787ドリームジェットのチャーター料1時間50万人民元は高い?

DEER JET (Beijing) CO. LTD

787ドリームジェットのチャーター料1時間50万人民元は高い?

AsiaNet 68489 (0690)

【北京2017年5月9日PR Newswire=共同通信JBN】アジア最大のビジネスジェット企業、Deer Jet(金鹿航空)は先に「香港-タヒチ夢旅行」を開始した。乗客は目的地で最高級5つ星ホテルのプレジデンシャルスイートに7泊するほか、香港-タヒチ間を787ドリームジェットで往復する。

Deer Jetは2016年9月19日、正式に787ドリームジェットを引き継いだ。このジェット機には広々とした220平方メートルのキャビンがある。乗客はフォーシーズンズホテルが高空で用意するごちそうを味わい、機内ベッドルームの(世界に4つしかない)プリムローズティアラを鑑賞することができる。この787機は就航時、「世界最高のビジネスジェット」と称賛された。

チャン・ペン氏は、HNAグループが導入してDeer Jetが引き継いだ787ドリームジェットについて、Deer Jetが戦略的に格上げされる機会とみていた。Deer Jetは世界的なビジネス航空市場の回復に際して、同市場の世界トップ企業になることを目指し、最新ビジネスモデルを試みる。

787機のサービス料が高いことは間違いない。ビジネス機が提供する外部サービスは1時間単位で課金される。ガルフストリームG550の標準料金が1時間あたり約10万人民元であるのに対し、787ドリームジェットは約50万人民元に達する。しかし、ドリームジェットの飛行は6月まで予約済みである。

HNAグループは長年、路線を各方向に拡大してかなり多くの高品質リソースを手に入れており、意図したわけではないものの、現在はリソースの統合段階に入っている。この関連でDeer Jetは「making travel an art(旅行をアートにする)」という新ブランディングを提案し、高級ビジネス旅行のあらゆる局面に触手を伸ばしている。

チャン・ペン氏は「海外市場は今も変化している。当時は中国が「一帯一路」構想を推進していたため、われわれは戦略的調整を図ると決め、国内市場の代わりに国際市場に焦点を合わせた。国際化路線を加速し、アウトバウンド産業チェーンを拡大する」と語った。

実際、787ドリームジェットは国際市場の活動を主導した。チャン・ペン氏によると、Deer Jetは地元顧客にサービスを提供する観点から、年間を通じて中東にドリームジェットを駐機する予定である。

チャン・ペン氏は「われわれは近い将来、中国を代表して世界をリードする高級ビジネス旅行ブランドを構築することにコミットしている」と語った。

ソース:Deer Jet

What is the 787 Dream Jet Charging RMB500,000 per Hour Like?

PR68489

BEIJING, May 9, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Deer Jet, the largest business jet company in Asia, recently launched "Hong

Kong-Tahiti Dream Journey". In addition to enjoying 7 nights of a presidential

suite in a local top-level five-star hotel, passengers will take the unique 787

Dream Jet between Hong Kong and Tahiti.

787 Dream Jet was formally taken over by Deer Jet on September 19, 2016. This

jet has a spacious 220 square meters cabin. Passengers can savor delicacies

supplied by Four Seasons Hotel high in the sky and appreciate Primrose Tiara

(there are only four Primrose Tiara crowns in the world) in the bedroom on

board. This 787 is praised as "the most perfect business jet in the world" the

first time it was launched.

Zhang Peng regarded 787 Dream Jet introduced by HNA Group and taken over by

Deer Jet as an opportunity for Deer Jet's strategic upgrading. Facing the

restoring global business aviation market, Deer Jet will try a brand new

business model, with an ambition to be a world-leading company in business

aviation market.

Without a doubt, the service price of 787 is costly. External services offered

by business aircraft are charged hourly. The standard fee for a Gulfstream G550

is about RMB100,000/hour, while that of 787 Dream Jet reaches about

RMB500,000/hour. However, the flights for the Dream Jet have been booked

through June.  

Over the years, HNA Group has expanded into numerous directions and acquired

quite a few high-quality resources and now it has unintentionally entered a

stage of resource integration. In this regard, Deer Jet proposes a new branding

idea of "making travel an art" and extends its tentacles to every aspect of

high-end business travel.

"There are still changes in the overseas market. China put forward the 'Belt

and Road' at that time, so we decided to make a strategic adjustment and lay

our focus on the international market instead of the domestic market,

accelerate our internationalization course and extend our outbound industry

chain," said Chang Peng.

In fact, 787 Dream Jet took the lead in operating in international market.

According to Zhang Peng, Deer Jet will park a plane in the Middle East

throughout the year, with a view to serve local customers.

According to Zhang Peng, "We are committed to building a world-leading high-end

business travel service brand on behalf of China in the near future."

SOURCE: Deer Jet

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中