ハイアール、2018 AWEで全シナリオ・スマートホーム・ソリューションと2017年の伸び20%を発表

ハイアール(Haier)

ハイアール、2018 AWEで全シナリオ・スマートホーム・ソリューションと2017年の伸び20%を発表

AsiaNet 72623 (0456)

【上海2018年3月9日PR Newswire=共同通信JBN】中国の世界ナンバーワンの大手家電ブランドであるハイアール(Haier)は、中国・上海で3月8日に開幕する2018 Appliance and Electronics World Expo(2018 AWE)で、同ブランド初の全シナリオ・スマートホーム・ソリューション(以下、ソリューションと表記)を発表する。

ソリューションは、4+7+Nコンセプトに従い、家庭内のあらゆるものを1つのシステムにつなぐよう設計された。4+7+Nの4はスマートリビングルーム、スマートキッチン、スマートバスルーム、スマートベッドルームのリビングシナリオを、7は空気、水、衣服の手入れ、セキュリティー、音声コントロール、健康、情報の包括的ソリューションを、そしてNはユーザーがスマートホーム体験を各自のニーズに最適なものにカスタマイズできる可変性を、それぞれ表している。

Haier Home Appliance Industry Groupの副社長でAdvanced Innovation Centerのゼネラルマネジャーを務めるワン・イー氏は「IoT時代におけるわれわれの戦略、ハイアール・スマートホームは、利便性、健康、安全、快適さをワンストップ、全シナリオ・ソリューションで顧客に提供する」と説明。「ハイアールは、わが社の高品質な製品と世界中の顧客の相互接続を可能にするスマートホーム・プラットフォームを構築する一方、従来型のメーカーから開かれた起業家プラットフォームへと変貌を遂げつつあり、地元企業との接点にもなる社会機能の一体化を進めている」と述べた。

ハイアールは、世界中から資源を集め、ユーザーと相互確認しながら、家電のオールラウンドかつインタラクティブなコントロール、リビングシナリオのカスタマイズ、個々人の好みに合わせたインテリジェントな家電の機能変更、1つのハブへの家族情報の集約を実現するための最大規模のカスタマイズ可能なソリューション・プラットフォーム、COSMOPlatを通じて、スマートホーム家電を製造していく。

Haier Home Industry Groupの副社長兼CTO(最高技術責任者)のザオ・フェン博士は「全家庭内水ソリューションを例にとれば、ユーザーは、硬水軟化システムと、フィルター付き・水道水ウオーターサーバー機能のあるハイアールのソリューション導入後は、違うブランドの製品を必要としなくなる。このシステムは、家庭内すべての水の使用を管理し、水質をモニターし、フィルター交換が必要になればユーザーに警告してくれるからだ」と語った。

同じコンセプトが、ソリューションを導入したスマート家庭維持のあらゆる側面に適用される。そして、先進のデータサポートにより、極めてささいなことにも注意を払い、おすすめレシピや換気調整といったユーザーのニーズも感知できるようになる。

▽ハイアール(Haier)について

ハイアールは世界ナンバーワンの大手電化製品ブランドで、市場シェアは10.5%(ソース: Euromonitor International Limited。2017年データに基づく小売販売台数)。グループのブランドには現在、ハイアール、Casarte、中国のLeader、米国のGE Appliances、日本のAQUA、ニュージーランドのFisher & Paykelなどがある。ブランドごとに市場ポジションを占めており、ユーザーにスマートホーム体験を提供している。ハイアール・グループは66の商社、10の研究開発(R&D)センター、108の製造拠点、24の革新的工業団地を持ち、従業員数は全世界で7万3000人超。ハイアール・グループの国際的販売店網は160カ国以上に広がり、その数は14万3300に及ぶ。2017年のハイアール・グループの全世界での売上高は前年比20%増の2419億元。ハイアールは今日、世界をリードする大手家電ブランドであり、従来型のメーカーから開かれた起業家プラットフォームへと変貌を遂げつつある。ハイアールは、同社のエコシステムをソーシャルネットワークや地域経済にまで広げる一方、スマートホーム・エコシステムを構築、ハイアールの製品・サービスのユーザー価値の向上を継続しつつ、相互に接続されたスマートホーム体験と高品質な製品を世界中に供給していく。詳細は次を参照:http://www.haier.net/en/

ソース:Haier

Haier to Launch All-scenario Smart Home Solution At 2018 AWE with 20 Percent Annual Growth by 2017

PR72623

SHANGHAI, March 9, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--

Haier, the world's No.1 major appliances brand, is launching the brand's first

all-scenario Smart Home Solution (the "Solution") at the 2018 Appliances &

Electronics World Expo (2018 AWE) which opens on March 8 in Shanghai, China.

The Solution was designed to connect an entire household into one system

following the concept of 4+7+N, with 4 representing the living scenarios of a

smart living room, smart kitchen, smart bathroom and smart bedroom; 7

representing comprehensive solutions for air, water, clothes care, security,

voice control, health and information; and N being the variable that allows

users to customize the smart home experience to best suit their needs.

"Haier Smart Home, our strategy in the IoT era, brings convenience, health,

safety and comfort to customers with one-stop, all-scenario solutions," said

Wang Ye, Vice President of Haier Home Industry Group and General Manager of

Advanced Innovation Center. "Haier is transitioning from a traditional

manufacturer to an open entrepreneurial platform, integrating social features

that can interface with local businesses, while building a smart home platform

that enables interconnectivity between our high-quality products to customers

around the world."

Haier will manufacture its smart home appliances through COSMOPlat, the

largest-scale customizable solution platform which integrates global resources,

cross-validates with users to achieve all-around interactive control of

household appliances, customizes living scenarios, individualizes appliance

functions intelligently and centralizes a family's information in one hub.

"Take the all-household water solution as an example; users won't need products

from different brands after they install Haier's Solution, which includes a

water softener system, pre-filter and pipeline water dispenser. The system can

manage the water usage of the entire household, monitor water quality and alert

users when a change of filter is needed," said Dr. Zhao Feng, Vice President

and CTO of Haier Home Industry Group.

The same concept applies to all aspects of maintaining a smart household with

the Solution, and with advanced data support, it can pay attention to the

smallest details and sense the needs of users, including things like recipe

recommendations and air flow regulation.

About Haier

Haier, the world's No.1 Major Appliances brand with a 10.5% volume market

share. (Source: Euromonitor International Limited; volume sales in units based

on 2017 data). Currently, the Group's brands include Haier, Casarte, Leader

from PRC, GE Appliances from U.S, AQUA from Japan, Fisher & Paykel from New

Zealand. Each brand has its own market position and provides smart home

experiences for users. Haier Group boasts 66 trading companies, 10 R&D Centers,

108 manufacturing bases and 24 innovative industrial parks with more than

73,000 employees across the world. Haier Group builds a global selling network

comprised of 143,300 sales outlets spanning more than 160 countries. The Haier

Group's global revenues of 2017 were 241.9 billion RMB, with year-on-year

growth of 20%. Haier is today the world's leading brand of major household

appliances and is now transforming from a traditional manufacturer to an open

entrepreneurship platform. Haier will extend its ecosystem to social networks

and community economies while building the smart home ecosystem, continuously

enhancing the user value of Haier products and services, to provide

interconnect smart home experiences and qualitied products globally. For more

information, visit: http://www.haier.net/en/

SOURCE  Haier

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