SunExpressがIBS Softwareのプラットフォームを使いデジタル販売で優位に立つ

IBS Software Services

2017/5/1 17:09

SunExpressがIBS Softwareのプラットフォームを使いデジタル販売で優位に立つ

AsiaNet 68359 (0632)

【アンタルヤ(トルコ)2017年4月28日PR Newswire=共同通信JBN】

*航空会社は乗客予約向けのIBSのiFly Resに移行

トルコ航空とルフトハンザドイツ航空のジョイントベンチャー、SunExpressは乗客の予約、発券業務、出国管理業務を行うIBS SoftwareのPSSプラットフォームiFly Resへの切り替えに成功した。SunExpressは70機の航空機を保有し、2016年には欧州、トルコ、北米の80以上の目的地に800万人の乗客を運んだ。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20170313/477770LOGO

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/495607/SunExpress_Logo.jpg

IBS の最先端ソフトウエアiFly Resは、SunExpressと、重要な販売ネットワークである欧州の旅行代理店との一般通信を大幅に強化する。新しいシステムには、国際航空運送協会(IATA)が導入したチケット販売の配布基準「NDC(New Distribution Capability)」が組み込まれている。これは、航空料金や旅行サービスを簡明かつ容易に提供することで、SunExpressの旅行業界パートナーの大量の日常作業と、新しくデザインされたウェブサイトsunexpress.comを利用する消費者の需要の両方を支える。SunExpressのウェブサイトは、即座に旅行予定を変更でき、モバイル機器によって応答できる設計になっていることもあって、直接予約するための旅行者の利用が現在ますます増加している。

iFly Resは、116のオンライン旅行代理店の統合も実現している。この中には主要な欧州メタ検索エンジン、70を超えるテクニカルプロダイバーおよび組織が含まれ、その内の数社はNDS規格を利用している。さらに、すべての国際空港で使用される9つの出国管理システム、チケット支払いのための9システムも含まれ、5つの最も重要なGDSシステムに一体化されている。1年以上かけて行われた実装には、最高級のインターネット予約エンジン、B2BおよびB2Cウェブサイトのほか、1000人以上のスタッフやエージェントのトレーニングの構築も含まれていた。

SunExpressのコマーシャルディレクターであるピーター・グレード氏は「当社は新しいプラットフォームによっていっそう強化され、座席だけの販売およびチャーター運航など、さまざまなビジネスモデルを管理できる。座席だけの販売では、SunExpressはすべての販売チャンネルにおいて、革新的な付帯サービスを販売する能力を大幅に向上させることができる。SunExpressは有意義なデジタルインタラクションによって、旅行代理店と乗客の両方に近づくことができる。われわれは、このシステムを次のプロジェクト段階でも活用するつもりであり、旅行業者のパートナーの必要性に、よりきめ細かく応えていく」と語った。

IBSのポール・リンチ上級副社長兼航空乗客サービス担当責任者は「iFly Resは、変化する航空会社の乗客サービス業務の必要性をサポートする確実でスケーラブル、かつ革新的なソリューションとして業界で急速に知名度を上げている。SunExpressへの切り替えに成功したことは、IBSが大手航空会社で複雑なPSS移行を提供できることを実証した。これは、当社が実装能力を保有することを明確に示すとともに、iFly Resポートフォリオに大幅な投資をしたことが妥当であったことを確認するものでもある。われわれはSunExpressとの提携に期待している」と語った。

IATAのNDC Programディレクターであるヤニク・ホイルズ氏は「SunExpressがNDC対応ソリューションを実装することを歓迎する。これは航空会社がその製品を旅行代理店のネットワークを通じて提供する方法を改革する」と語った。

IBSに関する詳細はウェブサイトhttp://www.ibsplc.com を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Bratati Ghosh

Chief Marketing Officer, IBS

bratati.ghosh@ibsplc.com

SunExpress Media Relations:

Claasen Communication GmbH

Hindenburgstrasse 2

64665 Alsbach

Phone +49(0)6257-68-781

Fax +49(0)6257-68-382

http://www.claasen.de

sunexpress@claasen.de

ソース:IBS Software Services

SunExpress Well Positioned in the Digital Sales World With IBS Software's Platform

PR68359

ANTALYA, Turkey, April 28, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Airline migrates to IBS' iFly Res for passenger reservation

SunExpress, the joint venture of Turkish Airlines and Lufthansa, has

successfully switched over to IBS Software's PSS platform, iFly Res, to power

its passenger reservation, ticketing, and departure control operations.

SunExpress, with a fleet of over 70 aircrafts, carried 8 million passengers in

2016 to more than 80 destinations across Europe, Turkey and Northern Africa.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20170313/477770LOGO )

     (Logo: http://mma.prnewswire.com/media/495607/SunExpress_Logo.jpg )

iFly Res, the state-of-the-art software from IBS, enables a strongly enhanced

general communication between SunExpress and its important distribution

network, the European travel agencies. The new system contains the distribution

standard for ticket sales, the 'NDC - New Distribution Capability' introduced

by the International Air Transport Association (IATA). The simple and easy

presentation of air fares and other travel services supports both the daily

work volume of SunExpress partners within the travel industry and the demand of

consumers using the newly redesigned website sunexpress.com. The SunExpress

website is now being used more and more intensively for travelers' direct

bookings, for immediate travel modifications, also in responsive design via

their mobile devices.

iFly Res also enables the integration of 116 online travel agencies, among that

important European metasearch engines, as well as over 70 technical providers

and organizations, some of whom use the NDC standards. Included are also 9

Departure Control Systems used at all international stations and 9 systems for

ticket payments, combined and integrated in the 5 most important GDS systems.

The implementation, spread over a year, involved building a first class

Internet booking engine, B2B and B2C websites as well as training of over 1000

staff and agents.

"The new platform further strengthens our company to manage different business

models - seat only sales & charter operations. For the seat only side

SunExpress is now well positioned to significantly increase its ability to sell

innovative ancillary services across all sales channels. With this modern,

innovative and flexible system, SunExpress is now well positioned to get closer

to both, the travel agencies and the passengers, with meaningful digital

interactions," says Peter Glade, Commercial Director of SunExpress. "We are now

looking forward to leverage this system even further in the next project phase,

so we can even better serve the needs of our tour operator partners."

"iFly Res is rapidly making a name in the industry as a robust, scalable and

innovative solution to support the transformational needs of airline's

passenger services operations. The successful cut over at SunExpress, proves

that IBS is able to deliver complex PSS migrations in large airlines. This is a

strong endorsement of our implementation capabilities as well as a validation

of the significant investments made in our iFly RES portfolio. We look forward

to the partnership with SunExpress," said Paul Lynch, Senior VP & Head of

Airline Passenger Services, IBS.

"We welcome the decision by SunExpress to implement an NDC capable solution,

enabling the airline to modernize the way products are presented through its

network of travel agents," said Yanik Hoyles, Director NDC Program at IATA.

More information on IBS is available at http://www.ibsplc.com

For media enquiries, please contact:

Bratati Ghosh

Chief Marketing Officer, IBS

bratati.ghosh@ibsplc.com

SunExpress Media Relations:

Claasen Communication GmbH

Hindenburgstrasse 2

64665 Alsbach

Phone +49(0)6257-68-781

Fax +49(0)6257-68-382

http://www.claasen.de

sunexpress@claasen.de

Source: IBS Software Services

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中