名創優品「メイソウ」が3月30日にインドネシアでグローバルパートナーコミュニケーションミーティングを開催

Miniso Japan

2017/4/14 10:25

名創優品「メイソウ」が3月30日にインドネシアでグローバルパートナーコミュニケーションミーティングを開催

AsiaNet 68163

 【ジャカルタ(インドネシア)2017年4月14日PR Newswire】「商業不動産企業と未来の新しいリテール事業のウィン・ウィンな関係-2017年名創優品「メイソウ」グローバルパートナーコミュニケーションミーティング(CO - WIN Ways of Win-Win Commercial Real Estate Enterprises and Future New Retail Business - 2017 MINISO Communication Meeting for Global Partners)」がインドネシアのJakarta Pullman Hotel(プルマン・ジャカルタ・インドネシア)で開催された。名創優品「メイソウ」のグローバル共同創業者兼チーフデザイナーの三宅順也氏とグローバル共同創業者兼最高経営責任者(CEO)で「新しいリテール」の専門家でもある葉国富氏、150人以上の商業用不動産事業者らが会合に出席した。

 2016年は「中国実体経済の最も厳しい年」といわれている。ほとんどの有名ブランドでは売上が前年より大きく落ち込んだが、名創優品「メイソウ」は100億元近い売上を達成し、2016年に「小売業の奇跡」を起こした。

 一部有名ブランドが巨大な難問に直面する中、創業わずか3年のブランドである名創優品「メイソウ」が大きく前進して急成長を遂げた理由は何か。名創優品「メイソウ」はこの会合で、インドネシアの代表らに同社の発展モデルと成功のポイントを説明した。

 名創優品「メイソウ」は伝統的な小売業の常識をあえて破るブランドである。例えば、名創優品「メイソウ」は顧客本位、つまり「若い世代の買い物のストレスを軽減し、顧客に幸福感を届ける」ことを目指している。その結果、顧客の生活の質を向上させる「高品質、創造的、低価格」という商品理念を常に掲げてきた。

 商品開発の初期の段階で名創優品「メイソウ」は顧客のニーズと好みを把握するために世界中の市場を調査する。そのため特別に200人以上の専門バイヤーを雇用した。彼らはすべての情報を集めてデザインチームに報告し、情報に基づく開発計画を作成する。さらに、名創優品「メイソウ」は生産工程においても伝統を打ち破った。高品質の商品を生産するため、各業界の優れたサブライヤーと協力し、即金での一括購入とサプライチェーンの改善によりコストを引き下げ、「高品質、低価格」を実現している。

 インドネシアパートナーの代表の1人は会合で、「名創優品「メイソウ」との協力関係は有力企業間の資源共有、利点の相互補完、連携の良い選択が可能になるだけではなく、長期的な協力の戦略的な決定でもある。そしてそれは、インドネシアの資源を融合し、インドネシアの小売業界の発展を促進するためにも極めて重要である。」と述べた。

▽問い合わせ先

Myra He

86-20-36228788-8838

myra@miniso.com

(日本語リリース:クライアント提供)

MINISO Held Communication Meeting for Global Partners in Indonesia On March 30

PR68163

JAKARTA, Indonesia, April 14, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On March 30, 2017, the "CO - WIN Ways of Win-Win Commercial Real Estate

Enterprises and Future New Retail Business - 2017 MINISO Communication Meeting

for Global Partners" was successfully held in Jakarta Pullman Hotel in

Indonesia. Mr. Miyake Junya, the global co-founder and chief designer of

MINISO, Mr. Ye Guofu, global co-founder and CEO of MINISO, specialist of "new

retail" and more than 150 commercial real estate businessmen attended the

meeting.

The year 2016 was described as "the toughest year of China's real economy". The

sales volume of most famous brands dropped dramatically over the previous year,

while MINISO achieved nearly RMB 10 billion revenue and created "a sales

miracle" in 2016.

What is the reason that some famous brands are facing huge challenge while

MINISO, a brand established for merely three years can break through and

develop rapidly? At this meeting, MINISO introduced its development model and

ways it has achieved success to the representatives of Indonesia.

MINISO is a brand dares to break the norms of the traditional retail industry.

For example, MINISO is customer oriented, namely in the goal of "relieving the

younger generation's shopping stress and making more consumers happy". As a

result, it has always insisted on producing "high-quality, creative and

low-price" products to improve consumers' quality of life.

At the early stage of product development, MINISO specially employed more than

200 professional buyers to research the global market so as to understand the

demand and favor of consumers. After they collected all the information, they

would report to the design team and make a development plan based on the

information. Besides that, MINISO also broke with tradition in the production

process. It selects top suppliers to produce products of high quality and

lowers the cost with batch and outright purchase as well as reforming supply

chain, by which it is able to realize "high quality but low-price".

One of the representatives of the Indonesian partners expressed at the meeting

that the cooperation with MINISO is not only a good choice for resource

sharing, mutual complementarities of advantages and association between strong

enterprises, but it is also a strategic decision of long-term cooperation,

which is of great importance to integrate the resources of Indonesia and

promote the development of the local retail industry in Indonesia".

Myra He

86-20-36228788-8838

myra@miniso.com

SOURCE: Miniso Japan

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