エマール・ホスピタリティー・グループがデジタル体験強化で世界初のネイティブアプリ5件を立ち上げ

エマール・ホスピタリティー・グループ (Emaar Hospitality Group)

エマール・ホスピタリティー・グループがデジタル体験強化で世界初のネイティブアプリ5件を立ち上げ

AsiaNet 68349 (0620)

【ドバイ(アラブ首長国連邦)2017年4月27日PR Newswire=共同通信JBN】エマール・ホスピタリティー・グループ(Emaar Hospitality Group)は、ホスピタリティー業界にこれまでなかったデジタルトランスフォーメーションの例として、ゲストのデジタルライフスタイル体験を強化する5件のネイティブアプリを立ち上げた。

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/495055/Emaar_Hospitality_Group_5_Apps.jpg

このアプリは従来の業界慣行とは対照的に、グループ傘下のそれぞれのホテルを重視する点で際立っており、ゲストの携帯電話を通じてホテルのエンドツーエンド・デジタルコネクティビティーを確保する。

アプリ導入は、顧客体験強化を促進するエマールの新デジタル戦略に沿ったものである。「モバイルファースト」のアプローチは、ゲスト体験を強化するテクノロジーの利用でリーダーになるというグループの熱望と相まって、業界のゲームチェンジャーになろうとしている。このアプリは、エマール・ホスピタリティー・グループが実施している一連のデジタルイニシアチブの一環である。

エマール・ホスピタリティー・グループは、アドレス・ホテルズ+リゾーツ(Address Hotels + Resorts)、ヴィーダ・ホテルズ&リゾーツ(Vida Hotels and Resorts)、ローブ・ホテルズ(Rove Hotels)、パレス・ダウンタウン(Palace Downtown)、マンジル・ダウンタウン(Manzil Downtown)のアプリ開発でGo Find It Technologies SAをパートナーに選んだ。

アドレス・ホテルズ+リゾーツ、ヴィーダ・ホテルズ&リゾーツ、パレス・ダウンタウン、マンジル・ダウンタウンのアプリはすでに稼働しており、ローブ・ホテルズのアプリは近く使えるようになる。

エマール・ホスピタリティー・グループのオリビエ・ハーニッシュ最高経営責任者(CEO)は「当社はホスピタリティー部門でデジタルトレンドの先駆けになっており、これは歴史的な動きである。われわれのゲストは今や指先の操作だけで、記憶に残るホテル体験に必要なあらゆるコネクティビティーと利便性を持つことになった。このアプリを使えば、彼らは携帯電話で数多くのサービスにアクセスすることが可能であり、われわれには、付加価値のあるサービス提供のためのリアルタイムデータを与えてくれる」と語った。

アプリは機能性に優れている。ホテルの予約システムに統合され、シティーガイドへのアクセスを提供し、ソーシャルメディアと相性がいい。また、ロイヤルティープログラム「U By Emaar」への招待、特別オファー、その他多くの関連情報をプッシュ配信する。

プロが制作し定期的に更新されるシティーガイドは、各アプリのコンテンツのうち約30%を占める。また各ホテルは、マーケティング担当者が関連イベントや特別オファーを告知しやすく、ゲストと触れ合う独自コンテンツをつくる。

アドレス・ホテルズ+リゾーツ、ヴィーダ・ホテルズ&リゾーツ、パレス・ダウンタウン、マンジル・ダウンタウンのiOS、AndroidアプリはそれぞれApp Store、Google Playからダウンロードすることが可能。ローブ・ホテルズのアプリは近く入手できる。

▽問い合わせ先

Kelly Home

ASDA'A Burson-Marsteller

+9714-4507-600

kelly.home@bm.com

ソース:Emaar Hospitality Group

Emaar Hospitality Group Sets World-first With Five Native Apps for Enhanced Digital Experiences

PR68349

DUBAI, UAE, April 27, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

In a never-before example of digital transformation in the hospitality

industry, Emaar Hospitality Group has launched five native applications (apps)

that enhances the digital lifestyle experience for guests.

(Photo:

http://mma.prnewswire.com/media/495055/Emaar_Hospitality_Group_5_Apps.jpg)

The apps stand apart for their focus on individual hotels under the Group as

opposed to conventional industry practices, and assure end-to-end digital

connectivity with the hotel for guests over their mobile phone.

The introduction of the apps are in-line with the new digital strategy of Emaar

to drive enhanced customer experiences. The 'mobile first' approach, combined

with the Group's ambition to be a leader in using technology to enhance guest

experience, is set to be an industry game changer. The apps are part of a

series of digital initiatives implemented by Emaar Hospitality Group.

Emaar Hospitality Group selected Go Find It Technologies SA as partner in

developing the apps for Address Hotels + Resorts, Vida Hotels and Resorts, Rove

Hotels, Palace Downtown and Manzil Downtown.

Address Hotels + Resorts, Vida Hotels and Resorts, Palace Downtown and Manzil

Downtown Apps have gone live while Rove Hotels App will go live shortly.

Olivier Harnisch, CEO of Emaar Hospitality Group, said, "This is historic as we

pioneer a digital trend for the hospitality sector. Now our guests have all the

connectivity and convenience they need for a memorable experience at our hotels

right at their fingertips. The apps enable them to access a host of services on

their mobile phones, while providing us with real time data to deliver

value-added services."

The apps enjoy superior functionality. They are integrated with the hotels'

reservation systems, offer access to city guides, are social media-friendly and

push relevant information such as an invitation to join the 'U By Emaar'

loyalty programme, special offers and much more.

The professionally produced and regularly updated City Guides will account for

around 30 per cent of the content within each app. Additionally, individual

hotels will create their own content to engage with guests while making it

easier for marketers to highlight relevant events and special offers.

Address Hotels + Resorts, Vida Hotels and Resorts, Palace Downtown and Manzil

Downtown Apps on iOS and Android are available for download on the App Store

and Google Play; the Rove Hotels App will be available soon.

Contact:

Kelly Home

ASDA'A Burson-Marsteller

+9714-4507-600

kelly.home@bm.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中