ダウの革新的なEPEフォーム・ソリューション スマートショッピング向けのスマートパッケージ

ダウ(Dow)

ダウの革新的なEPEフォーム・ソリューション スマートショッピング向けのスマートパッケージ

AsiaNet 68044 (0487)

【上海2017年4月1日PR Newswire=共同通信JBN】誰もが「未来のショッピングはオンライン化される」と口にしていたころを思い出してほしい。その未来が今訪れたようだが、現に今起きていることは従来型の店舗でのショッピングが売買体験において重要性が薄れていることが現実である。デジタルショッピングは、とりわけ小売り顧客にとって決済業界を再形成するだけでなく、製品がどのように紹介され、展示され、比較され、購入され、最終的には配送されるか消すことができない影響を残した。陳列棚のスペースや製品の外観に関する従来の定義は、発送や取り扱いの便利さを重視するとともに、実用的で機能的な商品を展示することが最重要となった。

Dow Packaging & Specialty Plastics(P&SP)は現代の小売店、配送者、顧客の体験に応えるため、低密度ポリエチレン(LDPE)と直鎖状低密度ポリエチレン(LLDPE)を混合して作った新時代の超効率的なパッキングソリューションを提供し、利便性と高品質の両方を提供する。デジタル小売り販売が世界で最も急成長しているアジア市場では、パッキングは提案全体の中でますます重要性を増している部分である。この革新的なダウの発泡ポリエチレン(EPE)フォーム(発泡体)・ソリューションは、その柔軟性と硬度によって圧力から保護し、その優れたコスト効率によって価値を提供する。

▽活力ある流通業界を生み出すeコマースの台頭

インドやインドネシアなどの新興経済では、デジタル小売りセクターは2015年、それぞれ129.5%、65.6%と、輝かしい成長を体験した。オンラインショッピングで急成長するもう1つの市場である中国では、世界の小売りeコマース販売の40%にも達した。同様に、マレーシアやシンガポールなどその他のアジア諸国の経済も、デジタル機会を活用できる小売店にとって目を見張るような可能性を提供している。台頭する中産階級や大量消費の文化がどのようにしてオンラインショッピングの成長を刺激しているかを理解するには、最寄りの中心街よりも遠くに行く必要はない。Amazon、アリババ、Flipkartなどのオンラインショッピング・プラットフォームにあるテクノロジー製品、家庭用品、ファッションは、商品を人々の玄関まで配送する効果的な方法を見いだした。

最も重要なことに、スマートフォンは人々がどこでも、いつでも商品を検索、比較、注文することを容易にした。好みのマーケットプレースが手元にあれば、より多くの選択肢と、より大きな柔軟性を求めるものである。さらにこの柔軟性に対する考えは、物的な商品を超えて拡大するものである。パッキング、発送、配送に至るまで、今日の顧客は、最終的にはブランドの品位の維持の一因となるシームレスで好ましい体験を求めている。

言うまでもないが、発送・流通の側面は、ブランドのイメージ品位を維持することにつながる好ましい顧客体験を提供するうえで、決定的な役割を果たす。これは、しばしば過少評価されている。ダウの画期的なEPEソリューションが本当の付加価値を付けるのは、発送されたパッケージの耐久性、利便性、安全性にある。販売主は特に輸送中の自動および手動処理に耐えるだけでなく、商品が目的地に着いた際に手間がかからないという顧客に安心感を残すことも、パッケージに対して期待する。最終的には、商品を最も効率的なパッケージで安全に提供することによって実現される最高の顧客体験である。

▽1つのサイズですべてに適合できないダイナミックな業界

大量の同質ないしは同類の商品を従来の棚パッケージとは異なり、eコマース流通はさまざま種類、形状、サイズが一緒に梱包され同じないしは近隣の地点に配送される商品を扱う。多数の異なる種類と形状の商品を同梱するには、商品の輸送中に衝撃や危険に加え、商品同士の衝突から守るのに適したパッケージを使うことが必須になる。段ボール箱、レジ袋、チューブ、保護封筒、ボール紙などeコマース発送の一次(外装)パッケージでは十分でない。このため二次ないしは三次パッケージは商品を梱包するために通常使われる。このために従来使用されてきた素材は、発泡ポリエチレン(EPE)、エア泡フィルム、インフレータブルエア、クッションバッグなどが含まれる。

パールコットンと親しみを込めて呼ばれているEPEは、最も普及した保護パッケージの1つの種類で、耐久性と柔軟性を兼ね備えている。この素材はロール、メッシュ、プランクなどさまざまな形状に仕上げることができ、さまざまな利用タイプに適合できる。それは通常、小型の電子部品、食品から大きな機械装置や家庭用電化製品まで、広範な商品を保護する信頼できる素材である。

▽グローバルリーダーの画期的なソリューション

ダウは包装材料のグローバルリーダーであるだけでなく、eコマース・セクターをサポートするパイオニアでもある。ダウは一貫して流通およびパッケージ・セクターの発展に尽くしてきた。アジアでは徹底した研究開発に基づき、同社は広範な柔軟性のあるパッケージ・ソリューションを開発し、活力があるアジアのeコマース市場の必要性に応えてきた。ダウの革新的なEPEテクノロジーは、市場および顧客を深く理解したグローバルリーダーの実用的なソリューションの好例である。

DOW(TM)LDPE 450EとELITE(TM) LLDPEの混合は、標準的なEPE樹脂製品と比較して、20%増の強靭度と約2倍の引烈強度を提供できる。これらのLDPE/LLDPEの組み合わせは、発送および取り扱い中の損傷リスクを最小限に抑えることによってeコマース商品を保護することができる。そのコスト効率に優れた性能および信頼性の結果、スマートビジネスは市場で利用可能な従来の選択肢よりもこのソリューションを選択している。

▽ダウのEPEソリューションは優れた性能に加え機能的なメリットをもたらす

従来のEPEソリューションのフォームは100%LDPEを使用しているので、素材が極めて脆弱で損傷を受けやすく、輸送中の損耗および裂傷を受けやすかった。ダウが特許を保有する強化されたEPEテクノロジーはこれらの問題の核心を突き、100%のLPDEよりも強力な引烈強度を誇るLDPEとLLDPEの混合によって信頼できる解決策を提供する。

ダウのEPEテクノロジーは広範に応用可能である。この画期的なソリューションは、貧弱な耐圧強度および引烈強度のためにこれまではEPEパッケージに不向きだった多数の種類の消費財の梱包に適合する。ドリアンなど鋭く、縁がとがり、とげが多いフルーツ、家電製品などの重い商品を今後、ダウのLDPEソリューションを使って安全に梱包し包装できる。

この高度なEPEソリューションの重要な長所は、高い耐圧能力を通じて提供される優れたクッション性である。それは二次や三次包装の必要性を少なくし、コストと重量を軽減し、包装業務を簡略化する。ダウの高度テクノロジーを使用した泡形状EPEシートによって、小売店が必要な包装枚数を減らすことができる。例えば、パッケージの完全な状態に影響を与えることなく、6分の5から4分の3までに減らせる。スペースの節約のほかに、それは素材および輸送コストを削減し、エネルギー消費を低減し、廃棄場に送るパッケージの量を軽減することによって環境にも恩恵をもたらす。

▽総合的なポリエチレン(PE)パッケージ

ダウはeコマースのパッケージ向けの総合的なPE製品スイートを提供する。特に、そのDOW(TM)LDPE、DOWLEX(TM)、ELITE(TM)製品は、気柱バッグを製造するために使用するバブルフィルム、エアクッションバッグ、ヒートシール・結合剤にすることができる。またダウはeコマース流通バリューチェーン・パートナーと協力し、関連製品およびテクノロジーの総合的な性能を向上させている。同社のLDPE/LLDPE混合はパッケージを軽量化し、多くの場合小さくし、発送経済を向上させる。

ダウは強化されたEPEなど革新的なソリューションを提供することによって、eコマース小売店が流通を最適化し、輸送中の商品への損傷を最小限に抑えることを可能にする。過剰パッケージを回避し、倉庫スペース軽減の必要性は、資源の無駄をなくし、好ましい顧客体験を実現することを意味する。

事実、このダウのイノベーションは、それぞれの市場およびセクターの必要性に応じてソリューションをカスタム化することによってアジアのeコマース企業および顧客に恩恵をもたらし、業界の効率性および持続可能性を全体的に向上させることに役立つ。

今度オンラインで何か買ったり、発送したりした際、品物が目的地に到達したときにそのパッケージをチェックしたほうがよい。商品がスマートパッケージされていれば、販売主はスマートな選択をしたことを意味しているからである。それ以外は見る必要はない。Dow P&SPは適切な選択をしただけである。

ソース:Dow

Dow's Innovative EPE Foam Solution - Smart Packaging for Smart Shopping, Especially in the Digital Space

PR68044

SHANGHAI, Apr.1, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--

Remember the time when everyone was saying "the future of shopping is online"?

Seems like that future is now and the 'current' reality is that shopping in

bricks and mortars retail stores is a less essential part in the seller-buyer

experience. Digital shopping, particularly for retail consumers, has not only

reshaped the payments industry, but has also left an indelible effect on how

products are presented, displayed, compared, purchased, and eventually

delivered. The traditional definition of shelf space and product face has been

replaced with an overarching priority to showcase practical and functional

utilities, alongside the focus on convenience of shipment and handling.

Answering the expectations of modern-age retailers, shippers and consumers, Dow

Packaging & Specialty Plastics (P&SP) offers a new age ultra-efficient packing

solution made from a blend of low density polyethylene (LDPE) and linear low

density polyethylene (LLDPE) that delivers both convenience and quality. In

markets like Asia where digital retail sales are growing faster than anywhere

else in the world, packaging is an increasingly critical component of the total

proposition. This innovative enhanced expanded polyethylene (EPE) foam solution

from Dow offers better protection from stress - with its flexibility and

firmness, and delivers greater value - through its prolific cost-efficiency.

Rise of e-commerce leading to a vibrant logistics industry

In emerging economies like India and Indonesia, the digital retailing sector

experienced stellar growth rates of 129.5% and 65.6%, respectively in 2015.

While China, another fast-growing market for online shopping, accounts for 40%

of the world's retail e-commerce sales. Similarly, the economies of other Asian

countries like Malaysia and Singapore also offer an amazing level of potential

for retailers who can leverage the digital opportunity. One doesn't need to go

farther than the nearest metropolis to understand how a rising middle class and

a culture of consumerism are fueling the growth of online shopping. From

tech-gadgets to household articles to fashion - online shopping platforms like

Amazon, Alibaba and Flipkart are discovering effective ways to deliver goods to

people's doorsteps.

Most importantly, smartphones have made it even easier for people to search,

compare, and order things from anywhere and anytime. When your favorite

marketplace is at your fingertips, you are likely to have more choices and

expected to seek more flexibility. And this notion of flexibility extends

beyond the physical product itself. From packaging to shipment to delivery,

today's consumers look for a seamless and positive experience that ultimately

contributes to maintaining the integrity of the brand.

Needless to say, the shipment and logistics aspects play a decisive, often

underestimated role in delivering a positive customer experience - maintaining

the integrity of the brand's image. Where Dow's revolutionary EPE solution adds

real value is in durability, convenience and safety of the shipped package.

Sellers would want the packaging to not only withstand automated and manual

processing especially when in transit, but also leave a hassle-free impression

in the consumer's mind when the product reaches its destination. The

bottom-line: the best customer experience ensured by safely delivering the

product in the most efficient packaging.

A dynamic industry where one size doesn't fit all

Contrary to traditional shelf packaging, which involves a large number of

identical or similar products, e-commerce logistics deals with products of

different types, shapes and sizes that are packed together and transported to

the same or neighboring destinations. The co-location of products of many

different types and shapes makes it essential to use suitable packaging that

would protect the goods from shocks and hazards during transportation, and from

each other too. The primary (exterior) packaging of an e-commerce shipment -

which could be a corrugated box, courier bag, tube, padded envelope or carton

- doesn't suffice; so, a secondary or sometimes tertiary packaging is commonly

applied to wrap and protect the products. Materials traditionally used for this

include enhanced expanded polyethylene (EPE), air bubble films, inflatable air,

and cushion bags.

EPE, lovingly called pearl cotton, is one of the most popular types of

protective packaging that is durable and flexible at the same time. This

material can be shaped and tailored into various forms, such as rolls, mesh and

planks, making it suitable for various usage types. It is typically an

unfailing material that protects a wide variety of goods - from small

electronic components and food items to large machinery and home appliances.

A revolutionary solution from a global leader

Dow is not only a global leader in packaging materials, it is also a pioneer in

supporting the e-commerce sector. Staying true to its tradition of industry

engagement and continuous innovation, Dow keeps a constant track of

developments in the logistics and packaging sectors. Here in Asia, based on

intensive research and development, the company has developed a range of

flexible packaging solutions to meet the needs of the vibrant e-commerce market

in this region. Dow's innovative EPE technology is the perfect example of a

practical solution from a global leader who has deep understanding of the

market and the customers.

DOW(TM) LDPE 450E and ELITE(TM) LLDPE blend can deliver a 20% greater strength and

almost twice the tear strength vs. standard EPE resin. These LDPE/LLDPE blends

are better able to protect e-commerce goods by minimizing damage risks during

shipping and handling. As a result of its cost-efficient performance and

reliability, smart businesses are choosing this solution over conventional

options available in the market.

Dow's EPE solution brings functional benefits coupled with superior performance

The foaming in traditional EPE solutions uses 100% LDPE, making the material

too brittle, damage-prone and more susceptible to in-transit wear and tear.

Dow's patented technology for enhanced EPE goes to the heart of these issues

and offers a reliable fix by blending LDPE with LLDPE which has higher tear

strength than 100% LDPE.

Dow's EPE technologies can be adopted across a wide range of applications. This

innovative solution is compatible to pack many consumer goods types that were

previously unsuitable for EPE packaging due to poor compression and tear

strength. Sharp or edgy objects, thorny fruits like Durian, and heavy items

such as appliances can now be safely packed and wrapped using Dow's LDPE

solution.

A key advantage of this advanced EPE solution is its superior cushioning

delivered through higher compression ability. It requires less secondary and

tertiary packaging, reducing costs and weight, streamlining packing operations.

Foamed EPE sheets using Dow's advanced technology enable merchants to reduce

the number of layers needed, for instance, from five-six to three-four without

affecting the packaging integrity. Apart from savings on space, it also cuts

down material and transportation costs, and benefits the environment by

lowering energy consumption and reducing the amount of packaging diverted to

landfills.

Comprehensive Polyethylene (PE) Packaging

Dow offers a full suite of PE products for e-commerce packaging. In particular,

its DOW(TM) LDPE, DOWLEX(TM), and ELITE(TM) resins can be formulated into bubble films,

air cushion bags, and heat sealing and binding materials that can be used to

produce air column bags. Dow also collaborates with e-commerce logistics value

chain partners to improve the comprehensive performance of related products and

technologies. The company's LDPE/LLDPE blends make packaging lighter, often

leaner, and improves shipping economics.

By delivering innovative packaging solutions, such as enhanced EPE, Dow is

enabling e-commerce merchants to optimize logistics and minimize damage to

products during shipment. Avoiding excessive packaging, and the need for less

storage space, also means eliminating wastage of resources and ensuring a

positive customer experience.

In fact, this innovation from Dow can potentially benefit e-commerce businesses

and customers across Asia, by customizing the solution according to respective

market and sector needs, and contribute to an overall improvement in industry

efficiency and sustainability.

So, next time you are buying or shipping something online, you better check out

the packaging when the goods reach their destination. Because a smart packaging

on your product means the seller has made the smart choice. And look no

further, Dow P&SP has just the right choice for you.

SOURCE: Dow

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