ハイアールが2018 AWEで世界初のフルシーン・サービスロボット戦略を発表

ハイアール(Haier)

ハイアールが2018 AWEで世界初のフルシーン・サービスロボット戦略を発表

AsiaNet 72553 (0424)

【上海2018年3月6日PR Newswire=共同通信JBN】上海で開かれる2018 Appliance and Electronics World Expo(2018 AWE)への登場に先立ち、世界ナンバーワンの大手電化製品ブランドであるハイアール(Haier)は6日、同社のスマートホームサービス・ロボット戦略1.0について議論し、サービスロボット分野への参入を正式発表するための会議を開催した(以下、「会議」と表記)。この会議で、ハイアールとソフトバンクロボティクスグループ株式会社(SBRG)は戦略的パートナーシップを締結した。両社は手を携え、SBRGの人型ロボット「Pepper(ペッパー)」を手始めに、中国のスマートストア、スマートホーム分野におけるサービスロボット市場を開拓していく。両社はまた、ハイアールが開発したオープンシステムのU+OSをベースに、スマートストア、スマートホーム向けの特別バージョンのPepperも共同で開発する。

SBRGの人型ロボット「Pepper」は、ハイアールのスマートホーム・プラットフォームに統合される初めてのロボットである。人間のような外観を持ち、さまざまなスマート機器・装置とリンク可能。そのユニークで積極的かつ感情的な反応は、人とマシーンのコミュニケーションを向上させるだろう。例えば、Pepperは執事として家庭内のすべてのハイアール製スマート機器をコーディネートし、各家庭の好みに応じ最適化することができる。ハイアールは今後5年間で、同社のサービスロボット部門を拡充して独立したユニットにし、家庭用ロボット産業のリーダーになることを目指している。ハイアールは、スマートホームの普及を強力に推進していくため、流通ルート、サービス、製造の各レベルで準備を整えており、SBRGとのパートナーシップは両社の戦略を前進させることになる。

Haier Home Appliance Industry Groupの副社長でAdvanced Innovation Centerのゼネラルマネジャーを務めるワン・イー氏は「サービスロボットはハイアールのスマートホーム戦略の延長線上にあり、効果的に補完するものだ。ハイアールは今後も、スマートホーム内のサービスロボットが消費者に提供できる特性、機能を向上させ、この業界の発展を加速させていく」と述べた。

ワン氏は「さらにSBRGとハイアールの協力は、両社が家庭内、商用の両分野でのロボットの新たな利用方法を探ることを可能にする」と付言した。

▽ハイアール(Haier)について

ハイアールは世界ナンバーワンの大手電化製品ブランドで、市場シェアは10.5%(ソース: Euromonitor International Limited。2017年データに基づく小売販売台数)。グループのブランドには現在、ハイアール、Casarte、中国のLeader、米国のGE Appliances、日本のAQUA、ニュージーランドのFisher & Paykelなどがある。ブランドごとに市場ポジションを占めており、ユーザーにスマートホーム体験を提供している。ハイアール・グループは66の商社、10の研究開発(R&D)センター、108の製造拠点、24の革新的工業団地を持ち、従業員数は全世界で7万3000人超。ハイアール・グループの国際的販売店網は160カ国以上に広がり、その数は14万3300に及ぶ。2017年のハイアール・グループの全世界での売上高は前年比20%増の2419億元。ハイアールは今日、世界をリードする大手家電ブランドであり、従来型のメーカーから開かれた起業家プラットフォームへと変貌を遂げつつある。ハイアールは、同社のエコシステムをソーシャルネットワークや地域経済にまで広げる一方、スマートホーム・エコシステムを構築、ハイアールの製品・サービスのユーザー価値の向上を継続しつつ、相互に接続されたスマートホーム体験と高品質な製品を世界中に供給していく。詳細は次を参照:http://www.haier.net/en/

ソース:Haier

Haier to Launch World's First Full-scene Service Robot Strategy at 2018 AWE

PR72553

SHANGHAI, Mar. 6, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On March 6, in advance of its appearance at the 2018 Appliances & Electronics

World Expo (2018 AWE) in Shanghai, Haier, the world's No.1 Major Appliances

brand, holds a conference to discuss its Smart Home-Service Robot Strategy 1.0

and officially announces its entrance into the service robot field (the

"Conference"). At this Conference, Haier and Soft Bank Robotics Group Corp.

(SBRG) reach a strategic partnership. The two sides will join hands to explore

the service robot market in China's smart store and smart home fields, starting

with SBRG's humanoid robot 'Pepper'. Also the two parties will jointly develop

special version of Pepper for Smart Store &Smart Home which is based on U+OS,

an open system developed by Haier.

'Pepper', SBRG's humanoid robot, is the first robot to be integrated into Haier

smart home platform. Possessing a human-like appearance, it can be linked with

a variety of smart appliances and equipment. Its unique active and emotional

interaction will improve human-machine communication. For example, Pepper can

act as a butler, coordinating all Haier smart appliances in the home,

optimizing them based on each family's preferences. In the next 5 years, Haier

aims to develop its service robot division into an independent unit, becoming a

leader in the domestic robotics industry. Haier has already made preparations

at the channel, service and product levels to vigorously promote the

popularization of smart homes and the partnership with SBRG will enhance the

strategies of both sides.

"The service robot is a natural extension and an effective complement to

Haier's smart home strategy," said Wang Ye, Vice President of Haier Home

Appliance Industry Group and General Manager of Advanced Innovation Center.

"Haier will continue to improve the features and functions available to

consumers from service robots within smart homes and accelerate the development

of the industry."

Wang continued, "Furthermore, the cooperation between SBRG and Haier will allow

both companies to explore new ways that robots can be used in both domestic and

commercial settings."

About Haier

Haier, the world's No.1 Major Appliances brand with a 10.5% volume market

share. (Source: Euromonitor International Limited; volume sales in units based

on 2017 data). Currently, the Group's brands include Haier, Casarte, Leader

from PRC, GE Appliances from U.S, AQUA from Japan, Fisher & Paykel from New

Zealand. Each brand has its own market position and provides smart home

experiences for users.  Haier Group boasts 66 trading companies, 10 R&D

Centers, 108 manufacturing bases and 24 innovative industrial parks with more

than 73,000 employees across the world. Haier Group builds a global selling

network comprised of 143,300 sales outlets spanning more than 160 countries.

The Haier Group's global revenues of 2017 were 241.9 billion RMB, with

year-on-year growth of 20%. Haier is today the world's leading brand of major

household appliances and is now transforming from a traditional manufacturer to

an open entrepreneurship platform. Haier will extend its ecosystem to social

networks and community economies while building the smart home ecosystem,

continuously enhancing the user value of Haier products and services, to

provide interconnect smart home experiences and qualitied products globally.

For more information, visit: http://www.haier.net/en/

SOURCE: Haier

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中