アバイアがGITEX Technology Weekでブロックチェーンの満足度指数を発表
アバイアがGITEX Technology Weekでブロックチェーンの満足度指数を発表
AsiaNet 70442
ドバイ(アラブ首長国連邦)、2017年10月5日/PRニュースワイヤー/ --
アバイアは本日GITEX Technology Weekにおいて、顧客体験の変革のためにブロックチェーン、人工知能、高度なデータ解析などのディスラプティブ技術がどのように利用できるかを示す初のソリューションであるブロックチェーンの満足度指数(Happiness Index on Blockchain)を発表しました。アバンザ・ソリューションズ(Avanza Solutions)との協力で開発したブロックチェーンの満足度指数を使うと、企業はカスタマージャーニーを動的に管理し、より満足度を高めることができるようになります。
(写真: http://mma.prnewswire.com/media/565384/Avaya.jpg )
アバイアの最高技術責任者、ローラン・フィルネンコは、GITEXで次のように述べました。「多くの人々にとって、ブロックチェーンは問題を招くソリューションです。ブロックチェーンの満足度指数は、アバイアがいかにして一元化した通信とコンタクトセンター・プラットフォームを変革し、最近のディスラプティブ技術の動向を俊敏で素早い顧客体験に統合したかを浮き彫りにしています。顧客満足度を知るために大量の過去とリアルタイムのデータを結合させるのは、当社の顧客にとって大変なことです。ブロックチェーン、データ解析、人工知能を異なるデータプロファイルとソースに適用して、大企業が顧客ひとりひとりのその時々の感情を測定、管理することのできるグローバル一意なソリューションを構築しました」
アバイアは、企業や政府組織が異なるコンタクトセンター、eメール、ソーシャルメディア、ウェブ、チャットプラットフォームなど複数のソースのデータを安全に収集、統合するのにブロックチェーンをどのように利用できるかをブロックチェーンの満足度指数を使って紹介しています。オフラインデータを選択的にフィルターにかけたり、リアルタイムのデータソースを監視したりすることで、企業は顧客満足度レベルを動的に測定して、満足度の目標に合うよう体験を変更することができます。
現在多くのブロックチェーンは、所有する膨大な顧客データを実行可能な洞察に取り入れるのに悪戦苦闘しています。ガートナー(Gartner)のリサーチは、企業の89%が主に顧客体験で競争するつもりであることを示していますが、アバディーン・グループ(Aberdeen Group:
https://www.sas.com/content/dam/SAS/en_us/doc/other2/customer-engagement-strategies-utilities-107552.pdf )の調査では、顧客の旅を改善するためにデータを利用する自社の能力に非常に満足しているのは企業のわずか6%となっています。
「革新は、アバンザのDNAの一部です。今顧客が直面している問題をいかにして解決し、明日の課題に対応するソリューションを提供できるかを常に考えているのです。アバイアとの協力で、私たちは再びブロックチェーンを概念的テクノロジーから現実世界の問題を扱うビジネスツールにします」と、アバンザ・ソリューションズ最高マーケティング責任者兼マネージングディレクターのワガス・ミルザは述べています。
アバイアに関する詳しくは、http://www.avaya.com をご覧ください。
ソース: アバイア
(日本語リリース:クライアント提供)
Avaya to Unveil Happiness Index on Blockchain at GITEX Technology Week
PR70442
DUBAI, UAE, October 5 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Avaya is unveiling the Happiness Index on Blockchain during GITEX
Technology Week: a solution that shows for the first time ever how disruptive
technologies, including blockchain, artificial intelligence and advanced data
analytics, can be harnessed to transform customer experience. Happiness
Blockchain, developed in partnership with Avanza Solutions, enables
organizations to dynamically manage the customer journey to achieve greater
satisfaction.
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/565384/Avaya.jpg )
"For too many people, blockchain is a solution looking for a problem.
Happiness Index on Blockchain highlights how Avaya has transformed its unified
communications and contact center platforms to integrate emerging disruptive
technology trends into the customer experience with agility and speed," said
Laurent Philonenko, Chief Technology Officer, Avaya. "Marrying enormous volumes
of historical and real-time data to understand customer satisfaction is a huge
challenge for our customers. By applying blockchain, data analytics and
artificial intelligence on different data profiles and sources, we have
built a globally unique solution that allows large organizations to measure and
manage sentiment for every single one of their customers, as it happens."
With Happiness Index on Blockchain, Avaya is showcasing how companies and
government organizations can leverage blockchain to securely collect and
integrate data from multiple sources, such as different contact centers,
emails, social media, web and chat platforms. By selectively filtering offline
data and monitoring real-time data sources, organizations can dynamically
measure customer satisfaction levels and transform experiences to meet their
satisfaction level objectives.
Many organizations today are struggling to turn the huge volumes of data
they have about their customers into actionable insight. While Gartner research
shows 89% of companies expect to compete primarily on customer experience, just
6% of companies in an Aberdeen Group
[https://www.sas.com/content/dam/SAS/en_us/doc/other2/customer-engagement-strate
gies-utilities-107552.pdf ] survey said they were extremely satisfied with
their ability to use data to improve the customer journey.
"Innovation is part of Avanza's DNA - we always look at how we can solve
the problems our customers are facing today and deliver the solutions that
answer the challenges of tomorrow. By working with Avaya, we are once again
taking blockchain from being a conceptual technology into a business tool that
addresses real-world issues," said Waqas Mirza, Chief Marketing Officer &
Managing Director, Avanza Solutions.
For more information on Avaya, please visit http://www.avaya.com.
SOURCE: Avaya
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。