PlotaverseがFacebookのトップ10アプリ入り
PlotaverseがFacebookのトップ10アプリ入り
AsiaNet 72682 (0476)
【サンタバーバラ(米カリフォルニア州)2018年3月15日PR Newswire=共同通信JBN】Plotaverseは、恐ろしくコストのかかるコンテンツ・クリエーション・プロセスなしに見事な広告をつくためにFacebookがお薦めする、10の答えの1つに選ばれた。名だたる大物アプリを飛び越えて、この若い新興企業のiOSアプリは、Facebookのモバイルアプリ・トップ10リスト入りした(https://m.facebook.com/business/e/mobile_studio_top10creativeapps )。このフォトアプリの際立ったアニメーション機能は、いかなるレベルのビジネスにおいても、インパクトのある広告(https://www.facebook.com/chicagobulls/videos/vb.37152881613/10155765920721614/?type=2&theater ) を、速く、予算内でつくることができる。しかし、Plotaverseの誕生8カ月のモバイルアプリは、いかにしてビジュアル広告(https://www.entrepreneur.com/article/307940 )に乱入し、Facebookだけで1日に80憶回というビデオビューに立ち向かっていったのか。
Video - https://www.youtube.com/watch?v=2kDdYw5-sJY
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/654089/Plotagraph_Plotaverse_Post.jpg
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/518068/SOCIAL_LOGO_Logo.jpg
かつてPlotagraphという名で知られていたPlotaverseで画像に命を吹き込むと、その魅力に目が離せなくなる。このアプリは、どんな1枚の静止画像にでも、数あるメディア・フィードの中から強引に抜け出し、誰も目にしたことがないような動きを付けられる。コカ・コーラ (https://www.inc.com/tracy-leigh-hazzard/the-revolutionary-way-to-advertise-on-social-media.html )、ウエラ、シボレー、レッドブルといったブランドは、人の心をとらえるPlotagraphによってブランドイメージを上げていることが知られている。写真をPlotagraphにするのにビデオ、多重写真、ビデオの編集スキルは必要ない。どのようなスキルレベルのユーザーでも、ユニークな動きをする画像をつくって、ビジネスやソーシャル・ページに掲載できる。InstagramとFacebookでは、Plotagraphの使用で、ビューと参加数が周辺の画像より最大5倍アップすることが実証されている (https://www.facebook.com/PopDailyTW/videos/vb.445164788956922/10155914674914656/?type=2&theater )。
WordStreamによると、Facebook上の450万のビジネスページが毎日、13億2000万の日常的なアクティブ・ユーザーに切り込もうと努力している。予想通り、アドビの代表的ソフト、Photoshop ExpressとSpark Postは、Facebookの画像編集アプリ・リストのトップに挙げられている。しかし、小さな新興企業のフォト・アニメーション・アプリが意外にも、コンテンツ産業グループの先頭に立ち、企業が見事な広告をつくり、楽しく、費用効率の高い方法でブランドの認知度を上げるのを支援しているのだ。
破壊力ある広告づくりをスタートさせるには、App StoreのPlotaverse (https://itunes.apple.com/us/app/plotagraph/id1244669793?mt=8&ign-itsct=Motion_Photo_Video&ign-itscg=365 )まで。
ソース:Plotaverse
Plotaverse Makes Facebook's Top 10 Apps List
PR72682
SANTA BARBARA, California, March 15, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Plotaverse became one of ten answers in Facebook's advice for creating great
ads without the dreaded and costly content creation process. Quickly bypassing
established app giants, the young startup's iOS app made the list of Facebook's
top 10 mobile apps (
https://m.facebook.com/business/e/mobile_studio_top10creativeapps ). The photo
app's outstanding animation features allow businesses of any caliber to create
impactful ads (
https://www.facebook.com/chicagobulls/videos/vb.37152881613/10155765920721614/?type=2&theater
) fast and on a budget. But how did Plotaverse's 8 months old mobile app manage
to disrupt visual advertising ( https://www.entrepreneur.com/article/307940 ),
going up against 8 billion video views a day on Facebook alone?
Video - https://www.youtube.com/watch?v=2kDdYw5-sJY
Photo - https://mma.prnewswire.com/media/654089/Plotagraph_Plotaverse_Post.jpg
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/518068/SOCIAL_LOGO_Logo.jpg
Images animated with Plotaverse, formerly known as Plotagraph, hold eyeballs
like a hypnotizing magnet. The app ads movement to any single still photo in a
way that is so unfamiliar to the eye that the ad blatantly pops out of
saturated media feeds. Brands like Coca Cola (
https://www.inc.com/tracy-leigh-hazzard/the-revolutionary-way-to-advertise-on-social-media.html
), Wella, Chevrolet and Red Bull were seen boosting their brand with
captivating Plotagraphs. There is no need for video, multiple photos or video
editing skills to turn a photograph into a Plotagraph. Users of any skill level
can quickly animate and post uniquely moving images to their business and
social page. On Instagram and Facebook, Plotagraphs have proven to attract up
to 5 times the amount of views (
https://www.facebook.com/PopDailyTW/videos/vb.445164788956922/10155914674914656/?type=2&theater
) and engagement than surrounding images.
Every day, 4.5 million business pages on Facebook are trying to cut through
1.32 billion daily active users according to WordStream. As expected, Adobe's
titan apps, Photoshop Express and Spark Post head Facebook's list of Photo
Enhancing apps. But the tiny startup's photo animation app, unexpectedly
spearheads the looping content industry, helping businesses create stunning ads
and gain brand visibility in a fun and cost effective way.
To start creating disruptive ads, visit Plotaverse in the App Store (
).
SOURCE: Plotaverse
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