ハイセンスが2018年FIFAワールドカップの公式スポンサーに

Hisense

ハイセンスが2018年FIFAワールドカップの公式スポンサーに

AsiaNet 68088 (0506)

【北京2017年4月6日 PR Newswire=共同通信JBN】ハイセンス(Hisense)は6日のFIFAとの共同記者会見で、2018年FIFAワールドカップ(2018 FIFA World Cup(TM))の公式スポンサーとなると発表した。中国の消費者家電ブランドでFIFAワールドカップの公式スポンサーになるのは初めて。

ハイセンスは、FIFAワールドカップの公式スポンサーとして、2017年コンフェデレーションズカップと2018年FIFAワールドカップに向け数々のマーケティング・広告活動を世界規模で展開し、その間に200余の地域で自社ブランドの国際的なプレゼンスを大幅に高める。ハイセンスは前述のFIFAのイベントだけでなく、スタジアムでの広告掲示板、オンスクリーン・クレジット、イベント中のピッチ内外でのさまざまなクリエーティブなマーケティング機会へのアクセスを含む他の権利と自社ロゴを結び付けることが可能になる。

ハイセンスグループ(Hisense Group)の劉洪新社長は、FIFAワールドカップは世界で最も重要なスポーツイベントの1つであり、これに匹敵するのは五輪だけであるとみている。ハイセンスにとって、誉れ高いFIFAワールドカップのスポンサーとなることは、自社ブランドの大規模なマーケティング機会としてだけでなく、企業全体にとっても重要かつ戦略的なイニシアチブとなる。

劉氏は「何年もの間、ハイセンスはスポーツ・スポンサーシップを通じて豊富な経験を培いブランドの成長を達成してきた。われわれは今後、2018年FIFAワールドカップで最大の挑戦に臨むことを光栄に思っており、真に国際的なブランドとしてハイセンスの世界的な認知度と経済的価値を大幅に向上させると信じている。ワールドカップは世界のサッカー界における最高レベルの試合と人気を兼ね備えており、われわれが参加するには最適なプラットフォームである」と語った。

さらに、ハイセンスは2018年FIFAワールドカップで技術的な専門知識と製品を提供するとともに、FIFAとの共同研究開発イニシアチブを推進してディスプレー技術の限界をさらに広げてゆく。

ファトマ・サムラFIFA事務局長は「FIFAはハイセンスが2018年ロシアFIFAワールドカップの公式スポンサーとして参加することを喜んで歓迎する。われわれはハイセンスとともに、FIFAワールドカップのプロモーションに取り組むことを楽しみにしている。とりわけ中国では、ハイセンスが消費者家電製品の市場リーダーであり、サッカーの人気が高まり続けている」と語った。ジャンニ・インファンティノFIFA会長も、ハイセンスが公式スポンサーとなったことを祝い、胸がときめいているとのメッセージを送った。

ハイセンスは国際化戦略の大半を、スポーツマーケティングに積極的に取り組んでブランド認知度を高めることについやしてきた。長年にわたり、ハイセンスは欧州サッカー連盟(UEFA)欧州選手権2016、Nascar、XFINITYシリーズ、Joe Gibbs Racing、全豪オープン、ドイツのFCシャルケ04などの主なスポーツイベントやチームをスポンサーとして支援してきた。これらの活動はハイセンスの革新的な高価値製品と相まって、同社が2017年に向け世界3位のテレビメーカーとしての地位を保つことに寄与した。(注1)

(注1)IHS Markitが報告した2016年の世界のテレビ販売台数に基づく

Photo link: http://photos.prnasia.com/prnh/20170406/0861703330

写真キャプション:公式発表するハイセンスの劉洪新社長とFIFAのファトマ・サムラ事務局長

ソース:Hisense

Hisense Becomes Official Sponsor of 2018 FIFA World Cup(TM)

PR68088

BEIJING, April 6, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On April 6th 2017, in a joint press conference held with FIFA, Hisense

announced its status as an official sponsor of the 2018 FIFA World Cup,

becoming the first-ever Chinese consumer electronics brand to sponsor the

tournament.

As an Official FIFA World Cup Sponsor, Hisense will engage in an array of

global marketing and advertising activities for both the 2017 Confederations

Cup and 2018 FIFA World Cup, reaching more than 200 territories in the process

and greatly enhancing international exposure for the brand. Hisense will be

able to associate its logo with the forthcoming FIFA events mentioned above, as

well as numerous other rights that include access to advertising boards in

stadiums, on-screen credits and other various creative marketing opportunities

on-and-off the pitch during the events.

The President of Hisense Group, Mr. Liu Hongxin, sees the FIFA World Cup as one

of the most significant sporting events in the world, rivaled only by the

Olympic Games. For Hisense, sponsoring the prestigious tournament not only

serves as a massive marketing opportunity for the brand, but also as a crucial,

strategic initiative for the entire enterprise. "Over the years, Hisense has

earned a lot of experience and brand growth through sports sponsorships,"

expressed Mr. Liu.

"We are honored to take on our biggest challenge yet with the FIFA 2018 World

Cup, and believe it will vastly improve global awareness and economic value for

Hisense as a truly international brand. The World Cup brings together the

highest level of competition and prestige in football worldwide, making it the

perfect platform for us to be a part of."

Additionally, Hisense will offer its technical expertise and products

throughout the 2018 FIFA World Cup while also engaging in a joint R&D

initiative with FIFA to further push the boundaries of display technology.

FIFA Secretary General, Fatma Samoura said, "FIFA is delighted to welcome

Hisense on board as an official sponsor of the 2018 FIFA World Cup Russia. We

look forward to working with them to promote the competition, particularly in

China, where the company is a market leader in consumer electronics, and where

the popularity of football continues to grow." FIFA president Gianni Infantino

also sent his congratulations and excitement for the partnership.

A large part of Hisense's international strategy has been to actively engage in

sports marketing to raise brand awareness. Over the years, Hisense has

sponsored major sporting events and team sponsorships like UEFA's Euro 2016,

Nascar's XFINITY series, Joe Gibbs Racing, the Australian Open, and Germany's

FC Schalke 04. These activities, coupled with Hisense's innovative high-value

products, have helped the brand maintain its status as the NO.3 television

manufacturer worldwide1 into 2017.

1According to 2016 global TV unit sales data reported by IHS Markit

Photo link: http://photos.prnasia.com/prnh/20170406/0861703330

Photo caption: President Liu Hongxin of Hisense and FIFA Secretary General

Fatma Samoura at the Official Announcement

Source:Hisense

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