ホットモブが、ブランドセーフティー の「Video First View Ad Network」を発表
ホットモブが、ブランドセーフティー の「Video First View Ad Network」を発表
AsiaNet 68056
【香港2017年4月6日PR Newswire】アジア最大級のハイブリッド・モバイル広告マーケットプレースを運営する「ホットモブ(Hotmob)」は3日、Video First View Ad Network(動画ファーストビュー・アドネットワーク)の提供を発表した。精選したプレミアムなモバイルアプリとウェブサイトの在庫にて、ブランドセーフティーに対応したビューアブルインプレッションを最大化できる。
バナー広告が甚だしく表示されている昨今、モバイルアプリやブラウザーの画面一杯に広告で塞がれ、ユーザーがコンテンツに集中できなくなる。Googleの調査によると、98%の18歳から34歳までのスマートフォン利用者が、モバイルデバイスで動画を視聴する方が集中できるという結果になっている。そして、従来のテレビよりも視聴時間が長い。
ナショナル・ブランドは、動画広告の訴求でより深いメッセージをオーディエンスに伝えることができる。動画広告フォーマットの優れた視認性は、より高いCPMを発生することから、パブリッシャーはデジタル広告主のコンテンツを表示するとき、モバイルプラットフォームでブランド・キャンペーンを行うことを一層重視する。また、これは他のいかなるデジタル広告フォーマットよりモバイル動画広告への支出の伸びが速い理由である。
ホットモブのジョニー・ウォン最高経営責任者(CEO)は、「広告主は広告の場所、プラットフォームの品質と視認性を重視しながら、プレミアムな動画配信在庫を常に求めている。Video First View Ad Networkは精度の高いブランドセーフを担保し、適切なコンテンツを持つモバイルアプリとウェブプラットフォームだけにナショナル・ブランドの動画広告を表示させるため、良質なスマートフォン利用者を高精度にターゲティングすることができる。」と述べた。
Video First Viewのインスタント再生機能は、ホットモブ独自の動画テクノロジーを採用し 、広告キャンペーンにより優れた視認性を提供。ユーザーがモバイルのアプリやウェブページを開いた瞬間に広告がユーザーの目線を引きつけ、自然な形で動画の再生が始まる。広告ユニットはアバブ・ザ・フォールドに少なくとも3秒間連続で再生され、100%の視認性を担保できる。また、ビューアブル動画広告インプレッションに関するMRCガイドラインを遵守している。
▽ホットモブ(Hotmob)について
ホットモブ(Hotmob)は、アジア最大級のハイブリッド・モバイル広告マーケットプレースを運営するモバイルマーケティング会社。アジア全体で急増する広告ニーズに対応するために、独自のアドテクノロジーと安定した広告配信プラットフォームにより、プレミアムかつ成果重視のモバイル広告ソリューションを提供している。
Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160426/8521602685LOGO
ソース:Hotmob Limited
(日本語リリース:クライアント提供)
Hotmob Launches Video First View Ad Network that Complies with Brand Safety
PR68056
HONG KONG, April 3, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Hotmob, the leading mobile marketing company that operates the largest hybrid
mobile advertising marketplace in Asia region, today announced the launch of
Video First View Ad Network curating selected premium mobile app and web
inventories that comply with brand safety and can achieve viewable impression.
Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160426/8521602685LOGO
Today smartphone users are frequently exposed to static banner ads and are
distracted by the apparent clutter on mobile apps and within browsers. The
average users now spend more time watching videos on mobile devices than
watching traditional broadcast TV, given that 98 percent of 18- to 34-year-old
users find themselves less distracted when watching videos on smartphones
according to Google's research.
Advertising with mobile videos enables brands to convey a more in-depth message
to the audience. The video ad format's high visibility can command higher CPM,
which is why publishers are making more of their content available for digital
advertisers to run brand campaigns on mobile platforms. It is also why spending
on mobile video advertising is already growing faster than any other digital
advertising formats.
Hotmob CEO Johnny Wong said, "Advertisers continue to demand for more premium
video inventory with emphasis on ad position, editorial quality of the platform
and viewability. Video First View Ad Network provides brand-safe environments
where brands' video ads will only appear on mobile apps or web platforms with
appropriate content that are highly targeted to quality local smartphone users."
Video First View's advanced instant play feature is driven by Hotmob's
proprietary video technology that offers high visibility for a campaign. The ad
appears when user opens an app or mobile web page from the Video First View Ad
Network, which captures the user's attention without an explicit action to
start the video. The mobile video ad unit achieves 100 percent viewability as
it is positioned above the fold and it is visible on mobile screen for at least
3 consecutive seconds, thus adhering to the MRC's guideline for mobile viewable
video ad impression.
About Hotmob
Hotmob is the leading mobile marketing company that operates a hybrid mobile
advertising marketplace to offer premium and performance-driven mobile
advertising solutions, which are facilitated by proprietary advertising
technologies and robust ad-serving platforms to meet the growing demand from
businesses across Asia region.
SOURCE Hotmob Limited
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