トム・ディクソン氏が手掛けたジョニーウォーカーブルーラベルカプセルシリーズがミラノデザインウィーク2017でお披露目

ジョニーウォーカー

2017/4/7 11:25

トム・ディクソン氏が手掛けたジョニーウォーカーブルーラベルカプセルシリーズがミラノデザインウィーク2017でお披露目

AsiaNet 68120

ミラノ、2017年4月6日/PRニュースワイヤー/ --

高く評価を受けている英国デザイナー、トム・ディクソン氏(大英帝国四等勲位)が手掛けたリミテッドエディションデザインのジョニーウォーカーブルーラベルカプセルシリーズの内覧会が今週開催されるミラノデザインウィークのディクソン展の一環として優雅なテアトロ・マンゾーニ劇場で行われる予定です。

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ラグジュアリーなスコッチ・ウイスキーが持つ希少価値、技能、伝統にインスパイアされた、エクスクルーシブなジョニーウォーカーブルーラベルシリーズには、オーダーメイドボトルデザイン、アイスバケット、コースター、ボトルキャップが含まれます。リミテッドエディションデザインのカッパ―色のアクセントは、ディクソンの現代風デザインの特徴であり、また意図的にウイスキーづくりの技術を認め、ウイスキーの蒸留用ポットスチルを連想させるカッパ―色のテーマを取り入れています

ミラノデザインウィークでのジョニーウォーカーとのコラボレーションについてトム・ディクソン氏は次のように述べています。「ジョニーウォーカーのマスター・ブレンダ―であるジム・ビバレッジ氏と1人のデザイナーとの共通点はわずかだと思われるかもしれませんが、素晴らしい原料を用いて真の深い味わいを持つ製品引き出すために要する忍耐と実験の観点から考えると、類似点が見えてきます。」

「Striding Manのロゴのように留まっていないことも大切だと信じています。あらゆる歴史的観点から見ても、このロゴは現代的であり続けており、未来を見据えた進歩を表しています。銅製ポットスチル、オーク樽、伝統製品を生み出すのに必要な優れた専門知識、これら全てが思考する上で役立ちました。」

技能と高級品を開拓してきた2人がミラノデザインウィークで協力するのは今回が2年目です。前回2016年のコラボレーションでは、ディクソン氏は類を見ないジョニーウォーカーブルーラベルのインスタレーションアートを創造しました。

ジョニーウォーカーのマスター・ブレンダ―、ジム・ビバレッジ氏は、「トムと私の各々の作業での取り組みは、何か意味のあるものを作り出したいというアイデアと衝動から始まりました。『アイデア』の部分は簡単ですが、本当に困難なのは物事が最終的にまとまり出す前の耐え難い容赦のない試行錯誤の期間です。」と述べています。

「ジョニーウォーカーブルーラベルとトム・ディクソン氏が本当に自然に調和していると感じさせるのは当社の経験であり、技能への専心によるものだと私は思っており、ミラノデザインウィークはこの最新のコラボレーションを発表する素晴らしい瞬間です。」

室内装飾品の世界最大規模の展示会で最新作を体験するため、50万人近くの人々が毎年ミラノに押しかけています。展示物は市内至る所で出現し、参加者は5日間を世界で最も有力な現代アートデザイナー達の作品を堪能できます。

今年のコラボレーションの一環として、ジョニーウォーカーはテアトロ・マンゾーニ劇場でメンタリング・セッションも主催します。グローバルブランドアンバサダーのトム・ジョーンズ氏がスコッチ・ウイスキーを特徴づける様々な香りを巡って貴賓をエスコートし、また招待客はバーでジョニーウォーカーのカクテルを楽しむことができます。

ジョニーウォーカーのグローバルブランドディレクターであるガイ・エスコルメ氏は次のように述べています。「経験と芸術的ビジョンを備えたトムは、当社が極めたブレンドに対するこの新デザインに自分らしさを出すのにうってつけの人物です。今回のコラボレーションは2つの世界的に有名なラグジュアリーなブランドの背後にある創造性と情熱を表しています。ウイスキー愛飲者は年内には手にすることができます。」

トム・ディクソン氏によるリミテッドエディションデザインのジョニーウォーカーブルーラベルカプセルシリーズは、ヨーロッパ、中南米、アジア、アフリカの選ばれた市場で2017年10月より発売され、180英ポンド以上の推奨小売価格にて祭りの季節を通して目の肥えたウイスキー愛飲家に贈るのに最適なレアでラグジュアリーなギフトになります。

http://www.instagram.com/johnniewalker でジョニーウォーカーブルーラベルカプセルシリーズに関する新しいインスタグラムのストーリーをご覧ください。

https://secure.johnniewalker.com/en/our-whisky/limited-edition-whiskies/blue-label-limited-edition/

ソース:ジョニーウォーカー

(日本語リリース:クライアント提供)

The Johnnie Walker Blue Label Capsule Series by Tom Dixon Unveiled at Milan Design Week 2017

PR68120

MILAN, Apr. 6, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    Acclaimed British designer Tom Dixon OBE has created The Johnnie Walker

Blue Label Capsule Series, which will be previewed at the elegant Teatro

Manzoni theatre as part of Dixon's exhibition at Milan Design Week this week.

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/486402/Johnnie_Walker_1.jpg )

    

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/486408/Johnnie_Walker_2.jpg )

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/486404/Johnnie_Walker_3.jpg )

    Inspired by the rarity, craft and heritage of the luxury Scotch Whisky, the

exclusive Johnnie Walker Blue Label Capsule Series by Tom Dixon encompasses a

bespoke bottle design, ice bucket, coaster and bottle cap. The copper accents

in the Limited Edition Design are characteristic of Dixon's contemporary

designs and are also a deliberate nod to the art of whisky-making, the copper

theme evoking the pot stills used during whisky distillation.

    Speaking about his collaboration with Johnnie Walker at Milan Design Week,

Tom Dixon said: "The parallels between Johnnie Walker Master Blender Jim

Beveridge and a designer might seem tenuous but when you think of it in terms

of taking excellent raw materials and using patience and experimentation to

extract a product with real resonance, then you can start to see the

similarities.

    "I also believe it is important not to remain static - like the Striding

Man logo - with all its historic references it still looks contemporary and

represents progressing forward and looking to the future. The copper stills,

the oak barrels, the supreme expertise needed to produce a classic product -

this was all instrumental to my thinking."

    This is the second year that the two pioneers of craft and luxury have

partnered at Milan Design Week, following a collaboration in 2016 that saw

Dixon create a one-of-a-kind Johnnie Walker Blue Label bottle art installation.

    Johnnie Walker Master Blender Jim Beveridge said: "What Tom and I each do

in our work starts with an idea and an urge to create something meaningful. The

'ideas' part is easy, the real challenge is in the trying and the relentless

experimentation before, eventually, things begin to come together.

    "For me, it is our experience and dedication to our craft that make Johnnie

Walker Blue Label and Tom Dixon feel like a really natural fit, and Milan

Design Week is a great moment to announce this latest collaboration."

    Nearly half a million people descend on Milan every year to experience the

latest in interior furnishings at the largest fair of its kind in the world.

Exhibitions pop-up all across the city and attendees can spend five days

appreciating the work of the world's most important contemporary designers.

    As part of this year's collaboration, Johnnie Walker is also hosting

mentoring sessions at Teatro Manzoni. Global Brand Ambassador Tom Jones will

walk VIPs through the diverse flavours that define the Scotch Whisky and guests

will be invited to enjoy a Johnnie Walker cocktail serve at the bar.

    Johnnie Walker Global Brand Director Guy Escolme said: "Tom's expertise and

artistic vision make him the perfect person to put his mark on this new design

for our pinnacle blend. This collaboration expresses the creativity and passion

behind two world-famous luxury brands. It will be available to whisky lovers

later in the year."

    The Johnnie Walker Blue Label Capsule Series by Tom Dixon will be available

to purchase from October 2017 in selected markets across Europe, Latin America,

Asia and Africa, making it the perfect, rare and luxurious gift to give to

discerning whisky lovers during the festive season with an RRP from GBP GBP180.

    For more information on The Johnnie Walker Blue Label Capsule Series by Tom

Dixon go to  

https://secure.johnniewalker.com/en/our-whisky/limited-edition-whiskies/blue-label-limited-edition

or visit www.instagram.com/johnniewalker

[http://www.instagram.com/johnniewalker ].

SOURCE: Johnnie Walker

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