次のように述べています。「韓国企業として、世界最大のサッカークラブの1つ、マンチェスター・シティFCに対してEPLクラブにおける初となるスリーブブランディングパートナーシップを発表し、ネクセンタイヤブランドを世界中のサッカーファンに紹介できることを誇りに感じています。マンチェスター・シティFCとネクセンタイヤのパートナーシップを主な戦略的マーケティングプラットフォームとして活用することで、ネクセンタイヤは、国際企業としての価値を高めていきます。ネクセンタイヤの世界クラスの製品は今後も世界中の顧客を開拓し続けます。」

マンチェスター・シティFCの最高経営責任者であるフェラン・ソリアノ氏は次のように付け加えています。「当社はネクセンタイヤとの順調なパートナーシップを継続することを嬉しく思っています。マンチェスター・シティFCは常にコマーシャルパートナーシップに対する独自の取り組みに努めており、ファンにとっての優れたパートナーシップと素晴らしいコンテンツを作り出しています。特に、公式スリーブパートナーを確保した初のプレミアリーグクラブとなることを喜んでいます。ネクセンタイヤは、刺激的で成長し続けているブランドであり、パートナーシップを更新し拡大することを非常に嬉しく思います。」

現在、ネクセンタイヤは、様々なスポーツマーケティング活動を展開し、ブランドの知名度を高めるとともに性能主導型技術を世界中に紹介しています。

ソース:ネクセンタイヤ、マンチェスター・シティFC

(日本語リリース:クライアント提供)

Nexen Tire and Manchester City Extend Partnership - First Ever Official Sleeve Partner in EPL

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MANCHESTER, England and SEOUL, South Korea, Mar. 18, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     - Nexen Tire signs multi-year renewal of strategic partnership with

       Manchester City

     - New partnership includes double-winning Manchester City Women's Team

     - Nexen Tire grows its strategic platform for bold global brand marketing

       campaigns

    Leading English Premier League Club, Manchester City has become the first

EPL Club to announce an Official Sleeve Partner. Existing Club partner, Korean

tire giant, Nexen Tire, has renewed its partnership with the Club and becomes

the first brand to take advantage of the exciting new asset, which kicks in

from the start of the 2017/18 Premier League campaign. The Nexen Tire logo will

appear on the sleeve of the Manchester City playing shirt for all Premier

League games.

    The partnership has also been extended to include Women's Super League and

League Cup winners, Manchester City Women.

    Nexen Tire has focused on establishing various marketing platforms in

recent years as it expands its global presence. Through this partnership

expansion, Nexen Tire will fully utilise all its upgraded partnership assets

and rights to expand its global business and brand.

    The partnership, celebrated at a signing ceremony at the City Football

Academy in Manchester City was attended by Nexen and City executives, alongside

the Club's manager, Pep Guardiola with City stars Gabriel Jesus, Ylkay Gundogan

and Jill Scott.

    Through the partnership, Nexen Tire will continue to be a significant

presence at all Manchester City Premier League and domestic cup matches,

helping the Korean brand to grow its visibility and presence across the world.

    Nexen Tire originally partnered with the Club in August 2015 and in that

time, has created several memorable activations and pieces of content,

including football challenges with first team players Raheem Sterling, Kelechi

Iheanacho and Nolito.

    "As a Korean company, we consider it an honour to announce the first EPL

Club sleeve branding partnership for one of the world's greatest football

clubs, Manchester City, introducing the Nexen Tire brand to football fans

worldwide," said Travis Kang, CEO of Nexen Tire. "Utilising Manchester City and

Nexen Tire's partnership as a key strategic marketing platform, Nexen Tire

expects to increase the value of its business as a global company. At Nexen

Tire, our world-class products continue to make inroads with customers around

the world."

    Ferran Soriano, Chief Executive of Manchester City, added, "We are

delighted to continue our successful partnership with Nexen Tire. At Manchester

City, we are always striving to take an original approach to our commercial

partnerships, creating great relationships and great content for our fans. We

are especially pleased to be the first Premier League Club to secure an

Official Sleeve Partner. Nexen is an exciting and growing brand and we are

extremely happy both to have extended and grown our relationship."

    Currently, Nexen Tire is implementing various sports marketing activities

to strengthen brand awareness as well as showcasing performance-driven

technology worldwide.

    SOURCE: Nexen Tire and Manchester City Football Club

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