ベルスタッフがGinza Sixに東京初の旗艦店をオープン

ベルスタッフ(Belstaff)

ベルスタッフがGinza Sixに東京初の旗艦店をオープン

AsiaNet 68217

東京、2017年4月19日/PRニュースワイヤー/ --

英国モダンヘリテージのブランド、ベルスタッフ(Belstaff)が、現代の開発の最先端を行く、最近10年の東京における最大の小売り店舗である4万7千平方メートルのGinza Six(銀座シックス)に東京で初の旗艦店をオープンします。

(写真: http://mma.prnewswire.com/media/490281/Belstaff.jpg )

4月20日の一般公開に先立って、内輪のオープニングイベントが店内で行われました。この店舗では東京初のウィメンズラインと同ブランド初となるメンズウェア全商品を取り扱います。これは2016年の松坂屋名古屋店、東京と神戸の伊勢丹での売り場オープンによるベルスタッフ日本市場進出に続くものです。

東京の旗艦店オープンは、同ブランドの日本での展開と継続的な国際的拡大そして、小売りへの貢献を示しています。グローバル・アンバサダーでハリウッドの大スター、リヴ・タイラーはオープニングで報道陣やゲストに加わりました。

国際的スタイルと美のアイコンであり、3人の子を持つ母、そしてスティーヴン・タイラーの娘であるリヴ・タイラーには、20年にわたるキャリアの実績があります。リヴは14歳でモデルデビューし、その後「アルマゲドン(Armageddon)」、「ロード・オブ・ザ・リング(Lord of the Rings)」など多数の映画で主演しました。リヴが初めてベルスタッフの仕事をしたのは、デビッド・ベッカム主演の映画「アウトロー(Outlaws)」の製作責任者としてでした。その後リヴは、現代のベルスタッフの女性の精神を体現する女性パイオニア、アメリア・イアハートの足跡をたどるベルスタッフの短編映画、「フォーリング・アップ(Falling Up)」で主演しました。リヴはクリエイティブ・ディレクターのデルフィーヌ・ニヌーとともにベルスタッフの2つのコレクションをデザイン、制作し、彼女の最新2017年春夏コレクションはGinza Sixで販売されます。

旗艦店のオープンと同じ4月には、象徴的な代官山蔦屋書店において初のアーカイブ展示、「ハリウッド・レジェンド(Hollywood Legends)」を行います。これはレオナルド・ディカプリオ主演の「アビエイター」(The Aviator)や「アイアンマン(Ironman)」、「ダークナイト(Dark Knight)」、「アイ・アム・レジェンド(I am Legend)」、「トワイライト(Twilight)」など、多くのハリウッド映画に影響を与えたベルスタッフの象徴的デザインを称えるものです。

東京店自体は、軽量アイテムとオリジナル眼鏡コレクションの「銀座カプセル(Ginza Capsule)」コレクションを販売、すべて最高級の素材を使って日本で手作りしています。100平方メートルの店舗は、マカオに次ぐアジア第2の小売スペースで、ロンドン ニュー・ボンド・ストリートの旗艦店以来の大型小売店オープンとなります。

ベルスタッフCEOのギャヴィン・ヘイグは、次のように述べました:「日本で4店目のオープンとなるGinza Sixは、わが社がこの重要な市場で急速かつ戦略的に拡大していることを示しています。ファッションとスタイルに及ぼす日本の影響はグローバルとも感じられるので、この素晴らしい国を市場の柱に選んだのです。モダンヘリテージに対する日本人の審美眼と欲求は、ここでのわが社の成功の鍵です。わが社は、機能性がスタイルと同じく重要と考えて革新を続けるブランドでもあります。ソフネット(SOPHNET)との現在のパートナーシップ設立の成功により、東京の代名詞である、ストリートスタイルの影響をより受けたコレクションを紹介、世界中で好評を得ました。

わが社が日本でのウィメンズ事業を始めるのがGinza Sixであり、アンバサダーのリヴ・タイラーが出席し、現代的なベルスタッフ・ウーマンを象徴します。Ginza Sixは、顧客に最高品質の体験を提供する新たなラグジュアリーそのものです。わが社の93年の歴史の中で重要な節目となるこの歴史的オープニングに参加することを楽しみにしております」

ベルスタッフについて

ベルスタッフは、危険を冒して進む独立の精神を守りながら、冒険精神が深くしみ込んだ現代英国の伝統のブランドです。ベルスタッフの恐れを知らないスタイリッシュな探検家が、ベルスタッフの93年にわたる豊かな歴史に影響を受けながらも、現在にしっかりと根差し絶えず前向きな現代のライフスタイルに合った衣服を発見します。

ベルスタッフはロンドンに本社があり、ロンドン、ニューヨーク、ミュンヘンにショールームを構えています。ベルスタッフ製品は現在、ニューボンド・ストリートの旗艦店、欧州、米国とアジアの12店舗、世界中の厳選した卸売、およびhttp://www.belstaff.com で販売されています。

情報源:ベルスタッフ

(日本語リリース:クライアント提供)

Belstaff Opens First Flagship in Tokyo, Ginza Six

PR68217

TOKYO, Apr. 19 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     British modern heritage brand Belstaff opens its first flagship store in

Tokyo, within the 47,000 m2 retail space 'Ginza Six', the cutting edge of

modern development and the biggest retail launch in Tokyo this decade.

     (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/490281/Belstaff.jpg )

    A private opening event was held in the store, ahead of the public opening

on the 20th April. The store holds the first offering of the women's line in

Tokyo and the first complete offering of menswear from the brand. This follows

Belstaff's launch into the Japanese market in 2016, with retail spaces opened

in Matsuzakaya Nagoya, Isetan Tokyo and Kobe.

    The opening of a flagship in Tokyo showcases the brand's development in

Japan and its continued international expansion and dedication to retail.

Global Ambassador and Hollywood A-lister Liv Tyler joined press and guests for

the opening.

    Liv Tyler the international style and beauty icon, mother of three and

daughter of Steven Tyler, has an established career spanning two decades. Liv

began modeling at 14 before starring in many films including 'Armageddon' and

'Lord of the Rings'. Liv first worked with Belstaff as Executive Producer on

the film 'Outlaws' starring David Beckham. Liv then starred in 'Falling Up', a

short Belstaff film following the steps of Amelia Earhart, a female pioneer who

embodies the spirit of the modern Belstaff woman. Alongside Creative Director

Delphine Ninous, Liv has co-designed and produced two collections for Belstaff,

and her latest Spring Summer 17 offering will be available in Ginza Six.

    The flagship launches in the same month Belstaff exhibits its first Archive

exhibition,  'Hollywood Legends' in the iconic Daikanyama Tsutaya bookstore.

This is a celebration of Belstaff's iconic design which influenced many

Hollywood films, including: "The Aviator' starring Leonardo DiCaprio,

'Ironman', 'Dark Knight, 'I am Legend', 'Twilight' etc.

    The Tokyo store itself will offer an exclusive 'Ginza Capsule' collection

of lighter weight pieces and the first eyewear collection from the brand, all

hand made with the finest materials in Japan. The 100sm store is the second

biggest retail space in Asia, after Macau, and the biggest retail launch since

the flagship in New Bond Street, London.

    Gavin Haig, Belstaff CEO said: "Ginza Six, our fourth opening in Japan,

shows our fast and strategic expansion in this important market. The Japanese

influence on fashion and style can be felt globally, which is why we selected

this great country as a key pillar market for Belstaff. The Japanese

appreciation and appetite for modern heritage is key to our success here. We

are also a brand that continues to innovate, with functionality as important as

style. Our successful launch of the ongoing partnership with SOPHNET, showcased

a more street style influenced collection, which is synonymous with Tokyo, and

was well received all over the world."

    "The first launch of our women's business in Japan is at Ginza Six, with

Ambassador Liv Tyler attending and representing our modern Belstaff Woman.

Ginza Six epitomises the new luxury by offering shoppers an experience of the

highest quality. We are thrilled to be a part of this historic opening, an

important milestone in the brand's 93 year history."

    About BELSTAFF

    Belstaff is a modern British heritage brand steeped in the spirit of

adventure, protecting independent spirits to venture free. In Belstaff, the

fearless explorer and the stylish alike will discover clothing for a

contemporary lifestyle influenced by Belstaff's rich 93 year history, yet

firmly rooted in the present and forever forward-looking.

    Belstaff is headquartered in London and showrooms reside there and in New

York and Munich. Belstaff is currently sold through its flagship on New Bond

Street, and 12 stores in Europe, the United States and Asia, through select

wholesale distribution worldwide and on http://www.belstaff.com.

SOURCE: Belstaff

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中