ブッキング・ドットコムが 2017年のトラベルトレンド、「サステイナブル・トラベル」の調査結果を発表

Booking.com(ブッキング・ドットコム)

ブッキング・ドットコムが 2017年のトラベルトレンド、「サステイナブル・トラベル」の調査結果を発表

AsiaNet 68222

[2017年4月19日 東京発表] 4月22日のアースデイを迎えるにあたり、世界最大の宿泊予約サイト・Booking.com(ブッキング・ドットコム)は、各国の旅行者を対象に行った「サステイナブル・トラベル(滞在先の保全を優先した、環境に優しい旅行)」に関するアンケート調査 の結果を発表しました。国連が「サステイナブル・ツーリズムの国際年」と定めた2017年、旅行者と宿泊施設の両者に環境へのさらなる配慮が見られます。

リリースの詳細はブッキング・ドットコムのジャパンNewsroomページで日本語でご確認いただけます。(https://news.booking.com/ja/ )

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【メディアお問い合わせ先】

Booking.com PR事務局(株式会社イニシャル内)

MAIL:booking.com@vectorinc.co.jp

ブッキング・ドットコム・ジャパン株式会社 広報担当:岩崎健

MAIL:JapanPR@booking.com

日本におけるブッキング・ドットコム

2009年に渋谷に最初のオフィスを開設。現在約350名の従業員が日本国内のオフィスで働いており、内200名がインハウスのカスタマーサービスのスタッフです。国内に、6つのオフィス(東京に2ヶ所、大阪、福岡、札幌、沖縄)があります。現在、国内では約11,000軒以上の宿泊施設の予約が可能(2016年12月時点)です。

Booking.com(ブッキング・ドットコム)について

ブッキング・ドットコムは、ホテルをはじめとする様々な宿泊施設のオンライン予約における世界的なリーダーです。独立系の小規模宿泊施設から5つ星の豪華ホテルまで、お客様の旅行スタイルやニーズに合った宿泊施設を、最安値保証かつ予約手数料無料でご提供しています。当社の予約サイトは、40以上の言語に対応しており、パソコン、スマートフォン、タブレットなど様々なデジタル機器からいつでもどこでもアクセス可能で、227の国と地域、9万6,000ヶ所以上の目的地、そして115万軒以上の宿泊施設(うち約59万軒は長期滞在型宿泊施設)の宿泊予約が可能です。また、実際に宿泊施設に泊まったユーザーだけが投稿できるクチコミを1億1000万件以上掲載しており、観光・レジャー、ビジネスでのご利用と幅広いお客様のニーズに対応する宿泊予約サイトです。19年を超える経験をもとに、世界各国・184のオフィス、14,000名以上の社員、日本語を含む多言語で対応する24時間対応のカスタマーサービスが、お客様に最高の宿泊体験を提供するべく日々努力しています。

1996年に設立した、Booking.com B.V.はBooking.com(TM)(http://www.booking.com )の運営会社で、The Priceline Group(NASDAQ: PCLN)グループのメンバーです。さらに詳しい情報は、http://www.booking.com をご参照ください。また、Twitter、Instagram、Facebook、Pinterestの公式アカウントを開設しています。

(日本語リリース:クライアント提供)

Booking.com Reveals 2017 Sustainable Travel Intentions, Goals and Considerations

PR68222

AMSTERDAM, Apr. 19, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    

    To celebrate Earth Day on 22 April, Booking.com, the global leader in

connecting travellers with the widest choice of incredible places to stay, has

released findings from its global Sustainable Travel Report. In a year that the

United Nation's has designated as the International Year of Sustainable Tourism

for Development, this new research points to some promising signs when it comes

to the eco-considerations weighed by both travellers and accommodations.

    For example, the number of travellers staying in an eco-friendly or 'green'

accommodation at least once could double in this year with 65% of global

travellers expressing this intention versus 34% who stayed in one or more in

2016.

    "Just as where we stay on holiday plays a pivotal role in the enjoyment of

our trip, so it also plays an increasingly important role in helping people to

travel sustainably," comments Pepijn Rijvers, Chief Marketing Officer at

Booking.com. "Whether by serving locally grown food, using or selling local

crafts, conserving water and energy, recycling or connecting guests with the

local community, accommodations today are working on a range of sustainability

efforts and it's heartening to see travellers so keen to explore and embrace

these. Since adding eco-based interests and destination endorsements to our

Passion Search tool at Booking.com, we've also seen a growing number of

endorsements left by travellers, so the sustainable appetite is there."

    To read the full release, visit

https://globalnews.booking.com/bookingcom-reveals-2017-sustainable-travel-intentions-goals-and-considerations

.

    About Booking.com

[

http://www.booking.com/?aid=354544&utm_source=PR&utm_medium=email_pr&utm_campaign=22_01_2013

] :

    Booking.com is the world leader in booking hotel and other accommodations

online. The Booking.com website is available in over 40 languages, offers over

1.2M hotels and accommodations including more than 619,000 vacation rental

properties and covers over 105,000 destinations in 227 countries and

territories worldwide. It features over 116M reviews written by guests after

their stay. With 20 years of experience and a team of over 13,000 dedicated

employees in 187 offices worldwide, Booking.com operates its own in-house

customer service team, which is available 24/7 to assist guests in their native

languages and ensure an exceptional customer experience.

    Established in 1996, Booking.com B.V. owns and operates Booking.com(TM),

and is part of The Priceline Group (NASDAQ: PCLN). Follow us on Twitter

[http://www.twitter.com/bookingcom ],

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[http://www.booking.com?aid=304142&lang=en; ].

    For further information, contact the Booking.com Press Office:

mediarelations@booking.com

SOURCE: Booking.com

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