ソーダストリーム、パリス・ヒルトン主演のエイプリルフール・ビデオを発表

SodaStream International Ltd.

2017/4/3 17:08

ソーダストリーム、パリス・ヒルトン主演のエイプリルフール・ビデオを発表

AsiaNet 68039 (0483)

【エアポートシティー(イスラエル)2017年4月3日PR Newswire=共同通信JBN】

*世界最大の炭酸水ブランドが環境汚染の元になるペットボトルを使う代わりに水道水に「ソーダストリーム(SodaStream)」を入れてハイドレーション・レベルを維持する「ナノドロップ(NanoDrop)」キャンペーンを開始

世界ナンバーワンの炭酸水ブランドSodaStream International Ltd.(http://www.sodastream.com/ )(NASDAQ:SODA)は3日、エイプリルフールの楽しい新マーケティング・キャンペーン「ナノドロップ」を行っているのは同ブランドだと明かした。このキャンペーンには現在、最も有名なテレビ・メディアのタレントで起業家、そしてアイコン的な存在でもあるパリス・ヒルトン氏が出演している。このキャンペーンは地球に環境汚染をもたらす使い捨てのペットボトル飲料に注意を喚起するものだ。

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/485070/SodaStream_Paris_Hilton.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/439972/SodaStream_International_Logo.jpg

ビデオの閲覧はウェブサイト(www.nanodrop.org )を参照。

「ソーダストリーム・ナノドロップ」キャンペーンの中心はパリス・ヒルトン氏が出演する面白ビデオで、その中で同氏は自ら主宰するParis Hilton Institute of Plastic Pollution Solutions(PHIPPS)が最近発明した高濃縮炭酸水の「ナノドロップ」発売を発表している。ビデオの中でヒルトン氏はプラスチック汚染の悪影響を見て、自分の影響力を行使して行動するのやむなきに至ったと述べている。ビデオの説明ではヒルトン氏傘下のPHIPPSの科学者が普通の水に比べ5千倍ものハイドレーション(水和)能力をもつ革命的な水分補強製品を開発したとしている。ヒルトン氏はわずか1滴のナノドロップで健康的なハイドレーション・レベルを維持でき、さらに地球を汚染する重いペットボトルを持ち運ぶ必要もなくなるとしている。1滴のナノドロップがグラス1杯の水に相当するため、この製品を定期的に摂取すれば一人が毎年、1500本も使い捨てるペットボトルの節約になる。

当初「ナノドロップ」の公式ウェブサイトから始まったこのエイプリルフールのおふざけには続編の「暴露」ビデオがあり、そこで話はさらに進んで、「ちょっとした」計算ミスがあり、当該製品のハイドレーション・レベルにはいくつか問題があると説明された。ヒルトン氏は暴露をした後、ただし「ソーダストリーム」を使って健康的なハイドレーション・レベルを維持するという素晴らしい方法があると説明、そうすればペットボトルによる有害な汚染もなく、重い水のボトルを持ち運ぶ不便さもなくなるとした。

ソーダストリームはこのキャンペーンのアンバサダーとして最適であるとしてブランドを立ち上げた起業家でビジネスウーマンのヒルトン氏を起用した。自身がソーダストリームのファンでもあるヒルトン氏は「このキャンペーンは非常に重要なメッセージを面白おかしく伝えていて、すべての人がより良い選択をし、より健康的で持続可能な生き方を送れるよう力づけてくれており、私としても喜んで仕事をさせてもらった」と述べた。同氏は続けて「私は健康でハイドレーション・レベルを保つための新しい方法にいつも目をむけている。毎日、水分を摂取することは重要であることは明らかだが、そのために家庭用のペットボトルを持ち運ぶのは不必要だ。ソーダストリームという素晴らしい選択肢がある」と述べた。

このキャンペーンはクリエーティブ・エージェンシーAllenby Concept Houseがプロデュースし、オハブ・フランツ氏がビデオ監督を務めた。最終的に暴露する前の段階で、エイプリルフールのいたずらの信ぴょう性を増すため、ナノドロップのウェブサイトおよびFacebookページが作られ、4月1日の数日前に立ち上げられた。これらのプラットフォーム上には架空の会社や近日発表予定の製品の細部に関する情報が掲載されたが、ソーダストリームとの関係は伏せられた。この空想上の製品の信頼性を増すため、モレキュラーエレクトロニクス分野の専門家の1人でワイツマン科学研究所のロン・ネイアマン教授がナノドロップに対する支持を表明している。ネイアマン教授はこの研究と革命的な製品を推奨し、同製品は「ナノ・テクノロジーの分野の重要かつ先端的な飛躍を代表するものだ」と述べた。

SodaStream Internationalのグローバル・マーケティング担当副社長、マティ・ヤハブ氏は「水道水と炭酸水メーカーであるソーダストリームを一緒に使うことは消費者にとってハイドレーション・レベルを保つための簡単かつ経済的なソリューションになる」として次のように述べた。「当社はパリス・ヒルトン氏を起用し先端的なキャンペーンを展開することで、面白く、楽しい方法でこの問題に対する注意を喚起することを狙った。世界で何百万人もの消費者がソーダストリームを使っているが、当社としてはさらに何百万人もの人が地球からペットボトルをなくす運動に参加して欲しいと考えている」

▽ソーダストリームについて

ソーダストリーム(SodaStream)は世界ナンバーワンの炭酸水ブランドで、「Sparkling Water Makers(スパークリング・ウオーター・メーカー)」のトップメーカー兼ディストリビューターである。同社は消費者が水道水を容易にかつ数秒間で炭酸水およびフレーバー付きの炭酸水に変換することを可能にした。ただの水を楽しく面白い飲み物に変えることで、ソーダストリームは消費者がより多くの水分をとる手助けをしている。「スパークリング・ウオーター・メーカー」はペットボトルや缶入りの炭酸飲料を飲んでいる消費者に向けた高度に差別化され、革新的なソリューションである。健康やウェルネスを推進し、地球に優しく、コスト効率が良く、利用に合わせてカスタマイズでき、使うことが楽しくなる製品である。製品は世界45カ国の8万店をこえる小売店で入手可能である。

「ソーダストリーム」が水をエキサイティングに変えることに関する情報は以下でソーダストリームをフォロー。

Facebook(https://www.facebook.com/SodaStream

Twitter(https://twitter.com/SodaStreamUSA

Pinterest (https://www.pinterest.com/sodastreamusa/

Instagram (https://www.instagram.com/sodastreamusa

YouTube (https://www.youtube.com/user/SodaStreamGuru

またはwww.sodastream.com を参照。

ソース:SodaStream International Ltd.

▽問い合わせ先

Stephanie Goldman

+1-212-601-9341

sgoldman@ppmgcorp.com

SodaStream Reveals April Fools' Day Prank With Paris Hilton

PR68039

AIRPORT CITY, Israel, Apr. 3, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- The World's Largest Sparkling Water Brand Launches "NanoDrop" To Advocate

Using Tap Water And SodaStream For Healthy Hydration Instead Of Plastic Bottles

And The Pollution They Bring

SodaStream International Ltd. (http://www.sodastream.com/ ) (NASDAQ:SODA), the

world's No. 1 sparkling water brand, announced today that it was the brand

behind NanoDrop; a fun new April Fools' marketing campaign featuring one of

today's most recognizable television and media personalities and entrepreneurs,

the iconic Paris Hilton.  The campaign brings attention to the environmental

scourge our planet faces due to pollution from single use plastic water

bottles.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/485070/SodaStream_Paris_Hilton.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/439972/SodaStream_International_Logo.jpg

To see the video, visit: www.nanodrop.org

The SodaStream NanoDrop campaign features humorous video content starring Paris

Hilton, who appears to debut the latest invention from her very own 'Paris

Hilton Institute of Plastic Pollution Solutions' (PHIPPS): NanoDrop, 'a highly

condensed sparkling water.'  In the video, Hilton describes how witnessing the

harmful effects of plastic pollution has driven her to use her influence to

take action. The video explains how Ms. Hilton and her team of PHIPPS

scientists created a revolutionary new water product - 5000 times more

hydrating than regular water. Ms. Hilton points out that only one drop of

NanoDrop is necessary to maintain a healthy level of hydration, whilst cutting

out the need to carry heavy plastic bottles that pollute our planet. As each

drop is equal to one glass of water, regular use of the product should save up

to 1,500 plastic bottles per person every year.

A follow up "reveal" video to the initial prank, housed on the official

NanoDrop website, furthers the narrative and explains that a "slight" error in

calculation has caused some hydration problems. Revealing the satire, Hilton

explains that, in fact, SodaStream is a great way to achieve healthy hydration

without harmful plastic bottle pollution and the inconvenience of lugging heavy

bottles of water.  

As a brand-launching entrepreneur and businesswoman, Hilton was chosen by

SodaStream as the perfect ambassador for the campaign. A SodaStream enthusiast

herself, Hilton stated, "I loved working on this campaign as it delivers a

really important message in a funny way that empowers everyone to make better

choices and promotes a healthier and sustainable way of life." She continued,

"I'm always open to new ways to stay healthy and hydrated, but while it's clear

that getting our daily water intake is important, carrying home plastic bottles

in the process is unnecessary when we have a great alternative in SodaStream."

The campaign was produced by creative agency Allenby Concept House and the

videos were directed by Ohav Flantz. To create a sense of credibility around

the April Fool's prank prior to the reveal, a NanoDrop website and Facebook

page were launched in the days leading up to April Fools' Day. The platforms

featured information on the fictional company and details on the

soon-to-be-revealed product, while hiding the SodaStream connection. To add

credentials to the fantasy product, Professor Ron Naaman from the Weizmann

Institute of Science and an expert in the field of Molecular Electronics showed

his support of NanoDrop. Endorsing the research and the revolutionary product,

Professor Naaman stated that it "may represent an important advanced leap in

the field of Nano technology."

"Using fresh tap water and a SodaStream sparkling water maker to stay hydrated

is an easy and economical solution for consumers - one that doesn't involve

lugging bottles home or polluting the planet," said Matti Yahav, VP Global

Marketing, SodaStream International. "We brought Paris Hilton and an edgy

campaign to help us draw attention to the issue in a way that is fun and

entertaining. Millions of consumers are using SodaStream worldwide and we hope

millions more will join us in saving our planet from plastic bottles."

About SodaStream

SodaStream is the No. 1 sparkling water brand in the world and the leading

manufacturer and distributor of Sparkling Water Makers. We enable consumers to

easily transform ordinary tap water into sparkling water and flavoured

sparkling water in seconds. By making ordinary water fun and exciting to drink,

SodaStream helps consumers drink more water. Sparkling Water Makers offer a

highly differentiated and innovative solution to consumers of bottled and

canned carbonated soft drinks. The products promote health and wellness, are

environmentally friendly, cost effective, and are customizable and fun to use.

Products are available at more than 80,000 retail stores across 45 countries.

To learn more about how SodaStream makes water exciting and follow SodaStream

on Facebook (https://www.facebook.com/SodaStream ), Twitter

(https://twitter.com/SodaStreamUSA ), Pinterest

(https://www.pinterest.com/sodastreamusa/ ), Instagram

(https://www.instagram.com/sodastreamusa ) and YouTube

(https://www.youtube.com/user/SodaStreamGuru ), visit www.sodastream.com.

SOURCE: SodaStream International Ltd.

CONTACT: Stephanie Goldman

         +1-212-601-9341   

         sgoldman@ppmgcorp.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中