ジョンソン・エンド・ジョンソン、傘下のライフスキャンにPlatinum Equityから買収提案
ジョンソン・エンド・ジョンソン、傘下のライフスキャンにPlatinum Equityから買収提案
AsiaNet 72707 (0491)
【ニューブランズウィック(米ニュージャージー州)2018年3月16日PR Newswire=共同通信JBN】ジョンソン・エンド・ジョンソン(Johnson & Johnson、NYSE: JNJ)は、大手プライベートエクイティー企業のPlatinum Equityからライフスキャン事業を、慣習的な調整に従って約21億ドルで買収したいとの拘束力のある提案を受けたと発表した。ライフスキャン(LifeScan,Inc.)は2017年の年間売上高が約15億ドルの大手血糖モニター装置企業。
ジョンソン・エンド・ジョンソンのコンシューマー・メディカル・デバイス部門のカンパニー・グループ・チェアマン、アシュリー・マッケボイ氏は「ライフスキャンのワンタッチ(R)血糖モニター製品は、数百万人の糖尿病患者の生活に重要な役割を果たしている。すべての戦略選択肢を検討した結果、わが社はこの事業がPlatinum Equityとともに有望な未来を持てると確信している。この案件は、患者を助けて成長を加速するわれわれの最も有望な機会に集中するため、ポートフォリオ管理に節度を持って取り組む作業の一貫である」と話した。
ジョンソン・エンド・ジョンソンの企業ファミリーは、医療機器、医薬品とコンシューマー事業からの革新的な製品やサービス、ソリューションによって、糖尿病に苦しむ人々を支援し続ける。そうした試みには、肥満症治療手術といった分野やINVOKANA(R)(カナグリフロジン)、INVOKAMET(R)(カナグリフロジン/メトホルミンHCl)といった医薬品を通じた重要なリーダーシップとイノベーションが含まれる。
買収提案を受け入れる期間は、延長されない場合は2018年6月15日に終了する。それまでに関連作業部会との協議が計画されている。提案を受け入れる場合、買収手続きは通常の条件を満たした後、2018年末までに完了する見通しだ。この案件は同社が2018年1月23日に公表した方針に従って検討されていた。
▽ライフスキャン(LifeScan,Inc.)について
ライフスキャンは血糖モニターの世界的リーダー企業。米国では血糖モニターシステムの大手メーカーで、そのワンタッチ(R)ブランド製品は、内分泌内科医と一般開業医によって他のブランド製品よりも多く勧められている(注1)。世界では2000万人以上の人々が糖尿病を管理する簡単なテストと正確な結果を得るために、ワンタッチ(R)ブランド製品を利用している。詳しい情報はwww.OneTouch.com を参照。
▽ジョンソン・エンド・ジョンソン(Johnson & Johnson)について
ジョンソン・エンド・ジョンソンは、健康が豊かな人生と地域社会の繁栄、発展の基盤であると信じる。だからこそ130年以上も同社は、すべての年代、あらゆる人生段階の人々の健康を支えようと務めてきた。今日、世界最大級で広範な拠点を有するヘルスケア企業としての強みを最大限に活かし、世界中の誰もが、どこにいても、心身の健康と健全な環境を享受することができるよう、私たちは適正な価格でヘルスケアにアクセスできる、より健全な社会の実現に向けて努力している。私たちの想いと科学、創意工夫を一つにして、人類のため健康の流れを根本から変えようとしている。
(注1) Global Brand Equity Insights Study, February 2015
ソース:Johnson & Johnson
Johnson & Johnson Announces Binding Offer from Platinum Equity to Acquire LifeScan, Inc.
PR72707
NEW BRUNSWICK, N.J., March 16, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Johnson & Johnson (NYSE: JNJ) today announced that it has received a binding
offer from Platinum Equity, a leading private investment firm, to acquire its
LifeScan business for approximately $2.1 billion, subject to customary
adjustments. LifeScan, Inc. is a leader in blood glucose monitoring products
with 2017 net revenue of approximately $1.5 billion.
"LifeScan's OneTouch(R) blood glucose monitoring products play an important
role in the lives of millions of patients living with diabetes, and following a
thorough review of all strategic options, we feel confident that the business
would have a promising future with Platinum Equity," said Ashley McEvoy,
Company Group Chairman, Consumer Medical Devices, Johnson & Johnson. "This
initiative is part of our ongoing, disciplined approach to portfolio management
to focus on our most promising opportunities to help patients and drive
growth."
The Johnson & Johnson Family of Companies will continue to serve those impacted
by diabetes through innovative products, services and solutions from its
Medical Device, Pharmaceuticals, and Consumer businesses. These include
important leadership and innovation in areas such as bariatric surgery and
through medicines such as INVOKANA(R) (canagliflozin) and INVOKAMET(R)
(canagliflozin/metformin HCl).
The acceptance period for the offer will end on June 15, 2018, unless extended,
and during that time, consultations with relevant works councils are planned.
If the offer is accepted, the transaction would be expected to close by the end
of 2018, subject to the satisfaction of customary closing conditions. This
transaction was contemplated in the Company's guidance provided on January 23,
2018.
About LifeScan, Inc.
LifeScan, Inc. is a world leader in blood glucose monitoring. In the US,
LifeScan, Inc. is the leading maker of blood glucose monitoring systems and its
OneTouch(R) brand products are recommended by more endocrinologists and primary
care physicians than any other brand[1]. Globally, more than 20 million people
depend on OneTouch(R) brand products for simple testing and accurate results to
help them manage their diabetes. For more information visit: www.OneTouch.com.
About Johnson & Johnson
At Johnson & Johnson, we believe good health is the foundation of vibrant
lives, thriving communities and forward progress. That's why for more than 130
years, we have aimed to keep people well at every age and every stage of life.
Today, as the world's largest and most broadly-based health care company, we
are committed to using our reach and size for good. We strive to improve access
and affordability, create healthier communities, and put a healthy mind, body
and environment within reach of everyone, everywhere. We are blending our
heart, science and ingenuity to profoundly change the trajectory of health for
humanity.
Note to Investors Concerning Forward-Looking Statements
This press release contains "forward-looking statements" as defined in the
Private Securities Litigation Reform Act of 1995 related to the divestiture of
the LifeScan business. The reader is cautioned not to rely on these
forward-looking statements. These statements are based on current expectations
of future events. If underlying assumptions prove inaccurate or known or
unknown risks or uncertainties materialize, actual results could vary
materially from the expectations and projections of Johnson & Johnson. Risks
and uncertainties include, but are not limited to: the possibility that the
transaction will not be completed, or if completed, not completed in the
expected timeframe, and the potential that the expected strategic benefits or
opportunities from any divestiture may not be realized, or may take longer to
realize than expected. A further list and descriptions of these risks,
uncertainties and other factors can be found in Johnson & Johnson's Annual
Report on Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2017, including in
the sections captioned "Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements"
and "Item 1A. Risk Factors," and in the company's subsequent Quarterly Reports
on Form 10-Q and other filings with the Securities and Exchange Commission.
Copies of these filings are available online at www.sec.gov, www.jnj.com or on
request from Johnson & Johnson. Any forward-looking statement made in this
release speaks only as of the date of this release. Johnson & Johnson does not
undertake to update any forward-looking statement as a result of new
information or future events or developments.
[1] Global Brand Equity Insights Study, February 2015
SOURCE: Johnson & Johnson
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