Comvivaのmobiquity Moneyでのモバイルマネー顧客が1億人を突破

Mahindra Comviva

Comvivaのmobiquity Moneyでのモバイルマネー顧客が1億人を突破

AsiaNet 72493 (0396)

【バルセロナ(スペイン)2018年2月28日PR Newswire=共同通信JBN】

*第5世代プラットフォームをローンチし、大型豪華本「The mobiquity Money: A

Decade of Transforming Lives(The mobiquity Money:人生を変えた10年)」を発刊

モビリティーソリューションで世界をリードするComviva(https://www.mahindracomviva.com/ )は28日、同社の主力モバイルマネー商品であるmobiquity(R)Money(https://www.mahindracomviva.com/products/mobile-financial-solutions/mobiquity-suite/mobiquity-money.htm )の45カ国60展開における登録顧客が1億人の水準を突破したと発表した。さらに、この商品が処理するモバイルマネー取引は36億件に上り、1年間で600億ドルを超えている。

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127  )

mobiquity(R)Moneyの10周年に当たって同社は、世界の顧客と社会を力付けたこの商品の役割を記録した大型豪華本を発刊した。大型豪華本はアジアやアフリカ、中東、中南米でのモバイルマネーの展開を巡るヒューマンストーリーを列挙している。Orange Groupの副最高経営責任者(Deputy Chief Executive Officer)で顧客体験・モバイルバンキング担当のマーク・レナード氏が、バルセロナのMobile World Congressでこの本を公表した。

Comvivaのマノランジャン・モハパトラ最高経営責任者(CEO)は発刊について「モバイルペイメントの歴史が記される時、さまざまな障害を乗り越えた多くの人の努力を知ることが重要だ。障害とは規制当局、小売りネットワーク、銀行、消費者の信頼感と行動に関してで、その努力によって銀行口座を持たない3億人以上の利用者にファイナンシャル・インクルージョン(金融包摂)の枠組みがもたらされた。近い将来に人々があらゆる種類の金融サービスを利用する中で、このグループが重要な役割を果たすことだろう。mobiquity(R) Moneyで人々の生活を変革して10年が過ぎた機会に当たり、この旅路を共にしたパートナーたちに喜びを伝えたい」と語った。

大型豪華本を公表したOrange Groupの副最高経営責任者兼顧客体験・モバイルバンキング担当のマーク・レナード氏は「モバイルマネーは銀行がない経済圏の人々の生活を改善する素晴らしいツールで、世界の他の地域では利用できる銀行サービスを補うことができる。Orange Moneyとその他のモバイルマネーサービスは、ファイナンシャル・インクルージョン、女性の健康、移民の福祉、電力利用、小規模事業の振興、キャッシュの少ない経済の段階的構築などさまざまな分野で、たゆまず新境地を開拓している。世界中でモバイルマネーが展開したことにより人生が一変した選りすぐりのストーリーを盛り込んだこの大型豪華本を出せてうれしい」と話した。

この大型豪華本のダウンロードは次のリンクから

http://www.10yearsofmobiquitymoney.com/

▽メディア問い合わせ先

Sundeep Mehta

PR & Corporate Communications

pr@mahindracomviva.com

ソース:Mahindra Comviva

Comviva's mobiquity Money Crosses 100 Million Mobile Money Customers

PR72493

BARCELONA, Spain, Feb. 28 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Launches its Fifth Generation Platform and Unveils 'The mobiquity Money: A

Decade of Transforming Lives' Coffee Table Book

Comviva (https://www.mahindracomviva.com/), the global leader in mobility

solutions, today announced that its flagship mobile money product,

'mobiquity(R) Money' (

https://www.mahindracomviva.com/products/mobile-financial-solutions/mobiquity-suite/mobiquity-money.htm),

has crossed the 100 million registered customers mark across 60 deployments in

45 countries. Moreover, the product processes 3.6 billion mobile money

transactions, valuing over $60 billion annually.

     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127 )

On the occasion of completing a decade of mobiquity(R) Money, the company also

unveiled a coffee table book, chronicling the role the product has played in

empowering customers and societies globally. The coffee table book provides a

selection of human interest stories from mobile money deployments in Asia,

Africa, Middle East and Latin America. The book was unveiled by Marc Rennard,

Deputy Chief Executive Officer, Customer Experience and Mobile Banking, Orange

Group at the Mobile World Congress, Barcelona.

Speaking at the launch, Manoranjan Mohapatra, Chief Executive Officer, Comviva

said, "When the history of mobile payments is written, it will be worth

recognizing the efforts of the many who overcame multiple challenges, in terms

of regulators, the merchant network, banks, consumer trust and behavior, to

bring in over 300 million unbanked customers into the financial inclusion fold.

In the years to come, as people access all kinds of financial services, it is

likely that this group would have played an important part. On the occasion of

10 years of transforming lives through mobiquity(R) Money, I would like to take

the opportunity to congratulate our partners who have been with us through this

journey."      

Unveiling the coffee table book, Marc Rennard, Deputy Chief Executive Officer,

Customer Experience and Mobile Banking, Orange Group said, "Mobile money is a

tremendous tool that improves the welfare of people in underbanked economies,

and that can complement banking offers elsewhere in the world. Orange Money and

other mobile money services are constantly breaking new grounds in fields as

diverse as financial inclusion, women's health, migrant's welfare, access to

energy, development of small businesses and the progressive building of a

cash-light economy. I am delighted to launch this coffee table book that

contains a selection of life transforming stories from mobile money deployments

across the world."

To download the coffee table book, please follow the link -

http://www.10yearsofmobiquitymoney.com/

Media contact:

Sundeep Mehta

PR & Corporate Communications

pr@mahindracomviva.com

Source: Mahindra Comviva

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