ウブロとデペッシュ・モードがCharity: Waterのためにコレクターズ・エディションシリーズをリリース予定、シングル55曲にインスパイアされたビックバン腕時計

ウブロ(Hublot)

ウブロとデペッシュ・モードがCharity: Waterのためにコレクターズ・エディションシリーズをリリース予定、バンドのシングル55曲にインスパイアされた55点のユニークなビックバン腕時計

AsiaNet 72083

ミラノ、2018年1月30日/PRニュースワイヤー/ --

多くの人々に愛され空前のヒット曲を出し最も影響力のあるバンド、デペッシュ・モードは、1981年の結成以来世界中で1億枚以上のレコードを売り上げ3,000万人以上のファンに向けて演奏をしてきました。37年に及ぶキャリアの中で、デペッシュ・モードは、1981年の「Dreaming of Me」に始まり昨年リリースされた「Cover Me」に至る全55曲という信じがたいほどの数のシングルをリリースしています。この偉業に敬意を表して、スイスの時計メーカー、ウブロは55点のユニークなビックバン ウニコモデルコレクションを紹介、これら全ての売り上げはウブロとデペッシュ・モードのチャリティパートナーであるcharity: waterの利益となります。

(Photo:

https://mma.prnewswire.com/media/634422/Big_Bang_Unico_model.jpg )

(Photo:

https://mma.prnewswire.com/media/634423/Ricardo_Guadalupe_and_Martin_Gore.jpg )

(Photo:

https://mma.prnewswire.com/media/634424/Big_Bang_Depeche_Mode_The_Singles_Limited_Edition.jpg )

「僕たちのシングル全てを記念するこの新しい腕時計のコレクションを通してウブロがcharity: waterを支援することをとても光栄に思うとともに感動しています」

デペッシュ・モードのマーティン・ゴア氏

「デペッシュ・モードは、現代音楽の歴史の象徴です。これまで以上に激しい彼らの情熱、そして止むことのない創造力に共感しています。NGOのcharity: waterによる活動への関与など彼らと多くの価値を共有でき幸運です。この新しいユニークな55点のコレクションは、彼らの素晴らしいキャリアに対する賛辞であり、彼らと当社の共通点を祝うのにふさわしいものです」

ウブロのCEO、リッカルド・グアダルーペ氏

この限定版は、ウブロのCEOリッカルド・グアダルーペ氏とデペッシュ・モードのマーティン・ゴア氏によって、イタリアのミラノにあるウブロブティックにて発表されました。

腕時計それぞれの文字盤が特徴的で、レコードジャケットのイメージを部分的に表しています。時計の背面の特徴は、シングル曲のジャケット全体とcharity: waterのロゴです。これら2つの要素が、有名なウニコの自動巻きムーブメントを覆うサファイアガラス面に施されています。このウブロ製の腕時計は72時間のパワーリザーブを備えています。各腕時計にはそれぞれモデルごとに異なる色のストラップが取り付けられる予定で、同じ色合いのカフストラップとロックンロールにインスパイアされたラバー製スタッドで完成となります。

ニューヨークシティを拠点とするcharity: waterは、非営利団体で世界中の発展途上国の人々にクリーンで安全な飲み水を届けることを使命としています。デペッシュ・モードとウブロは、2013年以来charity: waterを積極的に支援しており、その最初のパートナーシップではネパールとエチオピアの3万人以上の人々に安全でクリーンな水を届けています。

この55点のユニークな腕時計の販売による純利益は、デペッシュ・モード、ウブロそしてcharity: water間の大規模なチャリティ・イニシアチブの一環としてcharity: waterにもたらされます。

ソース:ウブロ

(日本語リリース:クライアント提供)

Hublot and Depeche Mode to Release a Collector's Edition Series of 55 Unique Big Bang Watches to Benefit charity: water, Inspired by Each of the Band's 55 Singles

PR72083

MILAN, January 30, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    One of the most influential, beloved and best-selling musical acts of all

time, Depeche Mode have sold over 100 million records worldwide and have played

to more than 30 million fans since their formation in 1981. And, in their 37

year career, Depeche Mode have released an incredible 55 singles, from

"Dreaming of Me" in 1981 to last year's release of "Cover Me". In tribute to

this incredible achievement, the Swiss watchmaker Hublot introduces a

collection of 55 unique pieces of its Big Bang Unico model, all to benefit

Hublot and Depeche Mode's charity partner charity: water.

         (Photo:

https://mma.prnewswire.com/media/634422/Big_Bang_Unico_model.jpg )

         (Photo:

https://mma.prnewswire.com/media/634423/Ricardo_Guadalupe_and_Martin_Gore.jpg )

        

         (Photo:

https://mma.prnewswire.com/media/634424/Big_Bang_Depeche_Mode_The_Singles_Limited_Edition.jpg

)

    "We are greatly honoured and moved by Hublot's support of charity: water

with this new collection of watches commemorating all of our singles."  

    Martin Gore, Depeche Mode  

    "Depeche Mode are iconic in the history of contemporary music. We identify

with their passion, stronger now than ever, and with their constantly

growing creativity. We are lucky enough to share many values with

them, including thecommitment to the activities of the charity: water NGO. This

new and unique collection of 55 different pieces plays tribute to

their incredible career while aptly celebrating our common ground. A new

collector's edition grew out of this!"  

    Ricardo Guadalupe, CEO of Hublot  

    The limited-edition series was announced at the Hublot boutique in Milan,

Italy by Ricardo Guadalupe, CEO of Hublot watches, and Martin Gore of Depeche

Mode.

    Each of the watches features, on its dial, a disc that partially shows the

image of the record cover it represents. The back of each watch features the

entire cover of the single as well as the charity: water logo. These two

elements are imprinted on the sapphire of the glass opening onto the famous

automatic UNICO movement. Produced by the Hublot manufacture, it provides a

power reserve of 72 hours. Each piece will be fitted with a strap in a colour

specific to each model, completed with cuff straps in the same hue, and

rock-and-roll-inspired rubber studs.

    charity: water, based in New York City, is a non-profit organization whose

mission is to bring clean and safe drinking water to people in developing

countries worldwide. Depeche Mode and Hublot have actively supported charity:

water since 2013, with their first partnership bringing safe, clean water to

over 30,000 people in Nepal and Ethiopia.

    Net proceeds from the sale of the 55 unique pieces will go to charity:

water, as part of the larger charity initiative between Depeche Mode, Hublot

and charity: water.

SOURCE: Hublot

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中