アバイアがGITEX Technology Weekでブロックチェーンの満足度指数を発表

アバイア

2017/10/5 16:05

アバイアがGITEX Technology Weekでブロックチェーンの満足度指数を発表

AsiaNet 70442

ドバイ(アラブ首長国連邦)、2017年10月5日/PRニュースワイヤー/ --

アバイアは本日GITEX Technology Weekにおいて、顧客体験の変革のためにブロックチェーン、人工知能、高度なデータ解析などのディスラプティブ技術がどのように利用できるかを示す初のソリューションであるブロックチェーンの満足度指数(Happiness Index on Blockchain)を発表しました。アバンザ・ソリューションズ(Avanza Solutions)との協力で開発したブロックチェーンの満足度指数を使うと、企業はカスタマージャーニーを動的に管理し、より満足度を高めることができるようになります。

     (写真: http://mma.prnewswire.com/media/565384/Avaya.jpg )

アバイアの最高技術責任者、ローラン・フィルネンコは、GITEXで次のように述べました。「多くの人々にとって、ブロックチェーンは問題を招くソリューションです。ブロックチェーンの満足度指数は、アバイアがいかにして一元化した通信とコンタクトセンター・プラットフォームを変革し、最近のディスラプティブ技術の動向を俊敏で素早い顧客体験に統合したかを浮き彫りにしています。顧客満足度を知るために大量の過去とリアルタイムのデータを結合させるのは、当社の顧客にとって大変なことです。ブロックチェーン、データ解析、人工知能を異なるデータプロファイルとソースに適用して、大企業が顧客ひとりひとりのその時々の感情を測定、管理することのできるグローバル一意なソリューションを構築しました」

アバイアは、企業や政府組織が異なるコンタクトセンター、eメール、ソーシャルメディア、ウェブ、チャットプラットフォームなど複数のソースのデータを安全に収集、統合するのにブロックチェーンをどのように利用できるかをブロックチェーンの満足度指数を使って紹介しています。オフラインデータを選択的にフィルターにかけたり、リアルタイムのデータソースを監視したりすることで、企業は顧客満足度レベルを動的に測定して、満足度の目標に合うよう体験を変更することができます。

現在多くのブロックチェーンは、所有する膨大な顧客データを実行可能な洞察に取り入れるのに悪戦苦闘しています。ガートナー(Gartner)のリサーチは、企業の89%が主に顧客体験で競争するつもりであることを示していますが、アバディーン・グループ(Aberdeen Group:

https://www.sas.com/content/dam/SAS/en_us/doc/other2/customer-engagement-strategies-utilities-107552.pdf )の調査では、顧客の旅を改善するためにデータを利用する自社の能力に非常に満足しているのは企業のわずか6%となっています。

「革新は、アバンザのDNAの一部です。今顧客が直面している問題をいかにして解決し、明日の課題に対応するソリューションを提供できるかを常に考えているのです。アバイアとの協力で、私たちは再びブロックチェーンを概念的テクノロジーから現実世界の問題を扱うビジネスツールにします」と、アバンザ・ソリューションズ最高マーケティング責任者兼マネージングディレクターのワガス・ミルザは述べています。

アバイアに関する詳しくは、http://www.avaya.com をご覧ください。

ソース: アバイア

(日本語リリース:クライアント提供)

Avaya to Unveil Happiness Index on Blockchain at GITEX Technology Week

PR70442

DUBAI, UAE, October 5 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    

    Avaya is unveiling the Happiness Index on Blockchain during GITEX

Technology Week: a solution that shows for the first time ever how disruptive

technologies, including blockchain, artificial intelligence and advanced data

analytics, can be harnessed to transform customer experience. Happiness

Blockchain, developed in partnership with Avanza Solutions, enables

organizations to dynamically manage the customer journey to achieve greater

satisfaction.

         (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/565384/Avaya.jpg )

    "For too many people, blockchain is a solution looking for a problem.

Happiness Index on Blockchain highlights how Avaya has transformed its unified

communications and contact center platforms to integrate emerging disruptive

technology trends into the customer experience with agility and speed," said

Laurent Philonenko, Chief Technology Officer, Avaya. "Marrying enormous volumes

of historical and real-time data to understand customer satisfaction is a huge

challenge for our customers.  By applying blockchain, data analytics and

artificial intelligence on different data profiles and sources, we have

built a globally unique solution that allows large organizations to measure and

manage sentiment for every single one of their customers, as it happens."

    With Happiness Index on Blockchain, Avaya is showcasing how companies and

government organizations can leverage blockchain to securely collect and

integrate data from multiple sources, such as different contact centers,

emails, social media, web and chat platforms. By selectively filtering offline

data and monitoring real-time data sources, organizations can dynamically

measure customer satisfaction levels and transform experiences to meet their

satisfaction level objectives.

    Many organizations today are struggling to turn the huge volumes of data

they have about their customers into actionable insight. While Gartner research

shows 89% of companies expect to compete primarily on customer experience, just

6% of companies in an Aberdeen Group

[https://www.sas.com/content/dam/SAS/en_us/doc/other2/customer-engagement-strate

gies-utilities-107552.pdf ] survey said they were extremely satisfied with

their ability to use data to improve the customer journey.

    "Innovation is part of Avanza's DNA - we always look at how we can solve

the problems our customers are facing today and deliver the solutions that

answer the challenges of tomorrow. By working with Avaya, we are once again

taking blockchain from being a conceptual technology into a business tool that

addresses real-world issues," said Waqas Mirza, Chief Marketing Officer &

Managing Director, Avanza Solutions.

    For more information on Avaya, please visit http://www.avaya.com.

SOURCE: Avaya

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