MINISO名創優品の高品質で魅力的な4製品にレッドドットデザイン賞

MINISO名創優品

MINISO名創優品の高品質で魅力的な4製品にレッドドットデザイン賞

AsiaNet 72737 (0501)

【エッセン(ドイツ)2018年3月20日PR Newswire=共同通信JBN】2018年レッドドットデザイン賞(2018 Red Dot Design Award)の審査結果がこのほど正式発表され、日本のデザイナーブランドMINISO名創優品の4製品が2018年レッドドットデザイン賞を受賞した。MINISO名創優品は常に「シンプル、自然、品質」の生活哲学を提唱してきた。このため、大半の製品はシンプル、ファッショナブル、創造的、魅力的で、世界の消費者に支持されている。

世界トップ級の工業デザイン賞として国際的に認められているレッドドットデザイン賞は、ドイツデザイン評議会が創設し、60年以上の歴史がある。受賞したMINISO名創優品の4製品はU-ファン(U型ミニファン)、CirXquareミニファン(ポータブル電源付き)、折り畳み式ネックピロー、ウェーブブックである。グッドデザインは製品の付加価値を上げ、面白いアイデアは日常生活を驚きで満たす。MINISO名創優品は確実にこの特性を備え、日用品に活力を与える。

https://photos.prnasia.com/prnh/20180319/2083029-2

MINISO名創優品は「高品質だが低価格」のコア原則にこだわりながら、製品の外見にも大きな注意を払っている。MINISO名創優品のグローバル共同創業者兼最高経営責任者(CEO)である葉国富氏は常々、MINISO名創優品のデザインコストが年間1億元を超え、この数字が年々増大していると述べている。優れた製品は優れたデザイナーからやって来る。MINISO名創優品は一方で多くの著名デザイナーを養成して社内のデザイナーチームを拡大し、そのデザインスタイルを統一しているが、他方、デンマーク、スウェーデン、ノルウェー、日本、韓国、中国などさまざまな国のデザイナーにも協力を求めている。さらに、主要なターゲット消費者が大学生やホワイトカラーなど15-35歳の青年であることを考え、MINISO名創優品は今回、各大学との協力を実施した。レッドドットデザイン賞を受賞した中には広州美術大学の者も数人いる。

MINISO名創優品はこれまでに62カ国・地域に2600以上の店舗を開設し、2017年の収益は18億米ドルに達した。MINISO名創優品は世界進出によって、工場(生産)、デザイナー(デザイン)、店舗(チャンネル)が最終的に閉回路型産業チェーンを形成するデザイナー共有プラットフォームを開発している。この方法によってのみ引き続き、魅力的な製品を消費者に紹介し、彼らにデザインの快適体験を享受してもらうことが可能になる。

ソース:MINISO Japan

Four High-quality and Good-looking Products of MINISO Gained the Red Dot Design Award

PR72737

ESSEN, Germany, March 20, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Recently, the results of the 2018 Red Dot Design Award were officially

announced. Four products of MINISO (the Japanese designer brand) won the  Red

Dot Design Award of 2018. MINISO has always advocated the life philosophy of

"simple, natural and quality." Thus, most of their products are simple,

fashionable, creative, good-looking and favored by global consumers.

The Red Dot Design Award, which is internationally recognized as one of the

world's top industrial design awards, was founded by German Design Council and

has over 60 years of history. The four awarded products of MINISO are: the

U-Fan (U-shape mini fan), the CirXquare Mini Fan (with portable power source),

the Collapsible Neck Pillow and the Wave Book. Good design can improve the

added value of products and interesting ideas can make daily life full of

surprise. MINISO certainly achieves these characteristics, which makes daily

used products equipped with vitality.

https://photos.prnasia.com/prnh/20180319/2083029-2

While sticking to the core principle of "high quality but low-price," MINISO

also pays high attention to the appearance of products. Mr. Ye Guofu, the

global co-founder and CEO of MINISO always says that the design cost of MINISO

is over RMB 100 million per year, and this number is increasing year by year.

Good product must come from good designers. On one hand, MINISO has fostered

many outstanding designers to expand its designer team and to unify its design

style; on the other hand, it has enlisted top designers from different

countries such as Denmark, Sweden, Norway, Japan, South Korea and China. In

addition, considering the target consumers of MINISO are mainly the 15-35 year

old young people, such as college students and white-collar workers, MINISO

carried out cooperation with colleges and universities this time. Among the

winners of the Reddot Design Award, some of them are from Guangzhou Academy of

Fine Arts.

So far, MINISO has opened more than 2,600 stores in 62 countries and regions,

with USD 1.8 billion revenue in 2017. With its expansion to the world, MINISO

has developed a designer sharing platform, by which factories (production),

designers (design) and stores (channels) eventually form an industrial chain

closed loop. Only in this way can it continuously introduce more good-looking

products to consumers and let them enjoy the pleasant experience from design.

SOURCE: MINISO Japan

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