Amcorが協業とイノベーションでデュポンパッケージ賞の3賞を受賞

Amcor

2017/5/23 15:23

Amcorが協業とイノベーションでデュポンパッケージ賞の3賞を受賞

AsiaNet 68664 (0758)

【チューリヒ2017年5月23日PR Newswire=共同通信JBN】Amcorの顧客中心のアプローチと協業とイノベーションによる成果が2017年デュポンパッケージ賞(Dupont Awards for Packaging Innovation)で3回にわたり認められた。

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/514699/Amcor_Logo.jpg
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/514700/Vento_and_Vitamin_Water.jpg
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/514701/Vento_and_Vitamin_Products.jpg

世界的なパッケージング企業のAmcorはVento(TM)コーヒーのパッケージングで、技術的進歩性(Technological Advancement)と社会的責任(Responsible)パッケージング・カテゴリーのゴールドアワードを受賞した。また、20オンスのVitaminwater(R)ボトルは社会的責任パッケージング・カテゴリーでシルバーアワードを、そしてCrown Holdings Inc.と提携したPeelfit(TM)は技術的進歩性と社会的責任パッケージング・カテゴリーでゴールドアワードを受賞した。

Amcorの硬質プラスチック事業の研究・開発・先端エンジニアリング担当副社長ブライアン・カービル博士は「われわれはグローバルな専門知識を使い、顧客とその消費者に向けてより機能的で魅力的、コスト効率が良くて環境に優しいパッケージを定期的に生み出している」と述べた。

カービス博士はデュポン賞で今年、Amcorの3製品が評価されたのは名誉であると語った。

同博士は「この製品は顧客との協業とイノベーションにおけるAmcorのコミットメントを反映するもので、顧客プロセシングとサプライチェーンの要望に関する当社の深い知識を証明している」と述べた。

テレフタル酸ポリエチレン(PET)のVitaminwaterボトルは機能向上のためにAmcorの2つのイノベーションを使用しており、従来のホットフィル容器より軽量だ。このボトルは基礎にAmcorのPowerStrap(TM)技術を使って構造を強化し、充てん間の真空吸収を増加させる。側壁には同社のActiveHinge(TM)技術が使用され、剛性がさらに向上している。パッケージの軽量化以外にも、この技術はラベリング効率と積み重ね強度を改善する。

2番目のアワードはVentoが受賞した。これはグラウンドコーヒーやホールビーンを入れるAmcorの高機能ラミネートである。欧州AmcorのFlexibles部門マーケティング、R&D、持続可能性担当副社長ルカ・ゼルビーニ氏は、この革新的なパッケージによりコーヒーの生産者はハードバルブや他の機器、追加の処理工程なしで焙煎したばかりのコーヒーの風味と香りを得ることができると述べた。

ゼルビーニ氏は「コーヒーの焙煎業者はパッケージングのコストと煩雑さの軽減を希望する一方で運用の迅速化も望んでいる。Ventoの脱気システムはラミネートと統合され、パッケージデザインの柔軟性を提供し、全てのコーヒーパッケージ機に対応し、パッケージ過程の速度を上げることができる」と語った。

Ventoは完全な遮断性と製品の新鮮さを維持し、軽量で、ハードバルブを使ったコーヒーパッケージに比べて二酸化炭素の排出量も少ない。従来のバルブを購入し、取り付ける必要がなくなり、追加の機器や工程なしで焙煎後すぐにコーヒーを梱包することが可能である。

3番目の栄誉を受けた製品のPeelfit(TM)はCrown Holdings Incが開発、AmcorのCanSeal Proを使用している。Peelfitは乾燥食品マーケットからの一層の利便性、パッケージ重量の軽減、製品保護のニーズに対応する目的で設計された。Crown Food Europeの事業開発&マーケティングディレクターのオリビエ・オーブリー氏は「PeelfitはCrownの才能ある設計者と技術者がパッケージングパートナーのAmcorと協業した結果である」と述べた。

AmcorのCanSeal Proは画期的にフレキシブルな薄膜で、これによりPeelfit(TM)は少ない金属を使用しながら性能と機能を維持している。持続可能性におけるメリットは、通常は二重合わせが必要な硬い鉄製のリングが不要になり、従来のフォイルシーム缶に比べて容器が16%軽量になったことである。

デュポンパッケージ賞は独自の審査による国際的なコンペであり、パッケージングの全バリューチェーンを通してのパッケージ設計、素材、テクノロジー、プロセスにおけるイノベーションをたたえる。審査員団は24カ国から応募の140以上のエントリーを審査した。

Amcorは近年、多数のパッケージング・ソリューションでデュポン賞を獲得している。その中には医薬品産業向けの冷間成形ブリスターパッケージングであるFormpack(R)Ultraや、使用後に100%リサイクルされたPET樹脂を含有するMethod Product向けのPETボトルがある。

▽Amcorについて
Amcor Limited(ASX: AMC; http://www.amcor.com )は信頼できるパッケージング・ソリューションの世界的リーダーで、広範な軟質および硬質プラスチック梱包に注力し、消費者が毎日の生活で使用する製品を強化する。Amcorの販売の95%は食品、飲料、ヘルスケア、タバコ産業向けである。全世界で3万1000人以上を雇用し、40カ国超、190地点で事業を展開している。

より詳しい情報は http://www.amcor.com を参照。

Vento(TM):https://www.amcor.com/products_services/vento
CanSeal Pro:https://www.amcor.com/products_services/canseal-pro
Vitaminwater:https://www.youtube.com/watch?v=41D7YejgW2w

▽報道関係問い合わせ先
Melinda de Boer
Director - External Communications
+41-44-316-17-17
melinda.deboer@amcor.com

ソース:Amcor


Collaboration and Innovation Recognised as Amcor Secures Three Awards in DuPont Packaging Awards 2017

PR68664

ZURICH, May 23, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
    
    Amcor's customer-focused approach and accomplishment in collaboration and
innovation has been recognised three times over by the 2017 DuPont Awards for
Packaging Innovation.

         (Logo: http://mma.prnewswire.com/media/514699/Amcor_Logo.jpg )

         (Photo:
http://mma.prnewswire.com/media/514700/Vento_and_Vitamin_Water.jpg )

         (Photo:
http://mma.prnewswire.com/media/514701/Vento_and_Vitamin_Products.jpg )

    The global packaging company received a gold award in the Technological
Advancement and Responsible Packaging categories for its Vento(TM) coffee
packaging; silver for the 20-ounce Vitaminwater(R) bottle in the Responsible
Packaging category; and - in partnership with Crown Holdings Inc. - a gold
award for Peelfit(TM) in the Technological Advancement and Responsible
Packaging categories.

    "Our global expertise is regularly producing packaging that is more
functional, appealing, and cost effective for our customers and their
consumers, and more sustainable for the environment," said Brian Carvill, Vice
President of Research, Development and Advanced Engineering for Amcor's Rigid
Plastics business.

    Dr. Carvill said it was an honour to have three Amcor products recognised
this year by the DuPont Awards.

    "These products reflect Amcor's commitment to collaboration and innovation
with our customers, and demonstrate the company's deep knowledge of customer
processing and supply chain needs," he said.

    The polyethylene terephthalate (PET) Vitaminwater bottle uses two Amcor
innovations to improve performance, while weighing less than conventional
hot-fill containers.  The base of the bottle features Amcor's PowerStrap(TM)
technology to strengthen its structure and increase vacuum absorption during
filling. The sidewall incorporates the company's ActiveHinge(TM) technology to
further improve rigidity. Besides reducing the weight of the package, these
technologies also improve labelling efficiency and stacking strength.

    A second award was given for Vento, Amcor's high-performance laminate for
ground coffee and whole beans.  The innovative packaging allows coffee
producers to capture the flavour and aroma of freshly roasted coffee without
the need for hard valves, extra machinery, and extra processing steps, explains
Luca Zerbini, Vice President of Marketing, R&D and Sustainability for Amcor's
Flexibles division in Europe.

    "Coffee roasters want to reduce the cost and complexity of packaging while
increasing the speed of their operations," said Mr. Zerbini.  "The Vento
degassing system is integrated into the laminate, provides more packaging
design flexibility, runs on all coffee packing machines, and can increase the
speed of the packaging process."

    Vento maintains barrier integrity and product freshness, weighs less, and
has a reduced carbon footprint compared to coffee packaging with hard valves.
It removes the need to purchase and apply traditional valves, and allows coffee
to be packed immediately after roasting with no additional equipment or steps.

    The third honoured product, Peelfit(TM) was developed by Crown Holdings
Inc. using Amcor's CanSeal Pro. Peelfit is designed for dry-food markets to
address demands for greater convenience, reduced packaging weight, and
increased product protection. "Peelfit is the result of work by Crown's
talented designers and engineers with our strategic packaging partner Amcor,"
said Olivier Aubry, Business Development and Marketing Director, Crown Food
Europe.

    Amcor's CanSeal Pro is a revolutionary flexible membrane, which allows
Peelfit(TM) to use less metal while maintaining performance and functionality.
Sustainability benefits include the elimination of the rigid steel ring
typically required in double seaming applications, making the container 16
percent lighter than conventional foil seam cans.

    The DuPont Awards for Packaging is an international, independently-judged
competition that honors innovations in packaging design, materials, technology
and processes throughout the entire packaging value chain. The judging panel
evaluated more than 140 entries from 24 countries.

Amcor has won DuPont Awards for a number of packaging solutions in recent
years, including Formpack(R) Ultra, cold form blister packaging for the
pharmaceutical industry, and a PET bottle for Method Products which contains
100-percent post-consumer recycled PET resin.

    About Amcor
Amcor Limited (ASX: AMC; http://www.amcor.com) is a global leader in
responsible packaging solutions, focusing on a broad range of flexible and
rigid plastic packaging that enhances the products consumers use in everyday
life, with 95 percent of its sales into the food, beverage, healthcare and
tobacco industries.  The company employs more than 31,000 people worldwide,
operating in 40-plus countries and across more than 190 sites.

    For more information: http://www.amcor.com

    Vento(TM)    https://www.amcor.com/products_services/vento

    CanSeal Pro https://www.amcor.com/products_services/canseal-pro  

    Vitaminwater: https://www.youtube.com/watch?v=41D7YejgW2w


Media-Contact:   
Melinda de Boer
Director - External Communications   
+41-44-316-17-17    
melinda.deboer@amcor.com


SOURCE: Amcor  


本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

ソーシャルメディアでも最新のリリース情報をいち早く配信中