グッチがMR PORTER通じ限定カプセルコレクションを発売へ
グッチがMR PORTER通じ限定カプセルコレクションを発売へ
AsiaNet 68133 (0524)
【ロンドン2017年4月10日PR Newswire=共同通信JBN】受賞歴のあるメンズファッションの世界的なオンラインショップMR PORTERは、世界の主要な高級ファッションブランドの1つであるグッチ(Gucci)とともに、デザイナーのアレッサンドロ・ミケーレのクリエーティブな指導による限定的なカプセルコレクションを近く発売すると発表した。
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/487843/MR_PORTER_x_Gucci_Exclusive_Capsule.jpg
5月18日にお目見えするこの43点のカプセルコレクションは、アーバニズムと自己表現に着想を得るとともに、クラシック仕立てのシルエットとエキセントリックなスポーツウエアに基づいている。このコレクションは既製服、シューズ、アクセサリーをカバーし、グッチのリッチな生地や仕立てをくっきりとしたオレンジとイエロー、紺碧のブルーとボルドーレッドの鮮やかなカラーパレットの中に溶け込ませている。
コレクションを通じて中心となっているのは、ハチやトラなどのグッチのアイコニックなモチーフや、スケルトンやネコなど最新のモチーフであり、これらはブレザーの身ごろや洗いざらしのジーンズのポケットなどにおどけたように描かれている。際立った作品には、ライラック・フィル・クーペ・シャツ、ヤードウール・ジャカード・クルーネックセーター、ペーズリー模様のプリントとトラが刺しゅうされたブルーベリー色のテクニカルジャージー・ジップドジャケット、印象的なミモザが描かれたGG壁紙プリントのアイコニックなホースビット・ローファーなどがある。
コレクションにはこのほか、洗いざらしの5つポケットのブルージーンズ、プレパラトリースクール風テーラードジャケットとズボン、フォーマルスーツ2種、テクニカル・スポーツウエアや、レザーブレスレット、カフスボタン、ネクタイ、腕時計、スカーフなどの小物アクセサリーがある。イエローグッチ・ラベルはこれらすべてについて、この限定カプセルコレクション用に既製品を用意している。
この限定カプセルコレクションは、MR PORTERのトラディショナルな英国仕立てのルーツとグッチのイタリア・ロマン主義の模範的な結合であり、すべての作品は快活な精神とエクセントリシティに深く根ざしたものである。
MR PORTERのソーシャルメディア、電子メール、ウェブサイト、アプリ・プラットフォームを通じた統合的なグローバルなマーケティング・キャンペーンによりこのパートナーシップが立ち上げられ、最終的にロンドンでのMR PORTER x GUCCIの独占ビデオで完成する。
「われわれはこの独占的なプロジェクトで、現在デザインにおいて極めて活気と影響力を持っているグッチと提携することにわくわくしている。アレッサンドロとそのチームの才能は、このアイコニックな作品のユニークなカプセルコレクション全体を通じて真に輝いており、これらのコレクションすべてが世界の顧客に直ちに大いに受け入れられることになると確信している」(MR PORTERのマネジング・ディレクター、トビー・ベイトマン氏)
「われわれは、昨年のNet a Porterのための限定的カプセルコレクションの成功に基づいて、今回はMr Porterとの新たなカプセルコレクションを構築することをうれしく思う。Mr Porterの顧客は、マーケットプレイスの最も博識で洗練されたメンズウエア・ファッションの消費者であることは疑いない」(グッチの社長兼最高経営責任者(CEO)のマルコ・ビッザーリ氏)
価格は140英ポンド/200米ドルから2030ポンド/3350ドルまで
現行のグッチ・コレクションは以下を参照。
https://www.mrporter.com/mens/designers/gucci
▽MR PORTER.COMについて
MR PORTERは2011年2月に創業、世界最高のメンズウエアと高級ブランドからの比類のない製品提供を組み合わせて、受賞歴のある世界的なメンズスタイルの小売りショップとしての地位を確立した。そのブランドにはイヴ・サンローラン、プラダ、グッチ、ブルネロ・クチネリ、エルメネジルド・ゼニア、モンクレール、アクネ・ストゥディオズ、APC、Kingsman(キングズマン)、トムフォード、Common Projects(コモン・プロジェクト)、IWCシャフハウゼン、Bremont(ブレモン)などがある。MR PORTERは、最高級メンズウエアに加え、精巧な腕時計、化粧品、パーフォーマンス、スポーツ、テクノロジー、ライフスタイルなどの成長、産業部門にも携わっている。さらにMR PORTERは、MRPORTER.COM.を通じて、オンラインのショッピング週刊誌The Journal、隔月発行の新聞The MR PORTER Post、1日数回のデジタルニュースソースであるThe Dailyなどにより比類ないコンテンツを出版している。MR PORTERのビデオ・コンテンツもストリーミングが可能で、同社が保有するApple TVアプリでショッピングできる。MR PORTERは世界170カ国以上にエクスプレス配送(ニューヨーク、ロンドンは同日配送、英国、米国、ドイツ、フランスは翌日配送)しているほか、モバイル、タブレット、デスクトップ、電子メール、電話によるシームレスなショッピング体験、特徴的な白と黒のパッケージング、簡単な返却、24時間年中無休で応対可能なマルチリンガルな顧客ケアやパーソナルショッピング・チームなど比類なき顧客サービスを提供する。
(Instagram: @mrporterlive / Facebook: #mrporterlive/ Wechat: MRPORTERLIVE)
▽グッチ(GUCCI)について
1921年にフィレンツェで創設されたグッチは、世界の主要な高級ファッションブランドの1つで、創造性、イノベーション、イタリア的クラフトマンシップにおいて名高い名声を保っている。グッチは、一連の強力な高級、スポーツ、ライフスタイルのブランドを所有するアパレルおよびアクセサリーの世界リーダーであるKering Groupの一部である。
グッチの詳細は、ウェブサイトhttp://www.gucci.com 参照。
ソース:MR PORTER.COM
▽問い合わせ先
英国
Mark Blundell
mark.blundell@mrporter.com
Tel: +44-020-3471- 5491
米国
Danny Jestakom
danny.jestakom@mrporter.com
Tel: +1-212-901-3068
アジア太平洋
Nick Troedson
nick.troedson@mrporter.com
Tel: +852-3018-6076
Gucci To Launch Exclusive Capsule Collection On MR PORTER
PR68133
LONDON, Apr. 10, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--
MR PORTER, the award-winning global online destination for men's style, along
with Gucci, one of the world's leading luxury fashion brands, is pleased to
announce the upcoming launch of an exclusive capsule collection under the
creative direction of Alessandro Michele.
Photo -
https://mma.prnewswire.com/media/487843/MR_PORTER_x_Gucci_Exclusive_Capsule.jpg
Debuting on MR PORTER on May 18th, the 43-piece capsule collection is inspired
by urbanism and self-expression, anchored in classic tailoring silhouettes and
eccentric sportswear. The collection is across ready to wear, shoes and
accessories and infuses the House's rich textures and fabrications in a vivid
colour palette of zesty oranges and yellows, azure blues and Bordeaux reds.
Predominant through the collection are Gucci's iconic motifs such as the bee
and tiger, and the newest additions, such as the skeleton and the cat, that are
playfully emblazoned across the body of a blazer or pocket of a pair of washed
jeans. Stand out pieces include a lilac fil coupe shirt, a yard wool jacquard
bee crewneck sweater, a blueberry-coloured technical jersey zipped jacket with
paisley print and embroidered tiger, and a pair of iconic horsebit loafers in a
GG wallpaper print elaborated in striking mimosa.
The rest of the collection features blue-washed five pocket jeans, prep
school-inspired tailored jackets and trousers along with two formal suits,
technical sportswear, and small accessories including leather bracelets,
cufflinks, ties, watches and scarves. A yellow Gucci label will feature across
each ready to wear piece, unique to this exclusive capsule collection.
This exclusive capsule collection is an exemplary union of MR PORTER's
traditional English-tailoring roots and Gucci's Italian romanticism, and all
pieces are anchored in a lightness in spirit and eccentricity.
An integrated global marketing campaign will launch this partnership across MR
PORTER's social media, email, and website and app platforms, culminating in an
exclusive MR PORTER x GUCCI video shot on location in London.
"We are the thrilled to partner with Gucci on this exclusive project, at a time
when the House is so vibrant and influential in its designs. Alessandro and his
team's talents truly shine through with this unique capsule collection of
iconic pieces, all of which we're sure will be an instant success with our
global customer."
Mr Toby Bateman, Managing Director, MR PORTER
"We are pleased to build on the success of our exclusive capsule collection for
Net a Porter last year with a new capsule this time for Mr Porter, whose
clients are unquestionably some of the most knowledgeable and sophisticated
menswear fashion consumers in the marketplace."
Mr Marco Bizzarri, President and CEO, Gucci
Prices range from GBP140 / $200 to GBP2,030 / $3,350
To view the current Gucci Collection:
https://www.mrporter.com/mens/designers/gucci
MRPORTER.COM
MR PORTER launched in February 2011 and has established itself as the
award-winning global retail destination for men's style, combined with an
unparalleled product offering from the world's best menswear and luxury brands
- including Saint Laurent, Prada, Gucci, Brunello Cucinelli, Ermenegildo Zegna,
Moncler, Acne Studios, APC, Kingsman, Tom Ford, Common Projects, IWC
Schaffhausen and Bremont. MR PORTER complements its best-in-class menswear with
evergrowing, industry-advancing categories, such as fine watches, grooming,
performance, sport, tech and lifestyle. Additionally, MR PORTER publishes
unmatched content through its weekly shoppable digital magazine, The Journal,
its bimonthly newspaper, The MR PORTER Post, and its bite-sized,
several-times-a-day digital news source, The Daily, all powered by
MRPORTER.COM. MR PORTER video content is also streamable and shoppable from its
very own Apple TV app. MR PORTER champions unparalleled customer service with
express worldwide shipping to more than 170 countries, including same-day
delivery to New York and London and next day delivery to the UK, US, Germany
and France, a seamless shopping experience across mobile, tablet, desktop,
email and telephone, signature white and black packaging, easy returns and a
multi-lingual customer care and personal-shopping team who are available 24/7,
365 days a year.
(Instagram: @mrporterlive / Facebook: #mrporterlive/ Wechat: MRPORTERLIVE)
GUCCI
Founded in Florence in 1921, Gucci is one of the world's leading luxury fashion
brands, with a renowned reputation for creativity, innovation and Italian
craftsmanship. Gucci is part of the Kering Group, a world leader in apparel and
accessories that owns a portfolio of powerful luxury and sport and lifestyle
brands. For further information about Gucci, visit http://www.gucci.com.
SOURCE: MR PORTER.COM
CONTACT: For more information, please contact:
UK
Mark Blundell
mark.blundell@mrporter.com
Tel: +44-020-3471- 5491;
US
Danny Jestakom
danny.jestakom@mrporter.com
Tel: +1-212-901-3068;
APAC
Nick Troedson
nick.troedson@mrporter.com
Tel: +852-3018-6076
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