女子テニス協会(WTA)とポルシェが複数年のグローバルパートナーシップ契約を締結、WTAファイナルのシーズンを通じてキャンペーンを推進

女子テニス協会(WTA)

2017/5/1 10:50

女子テニス協会(WTA)とポルシェが複数年のグローバルパートナーシップ契約を締結、WTAファイナルのシーズンを通じてキャンペーンを推進

AsiaNet 68373

シュトゥットガルト(ドイツ)、2017年4月30日/PRニュースワイヤー/ --

女子テニス協会(WTA)は、自動車メーカーのポルシェがWTAファイナル公式キャンペーン「Porsche Race to Singapore」のタイトルスポンサーとなる複数年パートナーシップ契約を結んだことをお知らせします。

     (ロゴ:

http://mma.prnewswire.com/media/506018/Womens_Tennis_Association_Logo.jpg )

WTAのCEO兼会長であるスティーブ・サイモン氏は、「WTAは、ポルシェとの長期にわたる関係を強化します。ポルシェは、40年間女子テニス界を支援しており、ポルシェとWTAとの提携に向けた世界的な足がかりを築くことを楽しみにしています。」と述べています。

Porsche AGのCMOであるDetlev von Platen氏は次のように述べています。「『Porsche Race to Singapore』のタイトルスポンサーシップは、当社の女子テニス界への関与が国際規模になるのに役立ちます。当社の国内での活動およびポルシェ・テニス・グランプリの世界的な存在感とともに、この新しい要素は一年を通じて価値と知名度を高めてくれます。」

ポルシェは、「Porsche Race to Singapore」キャンペーンおよびリーダーボードのスポンサーとしてWTAと提携します。このシーズンを通したキャンペーンは、上位8名のシングルスプレーヤーとダブルスチームが競うWTAシーズンの重要イベントであるSC Global主催BNP パリバWTAファイナル・シンガポールに向けて展開されます。今回の新しいパートナーシップにより、WTAファイナルにつながる57のトーナメント、53のWTAイベント、そして4のグランドスラムそれぞれが「Porsche Race to Singapore」の一巡(ラップ)となります。各トーナメントには、ピットレーンボード上の(シーズン中のトーナメント番号を反映した)ラップ番号が付いたキャンペーン用グラフィックスが与えられます。

ラップ57終了後に最高得点をあげ、「Porsche Race to Singapore」リーダーボードのトップを飾ったプレイヤーは、シーズン最後の最高の舞台を独占するだけでなくポルシェ911 GTSカブリオレも手にします。

現在首位にいるのは、ブリスベン国際とカタール・トータル・オープンで優勝したカロリナ・プリスコバです。カタール・トータル・オープン、ドバイ・デューティ・フリー・テニス選手権、マイアミ・オープンを2位で終えたキャロライン・ウォズニアッキが2位についており、マイアミ・オープンの優勝者ジョアンナ・コンタが3位にいます。

1978年以降、シュトゥットガルトに拠点を置くポルシェはポルシェ・テニス・グランプリのスポンサーになっており、2002年以来、同イベントのオーナー兼主催者を務めています。このトーナメントは、クレーコート・シーズンの中で最も有名であり、マルチナ・ナブラチロワ、マリア・シャラポワ、アンゲリク・ケルバーなど優秀選手が名を連ねています。さらに、ポルシェは2015年よりSG Globalが主催するBNPパリバWTAファイナル・シンガポールのオフィシャル自動車スポンサーです。

ソース:女子テニス協会(WTA)

(日本語リリース:クライアント提供)

WTA and Porsche Enter Multi-Year Global Partnership to Promote Season-Long Campaign Surrounding WTA Finals

PR68373

STUTTGART, Germany, Apr. 30, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/--

     The Women's Tennis Association (WTA) has announced that automotive

specialist Porsche has entered a multi-year partnership to become the title

sponsor for the WTA Finals qualification campaign, the "Porsche Race to

Singapore".

Logo -

http://mma.prnewswire.com/media/506018/Womens_Tennis_Association_Logo.jpg

    WTA CEO and Chairman, Steve Simon, stated, "The WTA is delighted to

strengthen its long-standing relationship with Porsche. Porsche has supported

women's tennis for 40 years and we look forward to creating a global footprint

for the brand's association with the WTA."

    Detlev von Platen, CMO, Porsche AG, said, "The title sponsorship of the

Porsche Race to Singapore contributes to the internationalization of our

engagement in women's tennis. Alongside our national activities and the Porsche

Tennis Grand Prix's worldwide presence, this new element provides value and

visibility throughout the year."

    Porsche will partner the WTA as title sponsor of the Porsche Race to

Singapore campaign and leaderboard. This season-long campaign builds towards

the BNP Paribas WTA Finals Singapore presented by SC Global, the crown-jewel

event of the WTA season featuring the top 8 singles players and doubles teams.  

With this new partnership, each of the 57 tournaments, 53 WTA events plus 4

Grand Slams, leading into the WTA Finals represents one lap of the Porsche Race

to Singapore.  Each tournament will receive campaign graphics with a lap number

(reflecting the tournament number within the season) on a pit lane board.

    The player who finishes top of the Porsche Race to Singapore leaderboard,

by collecting the most points after lap 57, will not only seal a spot at the

season-ending showpiece but also receive a Porsche 911 GTS Cabriolet.

    Currently in first place on the leaderboard is Karolina Pliskova, with

victories at the Brisbane International and Qatar Total Open. Caroline

Wozniacki occupies second place after finishing runner-up at the Qatar Total

Open, Dubai Duty Free Tennis Championships and Miami Open, while Miami Open

champion Johanna Konta is third.

    Since 1978, the Stuttgart-based company has sponsored the Porsche Tennis

Grand Prix and since 2002 has served as the event owner and organizer. The

tournament is among the most prestigious during the clay court season with an

honor roll including Martina Navratilova, Maria Sharapova and Angelique Kerber.

Additionally, Porsche has been the official automotive sponsor of the BNP

Paribas WTA Finals Singapore presented by SC Global since 2015.

Source:  Women's Tennis Association (WTA)

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中