Great Big Story、CNN Digitalが全日空と提携、新動画シリーズで日本の革新とインスピレーションに脚光

CNN International

Great Big Story、CNN Digitalが全日空と提携、新動画シリーズで日本の革新とインスピレーションに脚光

AsiaNet 68879

Great Big Story、CNN Digital Studiosが全日空と提携して、新たな動画シリーズで日本の革新とインスピレーションに脚光を浴びせる

【香港2017年6月15日PR Newswire】Great Big StoryとCNN Digital Studios日本唯一の5スターエアラインである全日本空輸(ANA)とのブランドコンテンツ共同制作の一環としてプロデュースした2つの新たな動画シリーズで、空飛ぶ車からヒップホップおばあちゃんに至るまで、日本のあらゆるものにピンスポットを当てる。

ANAとCNN International Commercial(CNNIC)のパートナーシップは当初、旅行者がANAを利用して日本を探訪するよう促すことを目標に2016年に締結され、成功を収めた2016年の「Ichigo Ichie」デジタルシリーズの制作につながった。この強固なパートナーシップを進化させ、新キャンペーンは記念すべきCNNICの初のスポンサーシップによるもので、CNNネットワークの高品位オリジナル動画コンテンツ部門であるCNN Digital Studiosの専門知識、世界的メディア企業Great Big Storyの映画のように美しく心に響くストーリテリングとCNNICのブランドコンテンツ・スタジオであるCreateのオーダーメード・コンテンツの組み合わせで実現する。

「Vision: The Future of Japan」(http://edition.cnn.com/interactive/asia/vision-japan/ )と題したCNN Digital Studiosシリーズは、ロンドンにあるCNN Digital Studiosがプロデュースした作品の中で過去最大のシリーズである。日本各地で撮影された8本の動画のコレクションが、日本各地の魅力に迫る映像を提供、空飛ぶ車や世界最速のスーパーコンピューターなど、世界の未来を形作る壮大なプロジェクトを掘り下げる。

8本の動画はすべて、CNN Digital(http://edition.cnn.com/interactive/asia/vision-japan/ )のオーダーメードの「Vision: The Future of Japan」ANAスポンサーページで、記事、フォトギャラリー、インタラクティブ、インフォグラフィックスを含む一連の没入型マルチメディアコンテンツとともに15日で公開された。

Great Big Storyでは、「The Inspiration of Japan」と題されたオリジナルの8部動画構成シリーズが日本各地の日常生活の創造性と好奇心そそるもの:リサイクル古新聞紙で作られた精巧な動物の立体造形、ロボットレストラン、クレープ王などを特集する。このスポンサード編集動画シリーズの第1弾も6月15日に始まった。

2シリーズを補完するものとして、CNNICのブランドコンテンツ・スタジオであるCreateは、日本人の優しさを映すヒューマンストーリーを伝えることに特化したマルチプラットフォームのキャンペーン・デジタルハブを制作した。このテーマにまつわるブランドコンテンツ動画はこのハブおよびGreat Big Storyに設置され、CNN Digitalではネイティブ広告として表示される。キャンペーン全体が、訪日外国人を歓迎する日本独特のホスピタリティーと天性を紹介したものとなっている。

CNN Audience Insight Measurement (AIM)を利用して限定されたオーディエンスに集中し、Launchpad経由でソーシャルメディアを通じて適切なオーディエンスグループにリーチすることで、すべてのスポンサード・ブランドコンテンツはCNN Digitalの各プロパティーに設置されるネイティブ広告によりターゲットされる。このキャンペーンは世界旅行に関心を寄せる英国、ドイツ、フランス、ベルギー、イタリア、スイス、スペインの消費者がターゲットで、2017年第1四半期に日本政府観光局が達成した西欧からの訪日者数20万人をさらに押し上げる狙いがある。

CNN International Commercialのアジア太平洋地域・広告セールス担当のスニータ・ラジャン上級副社長は「2016年の『Ichigo Ichie』Great Big Storyシリーズで収めたANAのスポンサーシップの成功を活かし、旅行者が活気に満ちたこの国を直接体験するよう促すために日本についてより多くの新しい視点を提供する新たな取り組みでANAと協力できて嬉しい。ANA向けの当社ソリューションはオーディエンスについての深い知見に下支えされ、高品位の編集ブランドコンテンツとCNN、Great Big Storyのプラットフォームで十分にターゲットされたオーディエンスの組み合わせによって、ANAに明白な利益をもたらすようカスタマイズされている」と語った。

ANAの欧州・中東・アフリカ担当の上席執行役員・中村晃氏は「第2弾となるこのシリーズでは、パートナーであるCNNと共に濃密で革新的なストーリーテリングによってANAの5スターサービスの中核である独特の日本文化をさらに紹介できることを期待している。われわれが目指すのは、乗客と日本国内の世界有数の旅行目的地の数々ならびに日本固有の文化を最良の形で結べる航空会社として、人々が日本を体験するきっかけとなることだ」と述べた。

▽CNN International Commercialについて

CNNI Commercial(CNNIC)はCNNの大陸間コマーシャル事業を担い、5大陸にまたがる多角的マルチプラットフォーム・ポートフォリオを展開中である。その戦略は汎地域TV市場におけるCNNの優位性を高めながら、デジタルおよびデータ機能により成長を加速させることである。これにはCNN International、 CNN en Espanol、CNN Arabic、Great Big Story、CNN Style、CNN Moneyおよび多数のその他関連事業体、ローカルプロパティーなどのリニアおよびデジタルニュースブランドの収益化と向上が含まれる。CNNICは、先端のデジタル専門知識とデータ知見を基盤とした最高水準で受賞歴を誇るクロスプラットフォーム広告セールス、ブランドおよびマーケティングのソリューションを提供する。同社は、世界中にコンサルティング、コンテンツとCNNブランド戦略のスイートを提供しながら新たなオーディエンスに対応するための戦略的パートナーシップを構築するコンテンツセールスとライセンス企業のCNN Accessを運営する。CNNICのブランドコンテンツ・スタジオであるCreateは10年以上にわたってクライアント向けに受賞歴のあるマルチプラットフォームコンテンツを制作している。CNNICはタイムワーナー社(Time Warner company)傘下のターナー(Turner)の1部門である。詳細についてはhttp://commercial.cnn.com を参照。

▽ANAについて

全日本空輸(ANA)は収益、旅客数において日本最大の航空会社である。1952年に設立されたANAは現在、毎日運航のロンドン・ヒースロー空港と東京・羽田空港を結ぶ路線を含む国際線87路線、国内線116路線を運航。ANAグループは3万5000人の従業員と256機のフリートを保有する。2016会計年度、ANAは5210万人の旅客を輸送し、売上高は1兆7700億円となった。1999年にスターアライアンスに加盟、太平洋およびアジア路線でユナイテッド航空と、日本―欧州路線でルフトハンザドイツ航空、スイス・インターナショナル・エアラインズ、オーストリア航空と共同運航を行っている。当社のマイレージプログラムである「ANAマイレージクラブ」の会員数は2600万人を超える。ANAはAir Transport World Magazine誌により2013年の「Airline of the Year」に選ばれたほか、2017年には世界の主要な航空会社と空港の評価サイトであるSKYTRAX(スカイトラックス)により5年連続で「5スター」に認定された。ANAはボーイング787ドリームライナーのローンチカスタマーであり、最大のドリームライナー運航エアラインである。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20170608/1871481-1

ソース:CNN International

(日本語リリース:クライアント提供)

Japanese innovation and inspiration take centre stage in new series from Great Big Story and CNN Digital Studios in association with All Nippon Airway

PR68879

HONG KONG, June 15, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/

Everything from Japan's flying cars to hip-hop grandmas are celebrated in two

new series produced by Great Big Story and CNN Digital Studios as part of a

branded content collaboration with All Nippon Airlines (ANA), Japan's premium

five-star airline.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20170608/1871481-1

The CNN Digital Studios series, titled Vision: The Future of Japan

The partnership between ANA and CNN International Commercial (CNNIC) was

originally established in 2016 with the ambition to encourage travelers to

explore Japan with ANA, leading to the creation of the successful 2016 Ichigo

Ichie digital series. Evolving that strong partnership, the new campaign marks

the first sponsorship from CNNIC which combines the expertise of the network's

premium original video content arm CNN Digital Studios, cinematic storytelling

from global media company Great Big Story, and bespoke content from CNNIC's

brand content studio, Create.

The CNN Digital Studios series, titled Vision: The Future of Japan

(http://edition.cnn.com/interactive/asia/vision-japan/), is the biggest series

to date produced by CNN Digital Studios in London. A collection of eight films,

all shot on location across Japan, offers an in-depth look at the fascinating

destination and explores the ambitious projects that are shaping the future of

the universe including flying cars and the world's fastest supercomputer.

All eight videos have been published today on a bespoke Vision: The Future of

Japan ANA-sponsored page on CNN Digital

(http://edition.cnn.com/interactive/asia/vision-japan/)  alongside a range of

immersive multimedia features encompassing articles, photo galleries,

interactives and infographics.

Over on Great Big Story, an original eight-part series titled The Inspiration

of Japan highlights the creativity and curiosities of everyday life throughout

the country: intricate animal sculptures from recycled newspaper, robot

restaurants, the king of crepes and more. The first video in this sponsored

editorial series launches 15 June.  

To complement the two series, CNNIC's branded content studio, Create, has

produced a multi-platform campaign and digital hub dedicated

to telling human stories of Japanese kindness. Branded content films around

this theme will sit on the hub, Great Big Story and natively on CNN Digital.

The integrated campaign draws on Japan's unique hospitality and instinct to

welcome visitors to the country.

All sponsored and branded content is targeted through native ad placements

across CNN Digital properties, utilising CNN Audience Insight Measurement (AIM)

to focus on defined audiences and via Launchpad to reach relevant tribes of

audiences through social media. The campaign is aimed at consumers with an

interest in global travel from UK, Germany, France, Belgium, Italy, Switzerland

and Spain with the objective of boosting the 200,000 Western European visitors

that the Japan National Tourism Organization already welcomed in Q1 2017.

Sunita Rajan, SVP, Advertising Sales, APAC, CNN International Commercial

comments: "Building on the success of ANA's sponsorship of 2016's Ichigo Ichie

Great Big Story series, we're delighted to be working with ANA on this fresh

initiative to offer more new perspectives on Japan to encourage travellers to

experience this vibrant country for themselves. Our solution for ANA has been

powered by in-depth audience insight and tailor-made to deliver a tangible

benefit for ANA through a smart combination of premium editorial and branded

content and well targeted audience across CNN and Great Big Story platforms."

Akira Nakamura, Senior Vice President EMEA, comments: "In this second series,

we look forward to sharing more of the unique Japanese culture that's at the

centre of ANA's five-star service, through rich and innovative storytelling

with our partner CNN. Our ambition is to inspire people to experience Japan, as

the airline carrier that can best connect passengers with the country's many

world-class destinations and its distinctive culture."

About CNN International Commercial

CNNI Commercial (CNNIC) is responsible for CNN's intercontinental commercial

operations, spanning a diverse multiplatform portfolio across five continents.

Its strategy is to grow CNN's dominance in the pan-regional TV market while

accelerating growth through digital and data capabilities. This includes

monetising and growing linear and digital news brands such as CNN

International, CNN en Espanol, CNN Arabic, Great Big Story, CNN Style and CNN

Money, and a number of other verticals and local properties. CNNI Commercial

delivers best-in-class, award-winning cross-platform ad sales, brand and

marketing solutions underpinned by advanced digital expertise and data insight.

It operates a Content Sales and Licensing business called CNN Access, which

offers a suite of consultancy, content and CNN-branded initiatives around the

globe as well as establishing strategic partnerships to serve new audiences.

The organisation's branded content studio, Create, has been producing

award-winning multiplatform content for clients for over ten years. CNNI

Commercial is part of Turner, a Time Warner company. For more information,

visit http://commercial.cnn.com

About ANA

All Nippon Airways (ANA) is the largest airline in Japan by revenues and

passenger numbers. Founded in 1952, ANA flies today on 87 international routes

and 116 domestic routes, including a daily flight between London Heathrow and

Tokyo Haneda. The ANA group has 35,000 employees and a fleet of 256 aircraft.

In FY2016, it carried 52.1 million passengers and generated revenues of 1.77

trillion Japanese yen. ANA has been a member of Star Alliance since 1999, and

has joint-ventures with United Airlines on trans-Pacific and Asia routes, and

with Lufthansa, Swiss International Airlines and Austrian Airlines on

Japan-Europe routes. Its Frequent Flyer Program, ANA Mileage Club, has more

than 26 million members. ANA was voted Airline of the Year for 2013 by Air

Transport World Magazine, and in 2017 was awarded five stars for the fifth

consecutive year by the world's leading Airline and Airport review site,

SKYTRAX. ANA is the launch customer and biggest operator of the Boeing 787

Dreamliner.

SOURCE:  CNN International

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