G2AがVirtus.proとNatus Vincereの2チームにeスポーツ・ブートキャンプを開催

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G2AがVirtus.proとNatus Vincereの2チームにeスポーツ・ブートキャンプを開催

AsiaNet 68461 (0671)

【香港、ジェシュフ(ポーランド)2017年5月8日PR Newswire=共同通信JBN】G2A.COM(http://www.g2a.com )はポーランドのジェシュフにある研究開発センターでeスポーツチームのVirtus.proとNatus Vincereのためのブートキャンプを主催する。G2Aは5月16日から同20日まで、スポンサー提供のeスポーツ2チームのための特別練習ブートキャンプの本拠地になる。

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/508926/G2A.jpg

エレクトロニック・スポーツとしても知られるeスポーツは、チームや個人のゲーマーがビデオゲーム・トーナメントで互いに競い合うプロのスポーツだ。この業界は急速に発展している。G2Aはこれまでに1000万ドル以上を投資し、100以上のeスポーツとゲーミングイベントで70以上のチームと協力し、この成長をサポートする一助になっている。G2Aはいまや、自社のオフィスの1つでVirtus.proと(Na’Viとしても知られる)Natus Vincere両チームのために特別eスポーツ訓練ブートキャンプを組織することによって、さらにサポートを1歩進める。

Virtus.proとNa'Viの2チームは世界のトップ5に入るeスポーツチームであり、マルチプレーヤーのファーストパーソン・シューティングビデオゲームCounter-Strike: Global Offensiveで競い合う。両チームは4日間にわたり、毎日数時間ずつ相手とプレーしたり、戦略を練ったり、相手側の録画を分析したりして訓練を続ける。このブートキャンプでは、両チームにトレーナーや特別な心理学者が付いて訓練する機会があり、お互いに統合するするチャンスもある。こうした訓練は通常、チームそれぞれが密室の中で行うが、今回はG2Aが主催してこの訓練のもようを世界中のファンと共有する。

またVirtus.proとNa’Viブートキャンプの期間中には、YouTubeのRedemption challenge形式でファンによるバトルもある。このチャレンジの優勝チームは、負けたチームに対して一定の罰ゲームを考え出しビデオでそのタスクをやらせることができる。優勝チームは罰ゲームとして、ブタに水浴びさせることからホットドッグの衣装を着てダンスすることまで、なんでも命じることができる。ファンはサイトのhttp://youtuberedemption.com を訪れ、ひいきのチームがやりたくない罰ゲームをやらないで済ませるよう手助けするチャンスが与えられる。ファンによるバトルは5月4日から同月18日まで続き、G2A.COMのギフトカードなどさまざまな魅力的商品を獲得するチャンスもある。

G2Aは公式Twitter(https://twitter.com/G2A_com )とFacebook(https://www.facebook.com/G2Acom )にブートキャンプのアップデートや関連ニュースを掲載する。

ソース:G2A.com

G2A to Organize an Esports Bootcamp for Virtus.pro and Natus Vincere

PR68461

HONG KONG and RZESZOW, Poland, May 8, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    G2A.COM [http://www.g2a.com ] is hosting a bootcamp for esports teams

Virtus.pro and Natus Vincere at its research and development center in Rzeszow,

Poland. From May 16th to May 20th, G2A will be home to a special training

bootcamp for two of its sponsored esports teams.

         (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/508926/G2A.jpg )

    Esports, otherwise known as electronic sports, are a professional sport in

which teams or individual gamers compete with each other in video game

tournaments. The industry is extremely fast growing, and G2A is doing its part

to support this progress by investing over $10 million in esports to date, and

working with over 70 teams in more than 100 esports and gaming events. Now G2A

is taking its support a step further by organizing a special esports training

bootcamp for teams Virtus.pro and Natus Vincere (otherwise known as Na'Vi)

right in one of its own offices.

    Both Virtus.pro and Na'Vi are ranked in the top five esports teams in the

world, and compete in the multiplayer first-person shooter video game

Counter-Strike: Global Offensive. The two teams will train for multiple hours a

day over the course of four days by playing, planning out strategies, and

analyzing footage from competitors. The bootcamp will allow the teams an

opportunity to train under the care of both their trainers and a special

psychologist, and gives them a chance to integrate with each other. While these

trainings are typically organized behind closed doors directly by the teams

themselves, this time G2A will host and share the training with fans worldwide.

    There is also a battle of the fans taking place during the Virtus.pro and

Na'Vi bootcamp, in the form of a YouTube Redemption challenge. The team that

wins the challenge will be able to think up a task which the losing team must

perform on video. The task can be anything the winning team comes up with -

from bathing a pig, to dancing in hot dog costumes. Fans will have the

opportunity to save their favorite team from the possibly embarrassing task by

visiting http://youtuberedemption.com. The battle of the fans runs from May 4th

to May 18th, and features the chance to win various attractive prizes,

including G2A.COM giftcards.

    G2A will post live updates and relations from the bootcamp on its official

Twitter (https://twitter.com/G2A_com) and Facebook

(https://www.facebook.com/G2Acom)

pages.

SOURCE: G2A.com

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