ジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・バーボンカスク&ライフィニッシュはイノベーション・テイスト
ジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・バーボンカスク&ライフィニッシュはイノベーション・テイスト
AsiaNet 68304 (0609)
【ロンドン2017年4月25日PR Newswire=共同通信JBN】挑戦?ウイスキーのテイストがまるで異なる世界を想像してみよう。そこでは、ライウイスキーの強烈な甘さ、丁寧につくり上げられたスコッチの深みと繊細さの組み合わせが醸し出す驚異のフレーバーを体験できる。
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/493868/Johnnie_Walker.jpg )
これは、世界最大の売上高を誇るスコッチウイスキー・ブランド(注)、ジョニーウォーカーの独創的なブレンドチームがジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・バーボンカスク&ライフィニッシュ(Johnnie Walker Blenders' Batch Bourbon Cask & Rye Finish)をつくるに際して自らに課した試練である。限定版の新ブレンドはジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ(Johnnie Walker Blenders’Batch)ポートフォリオの第2弾にして最新のイノベーションである。このポートフォリオは、200年以上にわたりジョニーウォーカーの小さなブレンド専門家チームを駆り立ててきた在来技法に挑戦し、スキルと果てしないフレーバー追求を明らかにするエクスペリメンタル・スコッチウイスキー・シリーズである。
40年余り前にウイスキーづくりの旅を開始し、1990年代をケンタッキーでバーボンとライをブレンドして過ごしたマスターブレンダー、ジム・ビバレッジ博士がインスピレーションを得たジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・バーボンカスク&ライフィニッシュは、ブレンディングの限界をかつてないほど押し広げた。
トラベルリテール(Travel Retail)など少数の特選市場で限定販売されるジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・バーボンカスク&ライフィニッシュは、200を超えるウイスキー・サンプルから選ばれてファーストフィルのバーボンカスクで熟成され、ライを貯蔵していたカスクに最長6カ月寝かされて出来上がる。ダフタウンや現在廃業したポートダンダスなどわずか5カ所の蒸留所のウイスキーから集めた新ブレンドは強い甘みを伴い、リッチで温かみがある。
ウイスキー製造工程にもたらされたマジック、創造性と実験は、ジョニーウォーカーのブレンドチームを意外な新テイスト体験の実験に突き動かし、ジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・シリーズの最新版をもたらした。スコットランドのブランド本拠地でビバレッジ博士とそのチームが研究している現行のフレーバー実験は彼らの業務の核心部分であり、ワイン、コーヒー、チョコレートなどの代替フレーバーの開発、理解を主体にしている。
ビバレッジ博士は「実験はイノベーションのカギである。それは当初からジョニーウォーカーの中心にあったもので、われわれがジョニーウォーカー・レッドラベル、ジョニーウォーカー・ブラックラベルなど理想のウイスキーを何世代も一貫してつくり出すことを可能にした」と語った。
また「われわれが今日していることは、日々製造するウイスキーを最大限優れたものにするためほぼ200年やってきたフレーバーとフレーバーの影響の実験である。現在、ウイスキーへの関心はこれまでないほど高まっており、われわれが実験中の風変わりとも思える革新的飲料を人々に試してもらう好機である。彼らはこのウイスキーを好きになるだろうし、それ以上に、どうやって生まれたかという物語を知りたくてたまらなくなると思う」と述べた。
ディアジオ・グローバル・トラベル(Diageo Global Travel)のマネジングディレクター、ダヤラン・ナヤグル氏は「ジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・バーボンカスク&ライフィニッシュは、予期しない新テイスト体験を求めるトラベラーやジョニーウォーカー・ファン、このジャンルを探求したい向きに最適の商品である」と語った。
また「トラベラーは発見、信頼性、職人技、さらに背景に本物のヒューマンストーリーのあるブランドを探している。ジョニーウォーカーには語るべき独自の物語があり、われわれは世界最大のスコッチウイスキー・ブランドによるフレーバー探索の世界を、買い物客が垣間見ることを喜んでいる。これは限定商品でもあり、免税店のジョニーウォーカー・コーナーに加えられることは本当に楽しみである」と述べた。
ジョニーウォーカーのブレンダーはウイスキーをつくるとき、バーテンダーや家庭のウイスキーファンが完璧な飲料を間違いなく手にして、オンザロック、あるいは完璧なスコッチベース・カクテルのファウンデーションとしてきちんと差し出すことを「バックバーから」考える。
ジョニーウォーカー・セレクトカスク・ライカスク・フィニッシュ(Johnnie WalkerSelect Casks - Rye Cask Finish)の最近の成功をヒントにして、トラベラーは今後、世界各地の特選免税店でジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・バーボンカスク&ライフィニッシュのボトルを手に取ることができる。
(編集者注意)
*ジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・バーボンカスク&ライフィニッシュは推奨小売価格(RRP)52.50米ドル/32.00英ポンド
*ジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・バーボンカスク&ライフィニッシュのアルコール含有量(ABV)は40%
*ジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・バーボンカスク&ライフィニッシュは1000ミリリットルのボトル入り
▽ジョニーウォーカーのブレンド専門家
ジョニーウォーカーのブレンダーの情熱、スキル、イノベーションへのコミットメントは、彼らが何世代も一貫してジョニーウォーカー・レッドラベル、ジョニーウォーカー・ブラックラベルなど理想のウイスキーをつくり出すことを可能にした。
ジョニーウォーカーのブレンダーは、スコットランド全域の蒸留所30カ所以上で丁寧につくり上げられたスコッチウイスキー800万カスク以上から選定している。すなわち、ジョニーウォーカーは競合各社が太刀打ちできないフレーバーパレットからつくられるということである。
ジョニー・ウォーカー氏本人が創業してからほぼ2世紀、6世代にわたるブレンダーは大胆な夢想家であり、義務や必要性からではなく、自分たちがしていることを愛していたためにフレーバーを操って実験してきた。ジョニーウォーカーのブレンダーが何世代も一貫してジョニーウォーカー・レッドラベル、ジョニーウォーカー・ブラックラベルなど理想のウイスキーをつくり出すことができたのは、このスキルとビジョンのたまものであった。その最新の表現は、国際販売を促進するイノベーションの重要性に常にコミットしてきたブランドからやって来る。
(注)IWSR, 2015
▽ディアジオについて
ディアジオ(Diageo)はスピリット、ビール、ワイン部門で優れたコレクションを誇るアルコール業界有数のグローバルリーダーである。ブランドとして、ジョニーウォーカー、クラウンロイヤル、J&B、ブキャナン、ウィンザーウイスキー、スミノフ、Cirocウォッカ、キャプテンモルガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスなどがある。
ディアジオはグローバル企業として展開し、世界180カ国以上で製品を販売している。ロンドン証券取引所(DGE)とニューヨーク証券取引所(DEO)の双方に上場している。ディアジオに関する詳細(人事、ブランド、業績)については、http://www.diageo.com を参照。 また情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法は、責任ある飲酒を促進するディアジオのグローバルリソース・ウェブサイトhttp://www.DRINKiQ.com を参照。
どこでも、毎日に祝杯!
ソース:Diageo Global Travel
The Taste of Innovation: Introducing Johnnie Walker Blenders' Batch Bourbon Cask & Rye Finish to Diageo Global Travel
PR68304
LONDON, April 25, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--
The challenge? Envision a world where whisky could taste genuinely
different; where you could experience a surprising flavour sensation influenced
by the intense sweetness of rye whiskey married with the depth and subtlety of
a carefully crafted Scotch.
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/493868/Johnnie_Walker.jpg )
This is the test the ingenious blending team at Johnnie Walker, the
world's number one best-selling Scotch Whisky brand[1], set themselves in
crafting Johnnie Walker Blenders' Batch Bourbon Cask & Rye Finish. The limited
edition new blend is the second and latest innovation in the Johnnie Walker
Blenders' Batch portfolio - a series of experimental Scotch Whiskies that
challenge convention and lift the lid on the skill and never-ending pursuit of
flavour that has driven the small team of expert blenders at Johnnie Walker for
over 200 years.
Inspired by the time master blender Dr Jim Beveridge, whose personal
journey making whisky began over 40 years ago, spent blending bourbons and ryes
in Kentucky in the 1990s, Johnnie Walker Blenders' Batch Bourbon Cask & Rye
Finish pushes the boundaries of blending like never before.
Available only in a small number of selected markets, including Travel
Retail, Johnnie Walker Blenders' Batch Bourbon Cask & Rye Finish has been drawn
from over 200 whisky samples, aged in first-fill bourbon casks and finished for
up to six months in former rye casks. Featuring whiskies from just five
distilleries including Dufftown and the now closed Port Dundas, the new blend
is rich and warming with an intense honeyed sweetness.
The magic, creativity and experimentation brought to life in the whisky
making process, is what drives the blending team at Johnnie Walker to
experiment with new and surprising taste experiences, resulting in this latest
addition to the Johnnie Walker Blenders' Batch series. The on-going flavour
experiments that Beveridge and his team study at the brand's home in Scotland
are a crucial part of their work, focussing on developing and understanding
alternative flavours including wine, coffee and chocolate.
"Experimentation is the key to innovation," says Dr Beveridge. "It's
something that has been at the heart of Johnnie Walker from the very beginning
and which has enabled us to consistently create perfect whiskies like Johnnie
WalkerRed Label and Johnnie Walker Black Label for generations.
"What we're doing today is what we've done for almost 200 years,
experimenting with flavours and flavour influences to make sure that the whisky
we make every day is the very best it can be. Right now, interest in whisky is
higher than it's ever been and it's the right time to let people try some of
the innovative - sometimes seemingly weird - things we're experimenting with.
We think people will love these whiskies and more than that, they'll love
knowing the story of how they came about."
Dayalan Nayager, Managing Director of Diageo Global Travel, said: "Johnnie
Walker Blenders' Batch Bourbon Cask & Rye Finish is the perfect purchase for
travellers looking for new and surprising taste experiences, Johnnie Walker
fans or those seeking to explore the category.
"Travellers are looking for brands that have discovery, authenticity,
craftsmanship and real human stories behind them. Johnnie Walker has a truly
unique story to tell and we are thrilled to offer shoppers a glimpse into the
world of flavour exploration from the world's biggest Scotch Whisky brand. As
this is also a limited edition product, it is truly an exciting addition to the
Johnnie Walker range in duty free."
When making whisky, the blenders at Johnnie Walker think 'from the bar
back,' ensuring bartenders and whisky fans at home have the perfect liquids at
hand to serve neat, on the rocks, or as the foundation of a flawless
Scotch-based cocktail.
Inspired by the recent success of Johnnie WalkerSelect Casks - Rye Cask
Finish, travellers can pick up a bottle of Johnnie Walker Blenders' Batch
Bourbon Cask & Rye Finish in selected duty free stores worldwide now.
Notes to Editors:
Johnnie Walker Blenders' Batch Bourbon Cask & Rye Finish has a RRP of
$52.50/GBP32.00
Johnnie Walker Blenders' Batch Bourbon Cask & Rye Finish has an ABV of 40%
Johnnie Walker Blenders' Batch Bourbon Cask & Rye Finish is available in
1L bottle.
Johnnie Walker Expert Blenders
Our blenders' passion, skill and commitment to innovation has enabled them
to consistently create perfect whiskies like Johnnie Walker Red Label and
Johnnie Walker Black Label for generations.
Our blenders can choose from more than eight million casks of carefully
crafted Scotch Whisky drawn from more than 30 distilleries across Scotland,
meaning that Johnnie Walker is crafted from a flavour palette that none of our
competitors can match.
For almost two centuries, six generations of our blenders - starting with
John Walker himself - have been bold visionaries, playing and experimenting
with flavour not out of duty or necessity but because they love what they do.
It's this skill and vision that has enabled our blenders to consistently create
perfect whiskies like Johnnie Walker Red Label and Johnnie Walker Black Label
for generations. This latest expression comes from a brand that has always been
committed to the importance of innovation to drive sales globally.
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1. IWSR, 2015
About Diageo
Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding
collection of brands across spirits, beer and wine categories. These brands
include Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and Windsor whiskies,
Smirnoff and Ciroc vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Tanqueray and
Guinness.
Diageo is a global company, and our products are sold in more than 180
countries around the world. The company is listed on both the London Stock
Exchange (DGE) and the New York Stock Exchange (DEO). For more information
about Diageo, our people, our brands, and performance, visit us at
http://www.diageo.com. Visit Diageo's global responsible drinking resource,
http://www.DRINKiQ.com, for information, initiatives, and ways to share best
practice.
Celebrating life, every day, everywhere.
SOURCE: Diageo Global Travel
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