アリスポーツがeスポーツのオリンピックファミリー導入を目指してOCAと戦略提携

アリスポーツ (Alisports)

アリスポーツがeスポーツのオリンピックファミリー導入を目指してOCAと戦略提携

AsiaNet 68271 (0591)

【杭州(中国)2017年4月22日PR Newswire=共同通信JBN】

*2022年の杭州アジア大会公式競技にeスポーツ

総合的なスポーツプラットフォームのプロバイダーであるアリスポーツ・グループ(Alisports Group)は、アジア・オリンピック評議会(OCA)と戦略提携契約を結んだと発表した。双方はコラボを通じて、ビデオゲームのeスポーツを2022年杭州アジア大会の公式競技プログラムに含め、伝統スポーツ分野への新興競技導入で協力する。

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20170422/1831277-1

(写真説明:アリスポーツがOCAと戦略提携契約に調印)

2022年杭州アジア大会とは別に、eスポーツは2017年アシガバート・アジアインドア・マーシャルアーツゲームズ(AIMAG)および2018年ジャカルタ・アジア大会にも加えられる。OCA戦略パートナーのアリスポーツは、eスポーツ推進とイベント開催の専門知識を活用して、OCA主催大会の市場拡大支援に積極的に関与する。

OCAのアーマド・アル=ファハド・アル=サバーハ会長は「アジア・オリンピック評議会はアジアスポーツの継承、発展、向上にコミットしており、アリスポーツとの戦略提携をうれしく思う。アリスポーツの広範囲に及ぶ組織力とeスポーツ経験があらゆるスポーツの発展でOCAの役に立つと確信している」と語った。

OCAによると、今年9月のAIMAGで争われるeスポーツには、FIFA 2017、マルチプレーヤーオンラインバトルアリーナ(MOBA)、リアルタイムアタック(RTA)のゲーム様式が含まれる。これらは世界のeスポーツプレーヤーの中で最も人気があるゲーム様式で、国際eスポーツ大会(WESG)に組み込まれている。WESGはアリスポーツが昨年立ち上げた大会で、100カ国以上のプレーヤーを引き付けている。

アリスポーツは積極的にeスポーツを推進しており、長年「伝統」スポーツの舞台になってきた会場とイベントにデジタル競技会を導入する長期目標がある。アリスポーツのチャン・ダチョン創業者兼最高経営責任者(CEO)は「OCAと協力することは喜びであり、アリスポーツへの信頼に感謝したい。将来、緊密に協力して大規模ゲーム、イベント発展の新方式を開発し、スポンサーにより多くの機会と価値を提供する。eスポーツのファンだけでなく、世界のオーディエンスにさらに面白いビデオゲーム大会を紹介できることを楽しみにしている」と語った。

チャン氏は、デジタルゲーム・トーナメントがより専門的に組織され、eスポーツがいずれオリンピック大会に採用され、大会が本流エンターテインメントとして一層受け入れられることを期待すると付け加え、「そうなるのも単なる時間の問題だ」と述べた。

▽アジア・オリンピック評議会について

アジア・オリンピック評議会(OCA)はアジアのスポーツ全体を管轄する運営組織で、国際オリンピック委員会(IOC)が承認する5大陸の組織の1つである。

OCAは1982年に創設され、クウェートに本部を置いている。OCAの主要目的は、アジア青年のスポーツ、文化、教育を発展させ、スポーツを通じて国際的な敬意、友好、親善、平和を推進することである。

▽アリスポーツ・グループについて

アリスポーツ・グループ(Alisports Group)は2015年、中国の大手eコマース企業、アリババ・グループによって、アリババ・スポーツ・グループとして創設された。eコマース、メディア、マーケティング、ビデオ、家庭用エンターテインメント、クラウドコンピューティング、その他インターネット対応技術を統合し、スポーツ著作権、スポーツメディア、イベント、チケット発行などプロスポーツ業界のさまざまな局面に参画するスポーツプラットフォームを構築している。

アリスポーツは、アリババ・グループの膨大なeコマース・エコシステム、メディア・リソース、さらに、中国ニューメディアとスポーツ分野における豊かな経験を利用して、インターネットをベースにした消費者中心のスポーツプラットフォームを創出した。それはスポーツ業界関係者のために価値を生み出し、消費者とファンのチームおよびブランドへの関与を強化している。

ソース:Alisports

Alisports Signs Strategic Partnership with OCA to Bring eSports to the Olympics Family

PR68271

HANGZHOU, China, Apr. 22, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--

eSports will be an Official Sport at the 2022 Asian Games in Hangzhou

Alisports Group (Alisports), the comprehensive sports platform provider, has

announced a strategic partnership with the Olympic Council of Asia (OCA).

Through this collaboration, the two will work together to bring Electronic

Sports (eSports), or video games, to the official sports program of the 2022

Asian Games in Hangzhou, introducing this emerging class of competition into

the field of traditional sports.

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20170422/1831277-1

Apart from the 2022 Hangzhou Asian Games, eSports has also been added to the

2017 Ashgabat Asian Indoor and Martial Arts Games (AIMAG), and the 2018 Jakarta

Asian Games. Leveraging its expertise in eSports promotion and event

organization, Alisports, as OCA's strategic partner, will be an active

participator in helping expand the market for games organized by the

association.

OCA President Sheikh Ahmad Al Fahad Al Sabah, said, "The Olympic Council of

Asia is committed to the heritage, development and improvement of Asian sports,

and we are extremely pleased about the strategic partnership with Alisports. We

are sure that the extensive organizing capabilities of Alisports, and their

experience in eSports, will assist OCA in developing all sports."

According to OCA, eSports to be contested at the 2017 AIMAG this September will

include FIFA 2017, Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) and Real Time Attack

(RTA) gaming types. These are the most popular gaming types among global

eSports players and were incorporated into the World Electronic Sports Games

(WESG), which was launched by Alisports last year and attracted players from

over 100 countries.

Alisports actively promotes eSports and has a long-term goal of introducing

these digital competitions into venues and events that have long been showcases

for "traditional" sports. Zhang Dazhong, Founder & CEO of Alisports said, "It's

our pleasure to work with OCA and we would like to thank them for their faith

in Alisports. In the future, we will work closely together to develop new modes

of developing big games and events, and to provide sponsors with more

opportunities and value. We look forward to presenting more exciting video game

competitions to not only eSports lovers but also a global audience."

Zhang added that he expects eSports to eventually be featured at the Olympic

Games, as digital games tournaments are being more professionally organized,

and their competitions more accepted as mainstream entertainment. "It's only a

matter of time," he said.

About The Olympic Council of Asia

The Olympic Council of Asia (OCA) is the governing body that oversees all

sports in Asia. It is one of the five continental associations recognized by

the IOC.

OCA was formed in 1982 and has its permanent headquarters in Kuwait. The main

objective of OCA is to develop sport, culture and the education of Asian youth

as well as to promote international respect, friendship, goodwill & peace

through sports.

About Alisports Group

Alisports Group (Alisports), founded in 2015 as Alibaba Sports Group by the

Chinese e-commerce giant Alibaba Goup, integrates e-commerce, media, marketing,

video, home entertainment, cloud computing and other Internet-enabled

technologies to form a sports platform that participates in different aspects

of the professional sports industry, including sports copyrights, sports media,

events, ticketing, and more.

Alisports leverages Alibaba Group's vast e-commerce ecosystem, media resources

and deep experience with China's new media and sports sectors to create an

Internet-based, consumer-centric sports platform that creates value for sports

industry participants and enhances consumers and sports fans' engagement with

teams and brands.

SOURCE  Alisports

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