カンパリ・レッド・ダイアリーズの世界プレミア、レジェンド・オブ・レッド・ハンド:ステファノ・ソッリマ監督の短編映画でゾーイ・サルダナが主演

カンパリ(Campari)

カンパリ・レッド・ダイアリーズの世界プレミア、レジェンド・オブ・レッド・ハンド:ステファノ・ソッリマ監督の短編映画でゾーイ・サルダナが主演

AsiaNet 72062

ミラノ(イタリア)、2018年1月30日/PRニュースワイヤー/ --

本日、イタリアを代表するアペリティフのカンパリ(Campari)は、カンパリ誕生の地であるミラノで2018カンパリ・レッド・ダイアリーズ(2018 Campari Red Diaries)のオールスターの短編映画、「レジェンド・オブ・レッド・ハンド(The Legend of Red Hand)」を公開します。「どのカクテルにも物語がある」というカンパリの信念を進化させた今年の映画は、バーテンダーの才能、何よりも世界最高のカクテルの達人、レッド・ハンドに対する賛美です。

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世界的に有名な女優であるゾーイ・サルダナが主演、イタリア人俳優のアドリアーノ・ジャンニーニが共演、イタリア人のステファノ・ソッリマ監督による短編映画は、世界中の観客を完璧なカンパリカクテルを求める旅に誘うスリルに満ちたミステリーです。

オープニングは夕暮れ、カンパリ創業の都市であるミラノを象徴するドゥオーモ(Duomo Cathedral)の下で、自然な優雅さを持ちながらカリスマ性のある写真家でCampariのアナグラムが名前となっているミア・パルク(Mia Parc)が登場、これをゾーイ・サルダナが演じます。ステファノ・ソッリマ監督は自身の技術を巧みにスリラーのジャンルに活かして、ミアの冒険の旅に伴う緊張感があり、人の心を捉える雰囲気を演出、最高のカンパリカクテルの職人であるレッド・ハンドのミステリアスな姿を探し出すという秘密の任務を明らかにします。レッド・ハンドの作ったネグローニを一口味わえば、それまでの人生で本当のネグローニを味わったことがないことに気付くだろうと言われています。

レッド・ハンドは誰?あなたはすでに会ったことがあるかも知れないし、ないかも知れません。彼の顔を見た人はいません。レッド・ハンドが人目にさらすのは両手だけ、しかも象徴的な赤い手袋でしっかり覆われています。旅するミアは、間もなくミラノの恋人になるダビデに出会います。これはカンパリ創業者の名にちなんでつけられた名前で、アドリアーノ・ジャンニーニが演じており、彼は先に待ち受けるミステリーに引き込む不思議な力を持っています。

ミアはひたすら完璧なカクテルを求め、カンパリを中心に据えて最高のカクテルを作る情熱と能力を持ち合わせたレッド・ハンドを世界中で探し出します。世界中のバーテンダーの才能を真に称えるミアは、世界トップのバーテンダー6人をカメオで登場させながらミラノからニューヨーク、ブエノスアイレス、リオデジャネイロ、ベルリン、ロンドンまでを旅します。彼らは独自の「レッド・ハンド・カンパリ」カクテルを考案し、完璧なカクテルを追及して楽しむよう世界のカンパリ愛好家を促します。

主役についてゾーイ・サルダナは次のようにコメントしています:「『レジェンド・オブ・レッド・ハンド』でミア・パルクを演じるのは素晴らしい体験で、役柄と完璧を追及する任務を通してミステリーや不思議な力に包まれた世界に入り込むことができました。立派な遺産があるだけでなく、このように豊かな象徴的伝統のあるブランド、特に見事なカクテルの陰には立派なバーテンダーがいて、その素晴らしい手がなくては材料も力を発揮できないことを知っているカンパリのようなパートナーのキャンペーンに参加できるのを常に嬉しく思います」

短編映画製作についてステファノ・ソッリマは次のように述べています:「イタリア人で、このジャンルの短編を好む者として、『レジェンド・オブ・レッド・ハンド』を監督できたことは光栄です。世界的に認められた才能ある俳優たちと共に、このように好奇心をかき立てるミステリアスな物語でカンパリのように象徴的なブランドを表現する仕事をできたことで、大変思い出深い体験になりました。映画の中で私はカンパリの秘密の本質を探りました。素晴らしい結果を出す秘密の材料です。しかし、それはほんの一部分であり、分量によって大きな差が生じるのです。同様にレッド・ハンドは秘密で、違いを作り出す隠れた要素です」

ダビデ役についてアドリアーノ・ジャンニーニは、こうコメントしています:「視聴者がついにステファノ・ソッリマのクリエイティブな才能とカンパリの持つイタリアの伝統へのオマージュを見ることができ、感動しています。私は才能あるゾーイ・サルダナとの共演で、カンパリの創業者にちなんだダビデの役で魅力的なストーリー展開に命を吹き込むことを存分に楽しみました」

カンパリ・グループ(Gruppo Campari)最高経営責任者のボブ・クンツェ=コンセウィッツは、次のように述べました:「今年のカンパリ・レッド・ダイアリーズの短編映画を発表し、すべての始まりであり、カンパリ誕生の地であるミラノで再びプレミアを開催できることを非常に誇りに思います。

2年目の今年、カンパリ・レッド・ダイアリーズのキャンペーンはその創造性で急展開を見せ、完璧なカクテルへの野望と、同じ望みを抱くバーテンダーたちの才能に対する賛美を表現しています。

当社の物語を語る上で重要な役割を果たすゾーイ・サルダナ、ステファノ・ソッリマ、アドリアーノ・ジャンニーニと共に、皆さんをレジェンド・オブ・レッド・ハンド発見の旅にお連れすることができて、大変嬉しく思うと共に、この物語が世界中の人々を自分だけのレッド・ハンドを見つけるカクテルの完成追及の旅にかき立てることを期待しています」

レジェンド・オブ・レッド・ハンドはカンパリのYouTube 公式チャンネル(https://youtu.be/Yzx_tSlifIw )で世界中から視聴でき、ミラノでは記念のレッドカーペット・プレミアが行われています。世界中のカンパリ愛好家とのより直接的で魅力的なコミュニケーション手段で行うカンパリ・レッド・ダイアリーズの短編映画のデジタル配信は、消費者を引きつけるための同ブランドの継続的コミットメントの一環です。

J・ウォルター・トンプソン・ミラノ(J. Walter Thompson Milano)がレジェンド・オブ・レッド・ハンドの原作を含むカンパリ・レッド・ダイアリーズのコンセプトを作り、脚本はステファーノ・ビセス。レジェンド・オブ・レッド・ハンドを含むカンパリ・レッド・ダイアリーズは、シンク・カトレヤ(Think Cattleya)が制作しました。

https://youtu.be/Yzx_tSlifIw.

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カンパリ・レッド・ダイアリーズについて

2017年に始まったカンパリ・レッド・ダイアリーズは、カンパリ・カレンダー(Campari Calendar)の進化版です。短編映画を中心に据えた360度のホリスティックなキャンペーンであるカンパリ・レッド・ダイアリーズは「どのカクテルにも物語がある」というカンパリの信念に命を吹き込みます。カンパリ・レッド・ダイアリーズはデジタルで公開、YouTube のカンパリ公式ページには短編映画がアップされています。

ソース: カンパリ

(日本語リリース:クライアント提供)

Campari Red Diaries World Premiere - The Legend of Red Hand: Zoe Saldana Stars in Short Movie Directed by Stefano Sollima

PR72062

MILAN, Jan. 30, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--

    Today, Campari, the iconic Italian aperitif, launches the all-star 2018

Campari Red Diaries short movie - The Legend of Red Hand - in Milano, the

birthplace of Campari. Evolving Campari's ethos that 'every cocktail tells a

story', this year's film is a celebration of bartenders' talent and most

importantly, Red Hand, masters of the world's best cocktails.

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    The short movie, starring globally-renowned actress Zoe Saldana, Italian

actor Adriano Giannini and directed by Italian director Stefano Sollima, is a

thrilling mystery story that takes viewers around the world in the pursuit of

the perfect Campari cocktail.

    Opening in dusk under the iconic Duomo Cathedral in Milano, Campari's

founding city, we meet Mia Parc, the effortlessly graceful yet charismatic

photographer, whose name is the perfect anagram of Campari, played by Zoe

Saldana. Director, Stefano Sollima skillfully brings his expertise in the

thriller genre to create a tense and enthralling atmosphere that follows Mia in

her quest, uncovering a secret mission to discover the mysterious figure of Red

Hand, the craftsman of the best Campari cocktails ever. People say that if you

try a Negroni made by Red Hand you realise you have never tasted a Negroni

in your life.

    Who is Red Hand? Perhaps you have already met him, perhaps not yet. No one

has ever seen his face: the only thing that Red Hand shows to the public are

his hands, rigorously covered with iconic red gloves. On her journey, Mia meets

her soon-to-be Milanese lover, Davide, named after the founder of Campari and

played by Adriano Giannini, who brings with him a deeper intrigue leading into

the mystery that awaits.

    Mia's sheer dedication in the search of the perfect cocktail leads her to

uncover Red Hands across the world who have the passion and ability to create

the best cocktails, with Campari at their heart. In true celebration of

bartenders talent from around the world, Mia journeys from Milano to New York,

Buenos Aires, Rio De Janeiro, Berlin and London, featuring cameos from six of

the world's best bartenders, who have created their own 'Red Hand' Campari

cocktails encouraging Campari lovers around the world to search for and

enjoy the perfect cocktail.

    On her leading role, Zoe Saldana comments: "Playing Mia Parc in The Legend

of Red Hand was a fantastic experience, allowing me to delve into a world

steeped in mystery and intrigue through my character and her mission for

perfection. Being part of a campaign that not only has a great legacy, but for

a brand with such rich iconic heritage is always such a pleasure, particularly

with a partner such as Campari who recognise that behind a great cocktail,

there is a great bartender and without the participation of amazing hands, the

ingredients wouldn't quite live up to their fullest potential."

    On making the short movie, Stefano Sollima says: "Being Italian, and

someone who enjoys telling shorter stories in this genre, it has been an honour

directing the Legend of Red Hand. Working with globally recognisable and gifted

actors to tell such an intriguing and mysterious story to represent a brand as

iconic as Campari has made the whole experience very memorable. In the film,

I've explored the very essence of the secret of Campari: the secret ingredient

that enables you to achieve such a splendid result. Yet that component is just

a tiny part, and what makes the difference is how much you put in. Similarly,

Red Hand is the secret, the hidden element that makes all the difference."

    On playing Davide, Adriano Giannini comments: "I am thrilled that viewers

will finally be able to see the creative brilliance of Stefano Sollima and his

homage to Campari's Italian heritage. I have thoroughly enjoyed bringing the

captivating storyline life in my role as Davide, named after the founder of

Campari, alongside the talented Zoe Saldana."

    Bob Kunze-Concewitz, Chief Executive Officer of Gruppo Campari: "We are

extremely proud to be unveiling this year's Campari Red Diaries short movie,

and bringing the premiere back to Milano, the place where it all began and the

birthplace of Campari.

     "Now in its second year, the Campari Red Diaries campaign has taken a new

turn in its creativity to demonstrate Campari's ambition for the perfect

cocktail, and celebrating the talent of bartenders who share the same desire.

    "With names like Zoe Saldana, Stefano Sollima and Adriano Giannini, all

having integral roles in telling our story, we are excited to bring you on our

journey to discover the Legend of Red Hand and we hope that this story we will

inspire people around the world to go on their own personal quests in the hunt

for cocktail perfection to find their own Red Hand."

    The Legend of Red Hand is available globally on Campari's official YouTube

channel (https://youtu.be/Yzx_tSlifIw ) and is being celebrated with a red

carpet premiere in Milano. With a more direct and engaging way to communicate

to Campari lovers around the world, the digital distribution of the Campari Red

Diaries short movie is part of the brand's continued commitment to engaging

consumers.

    J. Walter Thompson Milano created the Campari Red Diaries concept,

including the original story of The Legend of Red Hand, of which the screenplay

was written by Stefano Bises. Campari Red Diaries, including The Legend of Red

Hand, was produced by Think Cattleya.

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    NOTES TO EDITORS  

    For media enquiries, please use: International Press Contacts:

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]

    ABOUT CAMPARI RED DIARIES  

    Launched in 2017, Campari Red Diaries is the evolution of the Campari

Calendar. A 360[o] holistic campaign, with a short movie at the heart, Campari

Red Diaries brings to life Campari's ethos that "every cocktail tells a story".

Campari Red Diaries is launched digitally, with the short movie hosted on

Campari's official YouTube page.

SOURCE: Campari  

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