エスティローダーのモダンミューズフラグランスの表看板にミスティ・コープランド

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エスティローダーのモダンミューズフラグランスの表看板にミスティ・コープランド

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【ニューヨーク2017年8月1日PR Newswire=共同通信JBN】エスティローダー(Estee Lauder)は1日、アメリカン・バレエ・シアター(ABT)のプリンシパル・バレリーナ、ミスティ・コープランドをモダンミューズ(Modern Muse)フラグランスの新グローバル・スポークスモデルに指名したと発表した。ミスティは2017年8月にデビューする新モダンミューズフラグランスのデジタル・TV・インストア・プリント各キャンペーンの前面に立つ。

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/540517/Modern_Muse_Misty_Copeland.jpg

エスティローダーのグローバル・ブランド・プレジデント、ステファン・デ・ラ・ファブリー氏は「エスティローダーが2013年にモダンミューズフラグランスを発売したとき、女性は思うがままに生活を送り、偉大なことを達成して、周辺の人々に刺激を与えるミューズであるという考えを受け入れた。ミスティは現状に挑戦して夢をかなえ、その過程で大勢の若い女性を元気づけた。ミスティは自身の特異なストーリーを通じて、フラグランスのコンセプトを活性化する」と語った。

エスティローダーのスタイル&イメージディレクター、エアリン・ローダー氏は「ミスティは今日のモダンミューズを完璧に代表している。彼女は女性の強さ、パワー、献身、情熱の全てであり、それは舞台に立ち、次世代のダンサーに刺激を与える日々の行動からうかがえる。彼女は素晴らしいロールモデルであり、エスティローダー・ブランドに喜んで迎え入れたい」と述べた。

ミスティ・コープランドは「エスティローダーのモダンミューズを代表することはとても光栄である。私の2つの情熱はダンスとお返しをすることで、次世代に知識を引き継ぐことを大事にしている。また、ダンスをするとき身に着ける香りとは強いつながりがある。モダンミューズ・キャンペーンは、私のストーリーのもう1つの面を知るのにうってつけである」と話した。

モダンミューズ・キャンペーンは、エスティローダーのクリエーティブチームがSpring Studiosとディレクター兼写真家パメラ・ハンソン氏の協力を得てプロデュースされた。キャンペーンはテーマ「What inspires you?(何があなたを刺激するか)」に関連する広範なストーリーテリングを含み、モダンミューズ・コンセプトをミスティ向けにアレンジして、デジタル/ソーシャルプラットフォーム(ハッシュタグ:#BeAnInspiration)の会話に女性を引き込むものである。ミスティは若いバレリーナに教え、刺激を与えて、次世代とつながることの重要性を語る形でキャンペーンに登場している。

エスティローダーの新キャンペーン、Estee Lauder Modern Muse Featuring Misty Copelandは次で閲覧できる:http://estee.cm/2vb6B2l

▽モダンミューズについて

モダンミューズ(Modern Muse)はラッシュ・フローラル・ウッディの香りで、現代的で若い姿勢の自信、スタイル、創造性を伝え、きらめくフローラルと滑らかなモダンウッドのコントラストを特徴としている。2013年にリリースされたモダンミューズの香りは現代女性の複雑性にヒントを得ている。

スパークリング・ジャスミン・アコードは、クリエーティブなエネルギーと魅力的な女性らしさを捉えている。エキゾチック・マンダリンと誘惑的なハニーサックル・ネクターは、デューイ・ペタルの若々しいセンセーションを通じて、エネルギーのほとばしりを送る。チャイナ・アブソルートを含むジャスミン・サンバック(マツリカ)の2つの抽出が豊かなゲッカコウ・フルーアとフレッシュ・リリーのブーケに明るい風合いをもたらす。

スリーク・ウッド・アコードは、マダガスカル・バニラのクリーム、豊かなアンバーウッド、ソフトなジャコウに包まれたパチョリ・エッセンスの2つの革新的ブレンドを通じて表現される滑らかなスタイル、強さ、官能性を捉える。その全ては紛れもない官能的な仕上げをつくり出している。

▽ミスティ・コープランドについて

ミズーリ州カンザスシティーに生まれ、カリフォルニア州サンペドロで育ったミスティ・コープランドは、アメリカン・バレエ・シアター(ABT)のプリンシパル・ダンサーで、ABT史上初めてこのポストに就いたアフリカ系米国人女性である。ミスティは普通より遅い13歳でバレエの勉強を始め、15歳のときにMusic Center Spotlight Awardsの1位を占めた。サンフランシスコ・バレエ団、さらに全額支給の奨学金を得てアメリカン・バレエ・シアターのサマー・インテンシブで学び、2000年にABTのNational Coca-Cola Scholarに選ばれた。2000年9月にABTのStudio Companyに、2001年にアメリカン・バレエ・シアターに入団した。

ミスティは2008年、卓越した才能を示した若いアーティストに与えられる2年間のフェローシップ、Leonore Annenberg Fellowship(アート部門)を獲得した。クラッシックおよび現代のさまざまな役を舞台で務め、2014年秋にはアメリカン・バレエ・シアターの「白鳥の湖」の主役「オデット/オディール」を黒人女性として初めて演じ、歴史に足跡を残した。

ミスティはCBSのSunday Morning、60 Minutes、(NBCの)The Today Show、Vogue、Essence、Glamour、People Magazine各誌など数えきれないほどの出版物やTV番組に取り上げられている。2012年5月、Boys & Girls Club National Hall of Fameに入り、同年4月にはCouncil of Urban Professionalsの「Breakthrough Award」を受賞した。2013年6月、National Youth of the Year Ambassador for the Boys & Girls Clubs of Americaに指名され、2013 Black Girls Rock! AwardsのYoung, Gifted & Black賞を受けた。2015年、Time誌の「最も影響力のある100人」のリストに入り、Glamour誌からWomen of the Yearの1人に選ばれた。過去と現在のスポンサーはUnder Armour、ダノン・オイコス、セイコー、Diet Dr. Pepper、COACH(コーチ)、アメリカン・エキスプレスなどで、今回エスティローダーが加わった。

ミスティの情熱はお返しをすることに向けられている。多くの慈善団体と協力し、少女・少年と共に働き助言することに時間を使っている。バラク・オバマ大統領は2014年、ミスティを体力づくり、スポーツ、栄養に関する大統領諮問委員会(PCFSN)の委員に任命した。

ミスティには3冊の著作がある。受賞歴のあるジャーナリスト兼作家のチャリシー・ジョーンズ氏との共著でニューヨーク・タイムズのベストセラーに入った伝記「Life in Motion」、2017年3月に出版された「Ballerina Body」、受賞歴のあるイラストレーター兼作家のクリストファー・マイヤーズ氏と協力した絵本「Firebird」である。2014年11月、クラシックバレエに対する貢献と芸術形式の多様化への寄与が認められ、ハーバード大学から名誉博士号を授与された。

▽エスティローダー(Estee Lauder)について

エスティローダーはThe Estee Lauder Companies Inc.のフラッグシップブランドである。世界初の女性起業家の1人であるエスティ・ローダー氏によって設立された当ブランドは現在、最も革新的で洗練された高機能のスキンケア・メーキャップ製品とアイコニックなフレグランスを作り出すという彼女の遺産を継続しており、その全てに女性のニーズと願望への深い理解があふれている。エスティローダーは現在、世界の150カ国以上で、そして店内からデジタルまでの多数の接点で女性とかかわり合っている。これらのそれぞれの関係はエスティの強力で真正の女性対女性の見方を常に反映している。

詳しい情報は以下参照。

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ソース:Estee Lauder

▽問い合わせ先

mediarequests.esteelauder@estee.co

Estee Lauder Names Misty Copeland Global Spokesmodel for Modern Muse Fragrance

PR69516

NEW YORK, Aug. 1, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Estee Lauder today announced Misty Copeland, principal ballerina at American

Ballet Theatre, as the new global spokesmodel for the brand's Modern Muse

fragrance. Misty will front the new Modern Muse fragrance campaign across

digital, TV, in-store and print, debuting August 2017.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/540517/Modern_Muse_Misty_Copeland.jpg

"When Estee Lauder launched the Modern Muse fragrance in 2013, we embraced the

idea of women as muses, living life on their own terms, achieving great things

and inspiring everyone around them," said Stephane de La Faverie, Global Brand

President, Estee Lauder. "Misty has challenged the status quo to achieve her

dreams and inspired so many young women along the way. Misty will bring the

fragrance concept to life through her unique story."

"Misty is the perfect representation of today's modern muse," said Aerin

Lauder, Style and Image Director, Estee Lauder. "She is all about feminine

strength, power, dedication and passion, and you see that in what she does

every day, whether she is performing or inspiring the next generation of

dancers. I think she is a wonderful role model and I am thrilled to welcome her

to the Estee Lauder brand."

"I am so honored to represent Estee Lauder Modern Muse," said Misty Copeland.

"My two passions are dance and giving back, and I love passing on knowledge to

the next generation. I also have a strong connection to the scents I wear when

I perform. The Modern Muse campaign is the perfect way to see another side of

my story."

The Modern Muse campaign was produced by Estee Lauder's in-house Creative team

in collaboration with Spring Studios and director and photographer Pamela

Hanson. The campaign includes extensive storytelling around the theme, "What

inspires you?" to personalize the Modern Muse concept to Misty, and engage

women in conversation across digital and social platforms using the hashtag

#BeAnInspiration. Misty is featured in the campaign teaching and inspiring

young ballerinas and talking about the importance of connecting with the next

generation.

Click here to view the new campaign: Estee Lauder Modern Muse Featuring Misty

Copeland [http://estee.cm/2vb6B2l ]

About Modern Muse

The Modern Muse fragrance is a Lush Floral Woody scent that conveys confidence,

style and creativity with a modern, youthful attitude, featuring an alluring

contrast of sparkling florals and sleek modern woods. Launched in 2013, the

Modern Muse scent was inspired by the complexity of a modern woman today.

The Sparkling Jasmine Accord captures her creative energy and magnetic

femininity. Exotic Mandarin and tempting Honeysuckle Nectar send a spark of

energy through a youthful sensation of Dewy Petals. Two extractions of Jasmine

Sambac, including China Absolute, bring luminous texture to the feminine

bouquet of rich Tuberose Fleur and Fresh Lily.

The Sleek Woods Accord captures her sleek style, strength and sensuality,

expressed through this innovative blend of two Patchouli essences wrapped in

the creaminess of Madagascar Vanilla, rich Amber Wood and soft Musk – all of

which craft an undeniably sensual finish.

About Misty Copeland

Born in Kansas City, Missouri and raised in San Pedro, California, Misty

Copeland is a principal dancer with American Ballet Theatre (ABT), the first

African American woman to ever hold this position in the company's history.

Misty began her ballet studies at the late age of thirteen. At fifteen, she won

first place in the Music Center Spotlight Awards. She studied at the San

Francisco Ballet School and American Ballet Theatre's Summer Intensive on full

scholarship and was declared ABT's National Coca-Cola Scholar in 2000. Misty

joined ABT's Studio Company in September 2000 and American Ballet Theatre in

2001.

In 2008, Misty was honored with the Leonore Annenberg Fellowship in the Arts, a

two-year fellowship awarded to young artists who exhibit extraordinary talent.  

Performing a variety of classical and contemporary roles, in the fall of 2014,

she made history as the first black woman to perform the lead role of

"Odette/Odile" in American Ballet Theatre's Swan Lake.

Misty has been featured in numerous publications and television programs,

including CBS Sunday Morning, 60 Minutes, The Today Show, Vogue, Essence,

Glamour, and People Magazine. She was honored with an induction into the Boys &

Girls Club National Hall of Fame in May 2012 and received the "Breakthrough

Award" from the Council of Urban Professionals in April 2012. She was named

National Youth of the Year Ambassador for the Boys & Girls Clubs of America in

June 2013. She received the Young, Gifted & Black honor at the 2013 Black Girls

Rock! Awards. In 2015, she was named to the Time Magazine 100 Most Influential

People list and honored by Glamour Magazine as one of their Women of the Year.

Her endorsements, past and present, include Under Armour, Dannon Oikos, SEIKO,

Diet Dr. Pepper, COACH, American Express and now Estee Lauder.

Misty's passion is giving back. She has worked with many charitable

organizations and is dedicated to giving of her time to work with and mentor

young girls and boys. In 2014, President Barack Obama appointed Misty to the

President's Council on Fitness, Sports, and Nutrition.

Misty is the author of three books: the New York Times Bestselling memoir, Life

in Motion, co-written with award-winning journalist and author Charisse Jones;

Ballerina Body, published in March 2017; and a picture book titled Firebird in

collaboration with award-winning illustrator and author Christopher Myers. She

received an honorary doctorate from the University of Hartford in November 2014

for her contributions to classical ballet and helping to diversify the art form.

About Estee Lauder  

Estee Lauder is the flagship brand of The Estee Lauder Companies Inc. Founded

by Estee Lauder, one of the world's first female entrepreneurs, the brand today

continues her legacy of creating the most innovative, sophisticated,

high-performance skincare and makeup products and iconic fragrances – all

infused with a deep understanding of women's needs and desires. Today, Estee

Lauder engages with women in over 150 countries around the world and at dozens

of touch points – from in-store to digital. And each of these relationships

consistently reflects Estee's powerful and authentic woman-to-woman point of

view.

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SOURCE  Estee Lauder

CONTACT:  mediarequests.esteelauder@estee.com

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