ホットモブがセーフティーファーストのDSP、ALCANZARを発表

ホットモブ(Hotmob)

2017/4/28 13:07

ホットモブがセーフティーファーストのDSP、ALCANZARを発表

AsiaNet 68235

【香港2017年4月28日PR Newswire】ホットモブ(Hotmob)は20日、品質、ブランドセーフティー、透明性を重視したセーフティーファーストのデマンドサイド・プラットフォーム(DSP)を発表した。

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160426/8521602685LOGO

YouTubeの危険コンテンツでディスプレー広告と動画広告が掲出されたという最近のレポートの結果、大手ブランドとメディアバイイングのエージェンシーはGoogleのプログラマテック・ソリューションへの広告予算を一時停止する措置を講じた。ホットモブはブランドセーフティーへの不安に対応してセーフティーファーストのデマンドサイト・プラットフォームを発表、広告主のブランド保護戦略をカスタマイズすることで、そうした問題に対応する。

ホットモブのジョニー・ウォン最高経営責任者(CEO)は「われわれはプレミアムデジタル広告の管理と運営に10年以上の経験があるので、ブランドと広告主にとってブランドセーフティーがどれだけ重要か理解している。当社のDSPから広告が安全な環境で確実に配信されるよう、われわれはアプリとウェブサイトを厳選して確立したホワイトリストを持っている」と述べた。

ホットモブは独自のセーフティーファーストのデマンドサイド・プラットフォーム(DSP)ALCANZARを開発した。このDSPは良質な在庫を提供することに重点を置き、パブリッシャーのコンテンツがブランド特有のニーズに合致するかどうか選別するカテゴリーフィルターとコンテンツ・パラメーターを使用することでブランドを保護する。ビッディングの前と後の両方でスクリーニングを適用してブランドセーフティーのコントロールを高めており、広告主はURLやサイトセクションをチェックできるので、広告の掲出先について一層高い透明性が提供されている。

ALCANZARのユニークな特徴の1つは、スマートなビッディング・アルゴリズムと価格の最適化によって広告在庫をリアルタイムで購入することである。つまり最適な価格ポイントで必要なインプレッションだけを購入する。このDSPプラットフォームは人工知能テクノロジーで動作するコンテンツ・ランキングを採用し、アプリとウェブサイトの何百万もの広告在庫を分析し、ブランドの製品やサービスにもっとも関連性のあるプレースメントを決定する。

広告主は毎日、Google、YouTube、Smaato、Pinyou、その他、世界中の大手アドエクスチェンジの多様な在庫から100億以上の広告枠にアクセスすることができる。オンラインのディスプレー、動画、モバイルの広告在庫はCPMベースの購入が可能であり、広告フォーマットはIABと国際規格に準拠しているため、ターゲット・オーディエンスへのリーチが最大化されている。

▽ホットモブについて

ホットモブ(Hotmob)はハイブリッド・モバイル広告マーケットプレースを運営するモバイルマーケティング会社。アジア全体で急増する広告ニーズに対応するために、独自のアドテクノロジーと安定した広告配信プラットフォームにより、プレミアムかつ成果重視のモバイル広告ソリューションを提供している。

▽お問い合わせ先

Diana Kwok

+852-3728-2406

diana.kwok@hot-mob.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Hotmob Launches ALCANZAR: A Safety-First Demand Side Platform

PR68235

HONG KONG, April 20, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Hotmob today announced the launch of a safety-first demand side platform (DSP)

which focus on quality, brand safety and transparency.

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20160426/8521602685LOGO

In the wake of recent reports on display and videos ads running next to unsafe

content on YouTube, major brands and media buying agencies reacted by

suspending their advertising budget from Google's programmatic solutions. As a

result of brand safety concerns, Hotmob launches a safety-first demand side

platform to address such issue by customizing its brand protection strategy for

advertisers.

Hotmob CEO Johnny Wong said, "We understand how important brand safety is for

brands and advertisers as we have over 10 years of experience in managing and

serving premium digital advertising. We have a whitelist established with

hand-picked apps and websites to ensure ads are delivered in safe environment

through our DSP."

Hotmob developed a proprietary safety-first demand side platform (DSP) named

ALCANZAR with a focus on providing quality inventory, safeguarding brands by

applying category filters and content parameters to measure whether a

publisher's content meets the brand's specific needs. Both pre-bid and post-bid

screening is applied to increase brand-safety controls by allowing advertisers

to screen the URL or site section, therefore offering more transparency on

where ads are running.

One of the unique features of ALCANZAR is that ad inventories are purchased in

real time with smart bidding algorithms and price optimization. That is, only

the necessary impressions are purchased at the best possible price point. The

DSP platform adopts contextual ranking powered by artificial intelligence

technology to analyse millions of ad inventory in apps and websites and

determines the most relevant placement to a brand's product or service.

Advertisers can access more than 10 billions of ad slots each day from multiple

inventory sources across major global ad exchanges including Google, YouTube,

Smaato, Pinyou and more. Online display, video and mobile ad inventories can be

bought on CPM basis and the ad formats are compliant to IAB and international

standards, hence maximizing the reach to targeted audience.

About Hotmob

Hotmob is the leading mobile marketing company that operates a hybrid mobile

advertising marketplace to offer premium and performance-driven mobile

advertising solutions, which are facilitated by proprietary advertising

technologies and robust ad-serving platforms to meet the growing demand from

businesses across Asia.

Contact:

Diana Kwok

+852-3728-2406

diana.kwok@hot-mob.com

SOURCE: Hotmob Limited

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中